• FruSSE
    Äldre 12 Apr 10:19
    3048 visningar
    9 svar
    9
    3048

    Det där lilla extra..?

    Jag och min blivande älskar att bjuda våra vänner på middagar, skämma bort dem med presenter, få dem att känna sig välkomna och omhändertagna. Vi är riktiga värdpar-junkies :D

    Så nu vill jag veta vad Ni gjorde för era gäster, det där lilla extra.
    Detaljerna som gör bröllopet till ert och som är något som gästerna kommer att förknippa mer er och minnas.

    Jag skulle så gärna vilja att varenda gäst (vi blir ca 55 stycken) känner att vi är så glada att just den personen är med oss.
    Ge mig era bästa tips och idéer! :D 

  • Svar på tråden Det där lilla extra..?
  • Anneli­256
    Äldre 12 Apr 13:08
    #1

    Vi kommer att ha en duktig "hobbyfotograf" som kommer att ta Röda mattan fotografier av gästerna som sedan bifogas med tackkorten.. vi tror att det kommer att bli uppskattad.. Inte ofta man får ett "´proffessionellt" foto taget av sig själv i finkläder :)

  • Naive
    Äldre 12 Apr 14:34
    #2

    Bra tråd! Puffar upp den lite... :) 

  • Äldre 12 Apr 14:43
    #3

    Gillar också tråden!

    Jag funderar i samma banor.

    Vi kommer att ha personliga gästpresentationer i festprogrammet. Där varje gäst kommer att känna sig sedd, och där det finns kul detaljer kring varje gäst.

    "Anna är en söt tjej som bruden känner sedan somrarna på Landet på 80-talet. Anna överlevde och växte upp trots att hon bara åt honung, ravioli och fiskpinnar mellan åren 1979 och 1985. Anna jobbar som formgivare på reklambyrå och, fråga henne gärna om USAs delstater, hon kan alla..."

    Vitsen är ju att ni ska ha luskat reda på allt detta och att det skall stämma. Och hon skall känna: H U R visste de?
    Vad tycker TS om detta?

  • Äldre 12 Apr 15:15
    #4
    lisskulla skrev 2012-04-12 14:43:13 följande:
    "Anna är en söt tjej som bruden känner sedan somrarna på Landet på 80-talet. Anna överlevde och växte upp trots att hon bara åt honung, ravioli och fiskpinnar mellan åren 1979 och 1985. Anna jobbar som formgivare på reklambyrå och, fråga henne gärna om USAs delstater, hon kan alla..."
    Åh va roligt Glad Jag önskar att jag oxå haft lätt för att skriva & komma på sånt här, men jag är verkligen sämst på att komma på såna saker. 

    Vi vill oxå ha en personlig presentation, men det blir väl något i stil med det här: 
    Pär: Brudgummens bäste vän. Sveriges svar på Mac Gyver som genomfört svenska klassikern 3 gånger. 

    Känns lite tråkig nu när man jämför Tungan ute
  • Äldre 12 Apr 15:16
    #5

    Vi gjorde inget direkt personanpassat förutom till våra tärnor och marskalker, toastmasters och föräldrar...
    Annars fick alla gäster ett halsband (trollkors) med en lapp med betydelsen: Att det på medeltiden var något man (då i större format) spikade upp ovanför dörren till ladugården för att hindra trollen från att tjuvmjölka korna. Men att det sedan har övergått till att vara en amulett som ska skydda bäraren från ondska och olycka. Och att vi därför hoppades att smycket skulle ge dom trygghet och lycka.

    I övrigt skämde vi bort våra gäster genom att försökt ha tänkt på alla deras behov innan dom uppstod.
    Så vi hade gästkorgar på toaletterna med sy-kit, tandpetare, plåster, huvudvärkstabletter, samarin mm mm...
    Det var väldigt uppskattat. Glad
    Vi försökte att tänka på våra gäster lika mycket som vi tänkte på oss i planeringen. Eftersom dom tar sig tid för att komma och fira oss så tyckte vi att vi skulle lägga tid på att göra det minnesvärt och bra för dom också.

  • Äldre 12 Apr 15:44
    #6
    Nikkita skrev 2012-04-12 15:15:18 följande:
    Åh va roligt Glad Jag önskar att jag oxå haft lätt för att skriva & komma på sånt här, men jag är verkligen sämst på att komma på såna saker. 

    Vi vill oxå ha en personlig presentation, men det blir väl något i stil med det här: 
    Pär: Brudgummens bäste vän. Sveriges svar på Mac Gyver som genomfört svenska klassikern 3 gånger. 

    Känns lite tråkig nu när man jämför Tungan ute

    Nej! Det var KUL! Alla gör på sitt sätt!
    Annars kan du ju leka med 3 kodord per gäst. Blir lite kryptiskt.

    -Mac Gyver
    -Svensk Klassiker
    -Polaren Per

  • FruSSE
    Äldre 12 Apr 17:38
    #7
    lisskulla skrev 2012-04-12 14:43:13 följande:
    Gillar också tråden!

    Jag funderar i samma banor.

    Vi kommer att ha personliga gästpresentationer i festprogrammet. Där varje gäst kommer att känna sig sedd, och där det finns kul detaljer kring varje gäst.

    "Anna är en söt tjej som bruden känner sedan somrarna på Landet på 80-talet. Anna överlevde och växte upp trots att hon bara åt honung, ravioli och fiskpinnar mellan åren 1979 och 1985. Anna jobbar som formgivare på reklambyrå och, fråga henne gärna om USAs delstater, hon kan alla..."

    Vitsen är ju att ni ska ha luskat reda på allt detta och att det skall stämma. Och hon skall känna: H U R visste de?
    Vad tycker TS om detta?
    Det här har vi också tänkt, men jag tänkte precis som Nikkita - Jisses vad bra ni verkar på det där! Våra känns tråkiga i jämförelse :P

    Jag har en liten tanke som nog tyvärr bara är bra på tankestadiet :/ Funderade kring om man skulle kunna ha små lappar under varje tallrik där det står att när bruden/brudgummen gör si eller så (typ stryker sin kind/lägger pekfingret på nästippen osv) så tänker de lite extra på dig. 
    Det faller lite på att jag nog tycker det är aningen krystat, att man i så fall får ha flera på samma "symbol" (man har ju ändå bara så många saker man kan göra :P) och att man ju i så fall då skulle vilja minnas vilka som fick vad så att man kan titta på dom när man gör det. Så...inte så käckt i praktiken, men...

    Känner mig och min sambo väl och när vi väl sitter där så kommer vi ju att spricka av kärlek och vilja tala om för varenda gäst att vi uppskattar att de är med oss och delar vår stora dag! 
  • Naive
    Äldre 14 May 12:29
    #8

    *puffelipuff* 

  • nagu
    Äldre 14 May 12:43
    #9
    Anneli256 skrev 2012-04-12 13:08:38 följande:
    Vi kommer att ha en duktig "hobbyfotograf" som kommer att ta Röda mattan fotografier av gästerna som sedan bifogas med tackkorten.. vi tror att det kommer att bli uppskattad.. Inte ofta man får ett "´proffessionellt" foto taget av sig själv i finkläder :)
    Det där var en riktigt trevlig idée!
Svar på tråden Det där lilla extra..?