• Jeram
    Äldre 7 May 09:09
    1099 visningar
    6 svar
    6
    1099

    Smakråd

    Efter att ha letat ihjäl mig efter en enkel, men fin klänning att gifta mig i tror jag att jag har hittat DEN!

     http://www.klanningartillfest.com/ska-studentklanning-sixtea-vita-cocktailklanningar

    Vi ska ha ett litet, intimt bröllop utomlands. Bara jag och min sambo, så jag tycker den här är lagom "bröllopig". Är egentligen en studentklänning.

    Vad tycker ni om denna? Det enda jag är osäker på är längden. Tror ni man kan ta av den till knäkort, utan att det ser konstigt ut? Och röstar ni på att beställa den i vitt eller elfenbensvitt? Svårt att se på tygproverna på nätet skillnaden. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 09:10
    Och förresten; har någon erfarenhet av detta företag? www.klanningartillfest.com

  • Svar på tråden Smakråd
  • Äldre 7 May 09:14
    #1

    Jag tycker den är jättefin, och som du sa lite lagom bröllopsaktig.


    Personligen tycker jag inte att kritvit är så jättesnyggt, jag vill helre ha lite mer mot creame färgat. Fast på ett sätt säger jag imot mig själv då min klänning är kritvit med färg i.


    Vad tycker du själv och vad passar du i? Om du inte är riktigt säker så kan du ju gå till en vanlig klädersaffär och hitta två tröjer eller klänningar i vit och elfenbenvit, och kolla vad du passar i och tycker själv.


    Men som sagt en jättefin klänning!

  • nagu
    Äldre 7 May 09:59
    #2

    Superfin! Hade matchat den med ett stort blingigt halsband eller stora blingiga öronhängen och håret i en enkel uppsättning.


  • Äldre 7 May 10:29
    #3

    Super fin klänning, varför vill du korta den? Kan hålla med om att man kanske blir lite osäker på längden. Men om jag säger såhär. Om du är lång hade jag inte kortat den men är du kort hade jag gjort de och jag tror inte de är några problem att korta den till knäna :)


  • vinter­frost
    Äldre 7 May 10:33
    #4

    Tycker det var en jättfin klänning :)

  • Jeram
    Äldre 7 May 11:24
    #5

    Tack, snälla ni för era synpunkter. Varför jag funderar på att korta ner den är för att jag tycker att jag har ganska kraftiga vader och jag får för mig att de ser ännu kraftigare ut när kjolar/klänningar slutar mitt på istället för ovanför vid knäna. Men jag får testa båda alternativen, kanske. Är nästan 175 lång, så på det viset kanske det kan vara bra att hja den i fullängd.

    Ska försöka hitta något kritvitt och elfenbensvitt och kolla vad jag passar bäst i.

    Vissa klänningar jag har provat har någon slags inbyggd kupa vid brösten och plastskenor i livet. Eftersom jag har stor byst och MÅSTE ha BH under klänningen vill jag absolut inte ha inbyggda kupor i klänningen. Men tror ni att sådana där plastskenor kan vara bra att ha i den här modellen, eller blir det bättre utan? Och är det någon som vet vad sådana plastskenor heter på engelska (deras kundsupport är på engelska)?

    Ingen som har erfarenhet av själva företaget?

  • Äldre 7 May 11:58
    #6

    Tyvärr ingen erfarenhet av företaget, men klänningen var supersnygg! Lagom enkel till den sortens bröllop.

    En sak angående bhn; jag har själv stor byst (70 G-H) och trodde aldrig att jag skulle kunna vara utan bh. Så det skapade lite panik nu när jag köpt en axelbandslös klänning, men det visade sig att den sitter otroligt mycket bättre utan bh. Själva klänningen har inte skenor i sig och det är inte några kupor i den heller, men man spänner som ett brett bh-spänne baktill innan man drar upp dragkedjan och klänningen i sig är så styv och håller tuttarna på plats alldeles perfekt. Så testa att beställa den med skenor och prova utan bh. När jag satte på mig en bh så blev det liksom bara bröst "överallt" och jag gillar inte alls när det bara blir bröst bröst bröst. 


Svar på tråden Smakråd