• Anonym (lite orolig :()
    Äldre 19 May 15:11
    3169 visningar
    11 svar
    11
    3169

    Misstänker vad sambon köpt,hoppas jag har fel........

    Jag misstänker att min sambo har köpt ett halsband med tillhörande örhängen. 
    Jag är ganska säker på exakt vilket halsband/örhängen & det är inte så att jag ine tycker det är snyggt,jag tycker det är underbart men det är väldigt MYCKET & absolut ett smycke man bara använder när man går på fest. 
    Jag går väldigt sällan ut kanske 2 ggr per år. Jag vet att det låter otacksamt men jag skulle hellre vilja ha något som jag  använder oftare det spelar ingen roll om det så kostar 20 :-  
    Vi har kommit överens om att lägga ut mellan 1000-2000 :- på morgon gåvan till varann.
    Även om jag har rätt så skulle jag såklart använda det,även om det inte blir så ofta men jag är rädd att jag inte skulle bli genuint glad Skäms . 
    Jag har beställt min gåva till honom,som jag vet att önskat sig men som jag inte haft råd att köpa innan & även en sak som jag gjort själv för att förklara min kärlek till honom.

    Vet inte vad jag vill säga med detta,ville nog mest få det ur mig........ 

  • Svar på tråden Misstänker vad sambon köpt,hoppas jag har fel........
  • Anonym
    Äldre 19 May 15:29
    #1

    Vill bara säga att jag förstår dig. =S

  • J2012
    Äldre 19 May 17:42
    #2

    Jag tycker inte detta är något du ska gå och oroa dig över! Det här är hans gåva till dig, och har han valt något extra "fint" så är det för att det är det han vill ge dig.
    Försök att tänka så här: Även om det är något du bara kommer att använda en gång om året så kommer du ha mycket användning av det under en hel livstid! Det kanske blir de smyckena du har på dig varje årsdag när ni ska fira, nyårsafton, andra bröllopsfester m.m. Du kommer ju ändå ha ett smycke från ert bröllop som du kan ha varje dag, nämligen ringen! Ibland måste man bara släppa sitt kontrollbehov och hänga på. Du kanske inte är en person som använder sådana smycken så ofta, men (om det nu är de du får) så kommer du i vart fall ha en uppsättning riktigt fina smycken att använda vid speciella tillfällen. 
    Och detta är dessutom inte den enda gången du kommer få en gåva av din man, nästa gång får du önska dig något annat, men just morgongåvan ska vara något speciellt som han har valt och då tror jag du kommer bli glad oavsett vad det blir. (Men det är inget konstigt att oroa sig, jag är rädd att min blivande ska ha köpt något jättedyrt och jag tycker verkligen inte att det är läge för det när vi har så mycket andra utgifter iom bröllopsfesten. Jag är rädd för att jag inte kommer kunna bli glad om han köpt något dyrt diamantsmycke utan bara bli stressad över vad det kostat... ) 

  • Anonym (lite orolig :()
    Äldre 19 May 18:31
    #3
    J2012 skrev 2012-05-19 17:42:40 följande:
    Jag tycker inte detta är något du ska gå och oroa dig över! Det här är hans gåva till dig, och har han valt något extra "fint" så är det för att det är det han vill ge dig.
    Försök att tänka så här: Även om det är något du bara kommer att använda en gång om året så kommer du ha mycket användning av det under en hel livstid! Det kanske blir de smyckena du har på dig varje årsdag när ni ska fira, nyårsafton, andra bröllopsfester m.m. Du kommer ju ändå ha ett smycke från ert bröllop som du kan ha varje dag, nämligen ringen! Ibland måste man bara släppa sitt kontrollbehov och hänga på. Du kanske inte är en person som använder sådana smycken så ofta, men (om det nu är de du får) så kommer du i vart fall ha en uppsättning riktigt fina smycken att använda vid speciella tillfällen. 
    Och detta är dessutom inte den enda gången du kommer få en gåva av din man, nästa gång får du önska dig något annat, men just morgongåvan ska vara något speciellt som han har valt och då tror jag du kommer bli glad oavsett vad det blir. (Men det är inget konstigt att oroa sig, jag är rädd att min blivande ska ha köpt något jättedyrt och jag tycker verkligen inte att det är läge för det när vi har så mycket andra utgifter iom bröllopsfesten. Jag är rädd för att jag inte kommer kunna bli glad om han köpt något dyrt diamantsmycke utan bara bli stressad över vad det kostat... )
    Du har helt rätt,fan så dum man kan vara Foten i munnen
    Vid middagen satt vi & pratade om just gåvor vi väljer till varann & jag frågade vad han vill "ha ut"av min morgongåva,då sa han det själv.......... att han vill ha något som man valt med omsorg & som består.
    Tack för att du "bankade" vett i mig Flört !
  • J2012
    Äldre 19 May 18:50
    #4
    Anonym (lite orolig :() skrev 2012-05-19 18:31:41 följande:
    Du har helt rätt,fan så dum man kan vara Foten i munnen
    Vid middagen satt vi & pratade om just gåvor vi väljer till varann & jag frågade vad han vill "ha ut"av min morgongåva,då sa han det själv.......... att han vill ha något som man valt med omsorg & som består.
    Tack för att du "bankade" vett i mig Flört !
    Det var så lite så ;D. Jag känner ingen tankegångarna, speciellt nu i bröllopsplanerar-tider. Man planerar och fixar så otroligt mycket så tillslut blir man fartblind och glömmer bort vilka saker som faktiskt inte är ens eget ansvar eller som man behöver ha kontroll över. Jag kommer på mig själv med att vilja ge tips till m2b's vänner om vad de kan ta upp i talet om honom, har tänkt tanken på att ha en egen kamera med under dagen ifall att ingen kommer ihåg att ta bilder (trots att vi har tre fotografer som gäster) och kommer antagligen lägga påsar med matsäck för en hel vecka på allas hotellrum för jag är så orolig att de inte ska hitta något bra ställe att äta på om de blir hungriga någon annan tid på dygnet då vi inte bjuder på mat... Hjälp!
  • Anonym (lite orolig :()
    Äldre 19 May 19:09
    #5
    J2012 skrev 2012-05-19 18:50:53 följande:
    Det var så lite så ;D. Jag känner ingen tankegångarna, speciellt nu i bröllopsplanerar-tider. Man planerar och fixar så otroligt mycket så tillslut blir man fartblind och glömmer bort vilka saker som faktiskt inte är ens eget ansvar eller som man behöver ha kontroll över. Jag kommer på mig själv med att vilja ge tips till m2b's vänner om vad de kan ta upp i talet om honom, har tänkt tanken på att ha en egen kamera med under dagen ifall att ingen kommer ihåg att ta bilder (trots att vi har tre fotografer som gäster) och kommer antagligen lägga påsar med matsäck för en hel vecka på allas hotellrum för jag är så orolig att de inte ska hitta något bra ställe att äta på om de blir hungriga någon annan tid på dygnet då vi inte bjuder på mat... Hjälp!
    Hahahaha........................ kontrollbehovet slår klorna i oss blivande brudar,helt galet ;) 
    En kompis till mig planerade till & med sin blivande mans ALLA måltider 2 veckor innan bröllopet,för att han inte skulle äta något som skulle göra honom kass i kistan. Det kan man kalla kontrollbehov & vad man kallar honom är ju valfritt,jag säger toffel :) hahaha
  • J2012
    Äldre 19 May 19:37
    #6
    Anonym (lite orolig :() skrev 2012-05-19 19:09:12 följande:
    Hahahaha........................ kontrollbehovet slår klorna i oss blivande brudar,helt galet ;) 
    En kompis till mig planerade till & med sin blivande mans ALLA måltider 2 veckor innan bröllopet,för att han inte skulle äta något som skulle göra honom kass i kistan. Det kan man kalla kontrollbehov & vad man kallar honom är ju valfritt,jag säger toffel :) hahaha
    Haha! Jag känner att jag kan bikta mig lite här: Jag får bita mig i tungan för att inte kommentera när min blivande tar en extra kvällsmacka bara för att jag inte vill att han ska gå upp i vikt. (Fy vad jag skäms för det, som att det skulle spela någon roll!) Dessutom är jag jätteorolig för hur han ska se ut i håret, senast han var hos frisören blev det ganska fult och jag försöker övertala honom att lägga en extra slant på att gå till någon bra, men han är rätt nöjd som det är trots att det är helt ojämnt.... Men din kompis vinner nog!
  • Anonym (lite orolig :()
    Äldre 19 May 21:01
    #7

    Ja då har jag det nog enkelt,min M2B är träningsgalen & rakar av sig håret så jag behöver inte oroa mig för överflödiga kilon eller dålig frilla *haha* .
    Jag har låtit sambon ta ganska mycket av planeringen tex. val av min vigselring,hotel & val av fotograf =) är nog en ganska snäll "fru" ändå Flört . 

  • Solsti­ce
    Äldre 19 May 22:10
    #8
    J2012 skrev 2012-05-19 19:37:45 följande:
     Dessutom är jag jätteorolig för hur han ska se ut i håret, senast han var hos frisören blev det ganska fult och jag försöker övertala honom att lägga en extra slant på att gå till någon bra, men han är rätt nöjd som det är trots att det är helt ojämnt.... Men din kompis vinner nog!
    haha, skönt att man inte är ensam. Min sambo har inte världens bästa klädstil och klipper sig själv med lite hjälp från mig och tycker det är överskattat att gå till frisören! Vi har sagt att han får själv bestämma om han ska ha en ring till och det vill han nog ha men vågar inte riktigt för jag vet att han vet att jag nog inte kommer gilla den då vi har väldigt olika smak...
  • Äldre 19 May 22:53
    #9

    När jag läste rubriken trodde jag det var något riktigt hemskt....men ja... Du får väl vänta och se.

  • Anonym (lite orolig :()
    Äldre 20 May 17:22
    #10

    Hallo igen. 
    Kan nu andas ut ;) idag satt vi ute & sambon såg väldigt fundersam ut så jag frågade vad som var fel?
    - Jag hade beställt en present till dig men har ångrat mig,jag vill köpa något annat. 
    - Jaha jag har beställt din gåva & den hoppas jag att du älskar.
    -Vill du veta vad det var?
    -Okej
    -Det var det där halsbandet & örhängen som vi såg i stan som jag visade dig,men jag vill ge dig något som är mer användbart & känns mer som "du".
    -Jag misstänkte att du köpt det.
    -Nu blir jag stressad som fan,måste sätta mig ikväll & fundera ut vad jag ska köpa.
    -Det spelar ingen roll älskling,du kan skriva 3 ord på ett papper & jag lovar att det är det finaste jag fått =)

    Jag hade alltså rätt & på något konstigt vis så kändes det inte "rätt" för min M2B att ge mig det ;)
    Han kan vara otroligt påhittig så vem vet vad han hittar på nu =) 

  • Anonym (pleas­e!)
    Äldre 21 May 00:07
    #11

    Förstår vad du menade!
    Vet precis vilket smycke jag skulle vilja ha i morgongåva, har hintat, men tror inte jag får det.... älskar små små smycken, men brukar aldrig få det =(  Vad säger man, liksom?

Svar på tråden Misstänker vad sambon köpt,hoppas jag har fel........