• Äldre 21 May 19:15
    58071 visningar
    30 svar
    30
    58071

    Vad ger ni er mamma i morsdagspresent?

    Ja, om ni ger er mamma något på morsdag, vad har ni tänkt ge henne? :)

    Och är det någon som har tips på något billigt (max 200kr) som man kan ge i morsdagspresent?


  • Svar på tråden Vad ger ni er mamma i morsdagspresent?
  • Hanni
    Äldre 21 May 20:41
    #1

    Vi är tre syskon som delar på presenten till vår mamma. Vi har köpt små glasburkar med sånt där gammaldags lock som sitter fast i burken på ena sidan och så är det en sån där låsning på andra sidan med hake. Äsch, låter ju helskumt.. Men hon brukar iaf göra egen vinbärsgelé så då kan hon använda dom ist för små cremefraiche-bägare :) Sen ska hon även få en "eatable" bukett. Har köpt en fin kruka och oasis som vi kommer sätta i massa vanliga grillspett av trä. På grillspetten ska vi sätta fruktbitar, t ex chokladdoppade jordgubbar och ananasbitar. Såg det när jag och sambon var i USA alldeles nyss inför deras Mors dag och blev alldeles kär i idén..

  • Hanni
    Äldre 21 May 20:45
    #2

    Det finns massor med fina saker på Lagerhaus förresten, det var där vi köpte glasburkarna. Det går att beställa på internet om det inte finns något i närheten där ni bor, men jag vet inte hur lång leveranstid dom har. Kanske blir svårt att hinna få det till helgen.

  • Hanni
    Äldre 21 May 20:49
    #3

    Men nu känner jag mig galet dryg, köpte en sån där kakburk i metall som det står "Mammas bullar" på också. Okej, nu ska jag sluta bomba den här stackars tråden! :)

  • Äldre 21 May 20:51
    #4

    Det var ju en jättebra present, något fint som hon verkligen har nytta av :) Haha min mamma skulle nog bara kika frågande på burkarna om hon fick såna, hon är inte så huslig av sig på det sättet. Hon jobbar alldeles för mkt för att hinna och/eller orka. Det med buketten låter ju som en väldigt rolig idé tycker jag :) Haha jag tänker lite på en sån gurka man satte i kruka och stack tandpetare med geléhallon på (vilket jag älskar, jättekul att få!) som man (jag och mina vänner iaf) alltid fick i mellanstadiet typ :P


  • Äldre 21 May 20:52
    #5

    Mari Jungstedts senaste bok + att jag och brorsan ska laga middag ihop till henne

  • Aniara­4
    Äldre 21 May 20:53
    #6

    Jag kommer inte att träffa min mamma på Mors dag (vi bor inte på samma ställe och ingen av oss har tid att åka), så jag beställde en bok som kommer att skickas hem till henne. Det är en antologi med texter om mödrar, som jag misstänker är gjord just för Mors dag. Jag beställde den idag och hoppas den hinner fram, det är lite tajt med tid! Den finns säkert i bokhandeln om man vill köpa den där istället.

    www.adlibris.com/se/product.aspx

  • Äldre 21 May 20:58
    #7

    Åh, en bok, det är ju en jättebra present! Jag önskar så innerligt att min mamma hade ro att läsa, men icket. Hon jobbar, jobbar och.. jobbar. Förutom på semestern, då dom är i stugan.. och jobbar ;P Kanske får ge henne en bok, skicka iväg maken att jobba med min pappa i stugan och jag tar hand om deras hund, så hon får en dag då hon kan slappa och läsa :)


  • Hanni
    Äldre 21 May 21:10
    #8

    Haha! Såna där gurkor med geléhallon får man inte bara i mellanstadiet. En kompis till oss fick det i inflyttningspresent för ett par månader sen, och han fyller 26 i år ;) Men åter till din mamma. Skulle hon uppskatta om hon fick presentkort att få på bio kanske med pappa din? Och att ni som sagt erbjuder att ta han om vovvsingen? Eller kanske att gå ut och äta och bli bjuden på maten, så gjorde vi till mors dag förra året. Till Fars dag senast bakade jag muffins åt min kakgalna pappa. Eller en hemmalagad middag? Svårt att komma på något till en okänd människa :P

  • Aniara­4
    Äldre 21 May 21:25
    #9

    Presentkort på massage eller fotvård eller nåt sånt kan också passa mammor, men ofta kostar det kanske mer än 200:-.

  • Äldre 21 May 21:34
    #10

    Vi har försökt få ut dom på middag, vi har gett presentkort på bio (och sagt att vi tar hand om hunden) och även presentkort i diverse butiker, men de hinner alltid gå ut. Hon tar sig aldrig tid att göra något, tyvärr. Jag önskar att jag kunde ge henne presentkort på massage eller liknande, men har dessvärre inte råd med det :/

    Vi har helt usel ekonomi just nu och jag vet att jag inte måste ge henne något, men jag ger alltid mamma något och vill gärna ge hennes något. Hon är dock extremt svår att köpa saker till, tyvärr.


Svar på tråden Vad ger ni er mamma i morsdagspresent?