• lindah­hh
    Äldre 28 Apr 09:31
    4317 visningar
    12 svar
    12
    4317

    Hjälp mig bestämma vilka schalins ringar jag ska välja! BILDER!

    Hej! Har sådan beslutsångest på vilka ringar jag ska välja. Jag ska buta ut min förlovningsring för att de ska matcha finare och jag vet att jag ska ha Schalins 237-5 och Nimbus, men ska jag ta dem i vitguld eller rödguld? Kan väl tillägas att min sambo har rödguld (men jag vill hellre ha vitguld egentligen, går de?)



    De matchar bättre i verkligheten!

  • Svar på tråden Hjälp mig bestämma vilka schalins ringar jag ska välja! BILDER!
  • Skövde­Sophie
    Äldre 28 Apr 09:38
    #1

    Klart att ni kan ha olika färger om ni vill det. Personligen skulle jag tycka det kändes konstigt att ha en annan färg än min m2b, men det är min åsikt. Jag gillar de i rödguld. Tycker bäst om det. Vitguld tycker jag ser ut som silver.

  • Äldre 28 Apr 10:42
    #2

    Jag tycker inte att man behöver ha lika ringar som sin blivande, det är ju mer personligt om ringarna reflekterar ens egen smak :) Annars kanske du kan ha den ena ringen i rött guld och den andra i vitt? Det tycker jag är snyggt!

  • Syllis 2012
    Äldre 28 Apr 10:57
    #3

    Jag tycker dom i vitguld är finast Glad

  • bruden­2012
    Äldre 28 Apr 11:07
    #4

    Jag har nimbus själv i rött guld, vilken du ska ha beror helt på vad du själv gillar :) jag är rödgulds tjej så det var ett enkelt val. tänk dock på att nimbus är rätt bred jag hade lite problem med att hitta vigselring och fick köpa en smal vigselring för nimbus är rätt bred.

  • Äldre 28 Apr 11:53
    #5

    Jag röstar på rödguld men det är ju jag. Vitguld kan oftas se ut som silver och det tycker inte jag är rätt ;) Men sen vet jag inte hur du är som person osv... Så i slutändan är det bara du själv som kan bestämma. Just det, jag skulle heller inte kunna ha en annan färg än min make.

  • Annamo­lly
    Äldre 28 Apr 12:31
    #6

    Tank pa att vitguld inte haller sig vitt utan maste omplatteras ganska ofta. (Sedan ar det ju manga som tycker det ar finare sa dom bryr sej inte om det.) Det borjar nastan bli ovanligt med gult. Min fastman hittade knappt gult nagonstans nar han letade ring at mig. Jag vet inte om det ar likadant i Sverige, iofs. :)

  • Äldre 28 Apr 13:00
    #7

    Jag tycker helt klart bäst om rödguld och hade absolut valt dom, om det var jag som skulle välja. Nu är det dock inte jag som ska välja, utan det är du. Därför måste du välja det som känns bäst för dig. Du får helt enkelt försöka reda ut vad du tycker är viktigast - att ha ringar i samma färg som din make eller att ha ringar i den färg du själv helst vill ha?

    Jag håller dessutom med någon som skrev här ovan, du skulle ju kunna ha ena ringen i rött guld (den släta tycker jag) och den andra i vitt guld. En kompromiss. Det är jättesnyggt tycker jag, men det är ju en smaksak.


  • Äldre 28 Apr 13:49
    #8

    Rött och vitt guld i kombination är ju jättesnyggt.

    Och det är ju knappast så att du och maken ska gå och hålla vänsterhänderna sammanflätade resten av livet. Så att alla ska jämföra era ringar.
    Ni ska ha den ring ni trivs i personligen. Om du vill ha vitguld så ska du ha vitguld.
    Sen spelar det ingen roll om han har rödguld, onyx, titan eller kanske köpte en motorcykel istället för ring *typ*.

    Jag skulle nog valt att blanda om jag var i din situation.
    Den släta i vitguld och den med diamanterna i rödguld (för att då gör dom "vita" diamanterna att det matchar extra bra).
    Men det är som jag tycker bara Glad 

  • lindah­hh
    Äldre 28 Apr 18:04
    #9

    Mer tips? :)

  • lindah­hh
    Äldre 4 May 13:15
    #10

    Puffar...

  • Linsan
    Äldre 4 May 13:19
    #11

    Jag föredrar vitguld men tycker även om rött guld. Ta det som du känner mest för! Jag tycker inte att det är tvunget att man har samma..

  • Äldre 4 May 16:11
    #12

    Jag hade nog blandat, tror att jag skulle tagit den släta i rödguld men det är svårt att säga utan att ha sett hur det ser ut... Lycka till med ditt val!

Svar på tråden Hjälp mig bestämma vilka schalins ringar jag ska välja! BILDER!