• Äldre 1 May 08:45
    4982 visningar
    15 svar
    15
    4982

    Ska du resa utomlands i sommar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du resa utomlands i sommar?
  • Aniara­4
    Äldre 1 May 10:19
    #1

    Dels tycker jag det är onödigt att åka utomlands den enda tid på året som Sverige är riktigt fint, dels ska jag jobba som en gnu hela sommaren. (Timvikarie...)

    I november däremot, då tar vi semester och åker någonstans där solen lyser, så att vi kommer ihåg hur den ser ut.

  • Äldre 1 May 11:31
    #2

    Bröllopsresan går till Toscana i slutet av juni. :)

  • Äldre 1 May 12:13
    #3

    Nej. Vi spenderar sommaren hemma och i sommarstugan. Där kan det visserligen kännas som utlandet, det blir så varmt där. Vi har stugan på en egen liten ö, så vi badar i havet och poolen och solar och mår gott :) Svensk sommar är underbart, jag har aldrig förstått varför man ska åka utomlands då.


  • Äldre 1 May 12:22
    #4

    For mig blir det utlandet att aka till Sverige och gifta mig i sommar Svensk sommar ar bland det basta som finns, hittills under mina dryga 11 ar i UK sa har jag inte stott pa nan, av alla olika kulturer/lander dem vart fran, som tar vara pa sommaren som Svenskar gor. 'Det ar sommar, vi ska sitta ute, ta pa en troja till om det ar kallt' tanket existerar nog bara i Norden tror jag! Jag langtar saaaa till jag far min dos av Svensk sommar och ljusa natter!!!

  • Drömbr­öllop1­2
    Äldre 1 May 18:29
    #5

    Åker dels om 3 veckor och dels i mitten på augusti på hooneymoon :D

  • eosinm­immi
    Äldre 1 May 19:33
    #6

    Ja Italien eftersom vi ska på bröllopsresa, annars brukar vi inte åka utomlands på sommaren, utan spar det till kallare månader!

  • Äldre 2 May 22:02
    #7

    Vi åker aldrig utomlands på sommaren, då vill vi vara i Sverige, däremot gärna på vår och höst. I år kommer det så långt jag vet än så länge bli tre semestrar utomlands: Dubai, Amsterdam och Nice.

  • Äldre 4 May 17:14
    #8

    Nu har v i bokat en kort resa (3 nätter) till London också, men det blir i början av juni. :)---

  • Äldre 4 May 17:16
    #9

    Maj-juni: Egypten.

  • Äldre 4 May 20:57
    #10

    Nej, vi njuter av den svenska sommaren och sticker iväg i november när höstregnet är här!

  • Äldre 5 May 13:51
    #11
    sofiasmamma skrev 2012-05-04 17:14:38 följande:
    Nu har v i bokat en kort resa (3 nätter) till London också, men det blir i början av juni. :)---
    Nar i juni aker ni till London? Det ar namligen The Queens Jubilee' forsta helgen i juni, sa mandag och tisdag 4-5 juni ar roddagar sa kanske kortare oppettider i butiker (typ 12-18 minst), men det kommer vara fantastisk atmosfar och massa extra roligheter och celebrations i hela staden. Gatan jag bor pa ska t.ex ha ett traditionellt street party. Sag till om du vill ha tips
  • 1700ta­l
    Äldre 5 May 14:03
    #12

    Japp, flyr Sverige så fort jag kan.. Är i UK och jobbar i skrivandet stund, åker till Barcelona efter bröllopet (slutet aug eller början sep) och till Malta i höst och vinter.

  • Äldre 5 May 14:10
    #13

    Jag är en sån som gärna vill resa men som aldrig (tycks) ha råd och tid. I sommar hoppas jag dock på att få jobba mycket och njuta av lediga svenska sommardagar. En resa i höst däremot vore inte helt fel..

  • Äldre 5 May 14:23
    #14

    Ingen planerad resa för oss. Om vi får ihop det med tid och ekonomi vill vi gärna försöka komma iväg på bröllopsresa i september (gifter oss nu om tre veckor! ), men i sommar har vi som vanligt många inbokade konserter, så vi passar på att njuta av svensk sommar mellan dem. Det är hur som helst ändå det bästa som finns - svensk sommar! 

  • Äldre 6 May 18:00
    #15
    Willow skrev 2012-05-05 13:51:23 följande:
    Nar i juni aker ni till London? Det ar namligen The Queens Jubilee' forsta helgen i juni, sa mandag och tisdag 4-5 juni ar roddagar sa kanske kortare oppettider i butiker (typ 12-18 minst), men det kommer vara fantastisk atmosfar och massa extra roligheter och celebrations i hela staden. Gatan jag bor pa ska t.ex ha ett traditionellt street party. Sag till om du vill ha tips

    Aha, tack för att du sa till!! Vi åker på em den 4:e och hem igen den 7:e!


    Tar gärna emot tips!! Vi ska till V&A den 5:e & ev. till Duxford den 6:e, annars har vi inte planerat så mkt.

Svar på tråden Ska du resa utomlands i sommar?