• mirre0­1
    Äldre 6 May 17:01
    5078 visningar
    29 svar
    29
    5078

    ingen tillgång till porslin i lokal HJÄLP!hjälp

    jag har ett stort dilemma,


    vi har hyrt en lokal (kvarnstugan) den är billig romatiskt och har speciell betydelse för oss,


    det som är det stora problemet är att i lokalen finns inga som helst tillgånng till tallrikar & glas bestick eller termosar,


    att köpa allt detta kommer bli kostsamt med serveringsfat thermosar och bestik , att ha plast känns nästan fult, men att köpa alla porslins saker kommer att kräva 3200 kronor minst i extra utlägg vilket vi inte vet vart vi skall få dem ifrån då bådas ekonomik är väldigt låg


    vad skulle ni gjort :(

  • Svar på tråden ingen tillgång till porslin i lokal HJÄLP!hjälp
  • queene­mma
    Äldre 6 May 18:32
    #1

    hej :) Jag ska också vara i kvarnstugan och har ju samma funderingar som dig just med porslin.. Hur många gäster ska ni ha? Vi kommer vara ca 55 personer. När är det du ska gifta dig? Vi gifter oss nästa år den 13 april.. Kanske kan gå ihop och hjälpas åt med porslin? 

  • mirre0­1
    Äldre 6 May 18:37
    #2

    vi kommer att gifta oss 25 maj 2013, vi kommer att ha ca 45 till 50 gäster , att gå ihopp låter som en bra ide kan mycket väl vara en plan då halverar kostnaderna radikalt


    queenemma skrev 2012-05-06 18:32:47 följande:
    hej :) Jag ska också vara i kvarnstugan och har ju samma funderingar som dig just med porslin.. Hur många gäster ska ni ha? Vi kommer vara ca 55 personer. När är det du ska gifta dig? Vi gifter oss nästa år den 13 april.. Kanske kan gå ihop och hjälpas åt med porslin?
  • Äldre 6 May 18:38
    #3

    Många cateringfirmor hyr ut porslin annars...

  • queene­mma
    Äldre 6 May 18:43
    #4
    mirre01 skrev 2012-05-06 18:37:56 följande:
    vi kommer att gifta oss 25 maj 2013, vi kommer att ha ca 45 till 50 gäster , att gå ihopp låter som en bra ide kan mycket väl vara en plan då halverar kostnaderna radikalt
    Okej då är det ju rätt nära varandra men inte allt för nära varandra :) Ja det skulle ju hjälpa både dig och mig enorm ekonomiskt :) Jag mejlar dig istället så kan vi prata mera lite privat! :)
  • mirre0­1
    Äldre 6 May 18:44
    #5

    ja men det skulle vara ett dyrar alternativ vilket för min del inte är möjligt


    Juni 2012 skrev 2012-05-06 18:38:56 följande:
    Många cateringfirmor hyr ut porslin annars...
  • mirre0­1
    Äldre 6 May 18:45
    #6

    absolut :)


    queenemma skrev 2012-05-06 18:43:02 följande:
    Okej då är det ju rätt nära varandra men inte allt för nära varandra :) Ja det skulle ju hjälpa både dig och mig enorm ekonomiskt :) Jag mejlar dig istället så kan vi prata mera lite privat! :)
  • Äldre 6 May 18:48
    #7

    Annars vet jag någon som gjorde en grej av det att köpa porslin på loppis. 
    Vet inte vad det kan kosta, men för dem kostade porslinet inte mkt. 
    Tror dock det var en födelsedagsfest,  

  • Pia01
    Äldre 6 May 19:02
    #8

    Tänkte precis föreslå loppis. Vet några som gjort så och kom väldigt billigt undan, billigare än att köpa engångs. Kan ju dock bli omaka saker men det kan vara charmigt, beroende på vilken typ av dukning man vill ha :)

  • Äldre 6 May 19:06
    #9
    misslane skrev 2012-05-06 18:48:00 följande:
    Annars vet jag någon som gjorde en grej av det att köpa porslin på loppis. 
    Vet inte vad det kan kosta, men för dem kostade porslinet inte mkt. 
    Tror dock det var en födelsedagsfest,  
    Jag har kollat på det också (vår lokal har inget porslin heller) det kostar allt från 1 kr per tallrik och uppåt. Man får inte vara kitslig vad det gäller stil och färg mm i så fall kan jag tala om. Vi kommer nu att hyra från cateringfirman de tar 5 kr per del (bestick, glas, tallrik) och då får man fint vitt porslin, jag pallade inte ha massa muggigt 80-talsporslin med reklamtryck till min bröllopsmiddag Tungan ute när det dessutom blev nästan lika dyrt...
    Man tänker ju liksom att man ska hitta sånt där underbart småblommigt mormorsporslin nästan gratis, men tro mig, det gör man inte.
  • mirre0­1
    Äldre 6 May 19:14
    #10
    oj vad billigt
    knyttan skrev 2012-05-06 19:06:33 följande:
    Jag har kollat på det också (vår lokal har inget porslin heller) det kostar allt från 1 kr per tallrik och uppåt. Man får inte vara kitslig vad det gäller stil och färg mm i så fall kan jag tala om. Vi kommer nu att hyra från cateringfirman de tar 5 kr per del (bestick, glas, tallrik) och då får man fint vitt porslin, jag pallade inte ha massa muggigt 80-talsporslin med reklamtryck till min bröllopsmiddag Tungan ute när det dessutom blev nästan lika dyrt...
    Man tänker ju liksom att man ska hitta sånt där underbart småblommigt mormorsporslin nästan gratis, men tro mig, det gör man inte.
    oj vad billigt vi hittade för 15 kronor
Svar på tråden ingen tillgång till porslin i lokal HJÄLP!hjälp