• eosinm­immi
    Äldre 29 Mar 19:46
    2070 visningar
    10 svar
    10
    2070

    musikunderhållning!

    Hur gör ni efter middagen, komme ni ha band som spelar på själva "festen"


    Jag har funderat mycket på det, för ska man hitta ett hyfsat band o inte har direkta kontakter blir det


    rätt mycket pengar!


     


    Själv vill jag lägga de på annat som hör bröllopet till, samtidigt som jag vill det ska bli en bra fest!!


    Hmm är bandet avgörande eller kan det blir bra "drag" ändå?


     


    Hjälp mig! :D

  • Svar på tråden musikunderhållning!
  • mimi00
    Äldre 29 Mar 20:18
    #1

    jag har också problem med musiken :/ vet inte band, dj eller dator..  skulle helst ha band/dj men som sagt mkt pengar :(

  • hysch
    Äldre 29 Mar 20:20
    #2

    Vi ska ha band! Har hittat ett som verkar bra ovh inte alls är särskilt dyrt, och vi tycker det känns värt det. Men allt handlar om prioriteringar, och självklart kan man ha en bra fest iaf!

  • mimi00
    Äldre 29 Mar 20:28
    #3
    hysch skrev 2012-03-29 20:20:35 följande:
    Vi ska ha band! Har hittat ett som verkar bra ovh inte alls är särskilt dyrt, och vi tycker det känns värt det. Men allt handlar om prioriteringar, och självklart kan man ha en bra fest iaf!
    vad kostar ett band ? mellan tumme-pekfinger? 
  • hysch
    Äldre 29 Mar 20:36
    #4
    mimi00 skrev 2012-03-29 20:28:57 följande:
    vad kostar ett band ? mellan tumme-pekfinger? 
    Det vi bokat kostar runt 6000, de kör då tre sett. Det är nog ett gansa bra pris tror jag, fått uppfattningen att det lätt blir dyrare.
  • Äldre 29 Mar 20:57
    #5
    hysch skrev 2012-03-29 20:36:44 följande:
    Det vi bokat kostar runt 6000, de kör då tre sett. Det är nog ett gansa bra pris tror jag, fått uppfattningen att det lätt blir dyrare.
    Det är billigt, ja.
  • Äldre 29 Mar 21:01
    #6

    Vi körde på Spotify och det var inget fel med det, var drag på dansgolvet ändå :) Vi hade väldigt liten budget och jag ville absolut inte bränna pengar på en sådan sak som att hyra in ett band. Vi valde att prioritera annat helt enkelt.


  • annapa­nna88
    Äldre 29 Mar 21:57
    #7

    Vi ville ha ett band men fick tyvärr erkänna att det var över vår budget. Vi ska istället ha DJ, tror det kommer funka bra!


    Är fruktansvärt dålig på att minnas vad låtar/artister heter och fästmannen likaså, annars hade spotify eller DJ in a box också funkat super tror jag :)

  • polkap­inne
    Äldre 29 Mar 22:13
    #8

    Vi hyr DJinabox. En perfekt lösning för oss.

  • eosinm­immi
    Äldre 29 Mar 22:45
    #9

    skönt o höra att man inte "måste" ha band.. vi får väl se hur det blir för oss. Dock tror jag det kan bli mer pinsamt med ett "dåligt" band än att inte ha band så att säga...

  • Äldre 11 Apr 14:59
    #10
    Till er som vill ha ett band men kanske inte känner några så har jag ett tips om dom här: 

    Säger bara kvalitét!

    Dom här grabbarna kan sin sak!


    " target="_blank">



    http://www.myspace.com/consoulband 
Svar på tråden musikunderhållning!