• ullie
    Äldre 22 Apr 15:45
    1777 visningar
    4 svar
    4
    1777

    Skicka inbjudningar

    Vi ska snart skicka ut våra bröllopsinbjudningar men funderar på hur man brukar göra det. Är enda sättet att posta dem var för sig med varsitt frimärke? Eller erbjuder posten någon annan lösning, ungefär som när man skickar sina julkort i en viss påse :) Vi gör våra inbjudningar själva och de innehåller lite detaljer som jag är rädd kommer bli förstörda om vi bara slänger ner allt i brevlådan.

    Hur gjorde/gör ni?  

  • Svar på tråden Skicka inbjudningar
  • gto
    Äldre 22 Apr 17:04
    #1
    ullie skrev 2012-04-22 15:45:04 följande:
    Vi ska snart skicka ut våra bröllopsinbjudningar men funderar på hur man brukar göra det. Är enda sättet att posta dem var för sig med varsitt frimärke? Eller erbjuder posten någon annan lösning, ungefär som när man skickar sina julkort i en viss påse :) Vi gör våra inbjudningar själva och de innehåller lite detaljer som jag är rädd kommer bli förstörda om vi bara slänger ner allt i brevlådan.

    Hur gjorde/gör ni?  
    Hej
    En kompis till mig som gifte sig gick till ett "riktigt" postkontor. Där fick hon välja frimärken jätte fina med hjärtan. Tror i för sig att hon hade tur. Killen som hjälpte henne älskade bröllop och bad henne slå sig ner och bjöd på te och vissade upp frimärken i hennes färgtema. men tror jag ska oxå ska gå till ett post kontor .
  • august­esen
    Äldre 22 Apr 17:06
    #2

    Nej det är bara att sätta frimärke på varje inbjudan och skicka iväg dom som vanligt.
    Är dom ömtåliga kanske ni kan skicka dom i cellofan påsar/kuvert så dom är lite mer tåliga :) Finns att köpa på Ebay för ingenting alternativt Panduro som säljer dom för 25:-/10 st.


  • chrpe
    Äldre 22 Apr 19:13
    #3

    Man kan beställa snygga frimärken på postens hemsida!

  • ullie
    Äldre 23 Apr 21:55
    #4

    Okej, tack för era svar :) Bra idé med att köpa frimärken på hemsidan, annars hade jag säkert köpt tråkiga i vanlig butik. Får bli att lägga ner försiktigt i brevlådan och hoppas att de klarar sig hela vägen fram :)

Svar på tråden Skicka inbjudningar