• Äldre 23 Apr 11:19
    5738 visningar
    31 svar
    31
    5738

    Vill du ha barn?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du ha barn?
  • JuliBr­ud89
    Äldre 23 Apr 12:43
    #1

    Jag har alltid velat ha barn! Før 5 månader sen fødde jag den vackraste flickan jag kunnat tænka mig!! Om det ær en sak jag inte ångrar ær.det att skaffa barn. Det ær først nu livet børjat

  • Emelie 87
    Äldre 23 Apr 13:19
    #2

    Jag älskar barn och skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan dem. Jag har en son som är 3½ år gammal och en dotter som snart är 2. :)


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Joli84
    Äldre 23 Apr 13:26
    #3

    Väntar mitt första nu Gravid

  • Amor in aetern­um
    Äldre 23 Apr 15:38
    #4

    Jag kan inte få barn, så för mig får det nog bli ett nej.

  • Äldre 23 Apr 15:45
    #5

    Ja! Väntar vårt första och hen är planerad runt vår tvååriga bröllopsdag!


  • lordoz
    Äldre 23 Apr 15:52
    #6

    Nej, har inte något 'intresse' för det. (ordet intresse är fel, men kommer inte på rätt ord!)

    Men det är en känslig fråga... Det är, tycker inte jag, accepterat att säga att man inte vill. Har många som säger "Jaja, det säger du nu - men du kommer ändra dig!" eller "Jaja, men vänta tills den biologiska klockan börjar tickar..." (Kan tillägga att den tickar redan, men vill i alla fall inte)...

  • JuliBr­ud89
    Äldre 23 Apr 16:51
    #7

    Tråkigt att høra Amor. Kan du tænka dig att t.ex adoptera?

  • Amor in aetern­um
    Äldre 23 Apr 17:19
    #8
    JuliBrud89 skrev 2012-04-23 16:51:26 följande:
    Tråkigt att høra Amor. Kan du tænka dig att t.ex adoptera?
    Uppriktigt sagt så vet jag inte. Barn är söta men när jag tänker på allt runt omkring barn så får det alltid mig att hajja till. Sjukdomar, löss, magsjuka, vara orolig hela tiden, vara tvungen att planera in i minsta detalj när man är tvungen att göra någonting, barnvakter, hämtningar, lämningar, smuts, sena nätter, ingen sömn, vab m.m. m.m. m.m.

    Jag känner saknad av att inte kunna få barn, men jag vet inte om det är för att jag verkligen inte kan eller om det är så att jag hade velat ha den chansen "bara för att".

    Men sen är det ju så också att jag även fast jag inte har barn har ett väldigt rikt liv. Jag har en sambo som jag älskar och vi gifter oss i september, jag har två underbara hundar, familj, vänner och någon gån i framtiden så kanske jag får syskonbarn som jag kan ösa kärlek över men slipper att uppfostra och kan lämna tillbaka dem efter dagens slut.

    Jag blir lite provocerad (inget illa ment) när någon skriver att det var "tråkigt" att jag inte kan få barn, för jag har en massa fler kvalitéer än just som mamma. Bara för att jag inte kan få barn så betyder det ju inte att jag gräver ner mig i ett hål och försvinner. Alla är inte skapta till att bli föräldrar, det finns såna som jag som inte kan få barn och det finns också de som inte vill få barn.

    Oj, nu blev det en roman ändå, jag som hade bestämt mig för att hålla det kort. 
  • Amor in aetern­um
    Äldre 23 Apr 17:24
    #9
    lordoz skrev 2012-04-23 15:52:26 följande:
    Nej, har inte något 'intresse' för det. (ordet intresse är fel, men kommer inte på rätt ord!)

    Men det är en känslig fråga... Det är, tycker inte jag, accepterat att säga att man inte vill. Har många som säger "Jaja, det säger du nu - men du kommer ändra dig!" eller "Jaja, men vänta tills den biologiska klockan börjar tickar..." (Kan tillägga att den tickar redan, men vill i alla fall inte)...
    Så säger de flesta folk till mig också (som inte känner mig så bra.) orkar inte dra hela historien varje gång, de kollar på mig som om jag vore en alien. Varför är det inte accepterat att inte vilja ha barn?

    Sen så blir jag faktiskt (även om jag vet att det är många som vill/har/väntar barn) provocerad då man förväntar sig att ett bröllopsforum ska innehålla trådar om bröllopsämnen inte om man vill ha barn eller ej.

    Det finns fler än jag som inte kan eller vill ha barn och ska man då inte kunna ha ett forum fritt ifrån barnrelaterade trådar? Kanske kan gå in på FL istället. Eller så håller jag mig helt enkelt ifrån sådana här trådar, då jag ändå bara brukar ge en något negativ sida av föräldraskapets sidor.
  • Äldre 23 Apr 17:27
    #10

    Vi vill verkligen ha barn.. Men för oss blir det inte på den vanliga vägen. Men barn ska vi allt ha.. =)

Svar på tråden Vill du ha barn?