• lamick­is
    Äldre 27 Apr 17:03
    8674 visningar
    11 svar
    11
    8674

    Hjälp med enkla drink"recept"!!

    Jag har blivit nedröstad och vi ska nu servera drinkar på bröllopet och någon punkt måste jag väl vika mig på så då får det bli denna.
    Lite kul är det med drinkar även om det blir väldigt mycket krånligare...
    nåväl!
    Nu behöver jag eran hjälp med enkla drinktips på drinkar gjorda på vodka eller gin med få eller enkla ingredienser, den vi har på listan än så länge är:
    gin o tonic

    :)

  • Svar på tråden Hjälp med enkla drink"recept"!!
  • Äldre 27 Apr 17:07
    #1

    Här kan du söka drinkrecept baserat på alkoholsort.

    http://www.cocktailguiden.com/

    Rom och Tequila är också trevligt att ha med i en bar.
    Lite grenadin och andra drinkmixer gör också att man kan blanda mer drinkar även om man inte har massa likörer och grejor Glad 

  • Äldre 27 Apr 17:13
    #2

    Min blivande svarade snabbt skrovdriver (är dålig på stavning). jos och vodka....


    Annars så en som är favorit hos min sambo är Ragnar, gjord på lime, sprite och vodka kurrant.

  • Syllis 2012
    Äldre 27 Apr 17:16
    #3

    I senaste  numret : 2 2012 "Allt om bröllop special"  tidningen för 29 kr.I den fanns det flera olika recept på drinkar

  • Äldre 27 Apr 17:17
    #4
    Misswert skrev 2012-04-27 17:13:46 följande:

    Min blivande svarade snabbt skrovdriver (är dålig på stavning). jos och vodka....


    Annars så en som är favorit hos min sambo är Ragnar, gjord på lime, sprite och vodka kurrant.


    Screwdriver ja Glad

    Apelsinjuice och vodka

    Till TS:
    Man kan säga så här generellt - om det är 2 ingredienser så är det en grogg.
    En drink ska (i teorin) ha minst 3 ingredienser.
    Det är därför som rom och cola alltid serveras med en lime eller apelsinskiva exempelvis  
  • lamick­is
    Äldre 30 Apr 12:29
    #5

    hehe tack för all hjälp!

    Det är ju just det, groggkänslan ska bort men det är svårt att få ihop med min vision med lite blandmöjligheter...
    Smart det där om rom o cola, det har jag aldrig tänkt på!
    Men kan man då tänka att det blir en drink om man lägger till nån drinkmix eller som ovan, en lime till sprite o vodka?  ;)

    bröllopstidiningar har jag köpt alldeles för få och "snart" är dagen d här..tror jag ska unna mig senaste allt om bröllop special idag :)

  • AnnaMa­ria23
    Äldre 30 Apr 12:42
    #6

    En favorit som ska serveras på vårat bröllop är Jäger/vodka-redbull med lime, skitenkelt och sjukt gott!
    har också fått böja mig för det där med drinkar i baren eftersom min wife2be är bartender ska hon ha drinkar.. Men det finns ju som sagt sidor på internet och även appar för den som har iphone där det finns massa drinkrecept! Det behöver inte bli krångligt!

  • eeriha­n
    Äldre 30 Apr 12:47
    #7

    En grogg får inte ha många ingredienser men jag ser inte varför en drink inte kan ha få. Är det gott så ta med det tycker jag. Rom o cola är en av mina favoritdrinkar/groggar så den är självskriven på vår drinklista. Vi fick rekommendationen att ha 5 drinkar med olika baser för att täcka in de flestas önskemål. Det blev Gin&Tonic, Screwdriver, Rom&cola, Daiquiri och Cosmopolitan för vår del. Vi är båda förtjusta i rom så det fick blev två romdrinkar. =)

  • m2012
    Äldre 30 Apr 13:23
    #8

    Vi kommer att ha 4 drinkar + 1 cocktail

    - Vivo http://www.cocktailguiden.com/drink/vivo
    - Mojito http://www.cocktailguiden.com/drink/mojito-highball
    - Rom & Cola (med en citron i Flört)
    - En egen "hitte på drink" med Bacardi Melon och Apple Sourz.
    - Cosmopolitan

    Utöver detta kommer det att finnas rosévin och sparsamt med öl och cider, eftersom det är drinkarna vi vill lägga vikten på.

  • m2012
    Äldre 30 Apr 13:23
    #9

    Nej men! Det blir ju 5 drinkar :)
    Vi ska ju ha G&T också det glömde jag hihi.
    Inte världsviktigt kanske.

  • Linsan
    Äldre 30 Apr 13:43
    #10

    Ett lite konstigt men urgott tips är proviva jordgubb, sprite och vodka. Blir lite strawberry daquiry (stavning?) Skrattande

  • JuliBr­ud89
    Äldre 30 Apr 19:30
    #11

    Vi kommer ha "sourz" drinkmix, och æven grenadin och limemix. En drink vi kommer laga mycket ær med bacardi razz - raspberry, lite sourz drinkmix och sprite. Den går alltid hem! Så kommer vi ha rom, cognac, baileys, vodka, øl, vin och cider. Køpt och tillsatt essenser, blir superbra!!

Svar på tråden Hjälp med enkla drink"recept"!!