• Brud 121212
    Äldre 30 Mar 14:59
    14520 visningar
    24 svar
    24
    14520

    Hålla-in-fläsket klänning att ha under brudklänningen, vart kan man köpa?

    hej
    E på jakt efter en underklänning till min brudklänning..
    En sådan där klänning som håller in fläsket så man blir 5 kg smalare utan att banta ;)
    Min klänning e några cm för liten så detta hade varit kanon...

    Någon som vet vart man han hitta det??

  • Svar på tråden Hålla-in-fläsket klänning att ha under brudklänningen, vart kan man köpa?
  • fayefa­ye
    Äldre 30 Mar 23:29
    #11

    Köpte en hålla-in klänning på lindex, funkar jättebra och är snygg och bekväm!

    En sånhär tror jag: www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/shaping/6622320/Shapingklaenning/

  • mariaj­ernber­g
    Äldre 30 Mar 23:42
    #12

    Jag har köpt en midjeformare på halens en gång. då beställde man bara sin vanliga storlek som man har i kläder. Dock så gillar jag den inte så mycket. Men har inte använt den så mycket heller så den kanske ska få någon chans till


     


    Yes det var triumph reklamen. De säljer väl dock inget själva över nätet tror jag, men det gick att hitta deras återförsäljare på deras sida.

  • Äldre 31 Mar 00:11
    #13

    Akta dig för midjeformare eller underkläder med plastskenor.
    Dom viker sig och petar dig i midjan.

    Jag fick stora blödande sår sist jag använde en sån.
    Bättre hitta en klänning där det är själva materialet som gör jobbet och inte skenorna.
    Eller en riktig korsett då med stålskenor. Men det kan vara fruktansvärt jobbigt att sitta igenom en middag i en korsett om man inte är van 

  • Estell­e
    Äldre 25 May 16:52
    #14

    Gillar din rubrik ;)
    Ja, korsetter är ju en bra lösning.
    Själv använder jag inte det tack vare att jag har haft turen att födas med timglasfigur... :D 

  • CoG
    Äldre 25 May 17:52
    #15

    Jag såg nåt på tvins (tv shop ) härom dagen.

    http://www.tvins.com/products/slimlift-aire/slimlift-aire.php

  • Want to
    Äldre 25 May 18:38
    #16

    En fundering ang korsetter.
    Har aldrig använt korsetter men lite olika typer av shaping har hamnat i garderoben.
    Tycker dom flesta shaping produkterna antingen trycker upp, trycker ner eller trycker ut fläsket.
    Speciellt när det trycks ner tycker jag är sjukt jobbigt då jag har en del bukfläsk som jag vill "trolla bort".

    Hur sitter en korsett? Alltså håller den in/undan fläsket på magen eller trycker den ut som andra shaping produkter??

  • Just Me
    Äldre 25 May 20:28
    #17

    Såg att de har på Lindex.... Någon som provat deras och kan säga om de är bra eller så?  


    Du & Jag 23/3-2013
  • chrpe
    Äldre 25 May 20:39
    #18

    Malmö ska ha någon känd underklädesbutik. Sök på google :)

  • august­esen
    Äldre 25 May 20:59
    #19

    Jag letade också efter en och provade en shaping klänning på Change, den var totalt värdelös och gjorde inte ett skit :p Så kan lägga in en liten varning för den :) Provade min klänning och konstaterade att jag inte behöver någon shaping så det var en positiv överraskning!
    Lycka till i jakten!!


  • Grodpr­insens brud
    Äldre 25 May 21:00
    #20

    Har samma fundering... Har hittat på Tradera http://www.tradera.com/korsett-vit-sexig-l-82-76-86--auktion_341114_156201423 men det verkar ju som om måttet är på svaj... Om det så kallade optimala måttet är 90-60-90 och jag är ungefär 95-75-103 så är det grymt svårt att veta hur det funkar att få in bysten i de små bystmått som uppges vid "rätt" midjemått... Och då är jag ganska normalformad utan extrem byst eller rumpa åt något håll... 


  • Gråspa­rven
    Äldre 26 May 08:00
    #21

    Jag har köpt en hudfärgad på Lindex. Till min klänning blev den kanon. Sen återstår det att se hur varm den är mitt i juli! ;)


     

  • chrpe
    Äldre 3 Jun 00:35
    #22

    20% på Lindex nu

  • Ingrid­e
    Äldre 11 Jun 07:30
    #23

    Jag har en Maidenform från www.provrummet.se. Just den jag köpte finns inte längre, men de har andra varianter som faktiskt är behagliga att ha på sig. Tänk på att inte köpa en som går upp över brösten, för då plattas de ju också till och hamnar någonstans där man inte vill ha dem. Min gjorde det från början, men jag klippte en större urringning och fållade den där. Tycker det är skönt att ha axelband och en som går ner över rumpan.

  • Mallis­12
    Äldre 13 Jul 10:19
    #24
    http://www.tvins.com/products/slimlift-aire/slimlift-aire.php
    Har jag, tycker den drar in bra vid magen. Jag har löst skinn på magen efter två graviditeter (varav en tvillinggraviditet).
    Men materialet har börjat gå sönder på den ena produkten (fick två för en eller liknande) så borde väl skicka in den för så mycket har jag inte använt den.

    Den drar åt vid låren med, så när man har åtsittande jeans så ser man var plagget slutar dra åt låret, haha!
    Men den korvar sig inte för mig och sitter där den ska hela dagen, lite krånglig att få av när man vill gå på toa (finns kisshål men använder inte jag, haha!)
    Det drar åt båda mage och rumpan och låren, skulle dock sam sagt viljat att den gick längre ner på låren för att inte ska bukta ut där det slutar :P 
Svar på tråden Hålla-in-fläsket klänning att ha under brudklänningen, vart kan man köpa?