• Annaly­n Claire
    Äldre 20 Mar 14:48
    1677 visningar
    9 svar
    9
    1677

    När man ångrar sig och köper en annan klänning......

    Ok.....detta är pinsamt men "here goes nothing" Jag köpte en brudklänning på rea i November fórra året. Hade min blivande svärmor och svägerska med mig och kände mig väldigt stressad och pressad av personen i affären att köpa NU....( Det kändes inte alls bra... Men jag var för feg för att säga nåt.... Gick hem med min klänning och grät istället.... Efter att ha provat klänningen ett par gånger hemma så inser jag att, visst, den är fin , men inte MIN stil. Så jag gick istället till en sömmerska för att få en klänning uppsydd helt uppsydd efter mina önskemål. Är jag ensam om att ha köpt "fel"klänning? Har detta hänt fler här?

  • Svar på tråden När man ångrar sig och köper en annan klänning......
  • Annaly­n Claire
    Äldre 20 Mar 14:50
    #1

    Skriver via mobilen som inte låter mig dela upp inlägget--sorry!

  • Jeanee­ttes
    Äldre 20 Mar 15:00
    #2
    Annalyn Claire skrev 2012-03-20 14:50:01 följande:
    Skriver via mobilen som inte låter mig dela upp inlägget--sorry!

     


    Nej, jag gjorde samma sak sålde den för 3000 kr billigare och köpte en ny, åh vad jag skämdes men helt klart det bästa jag gjort. så som jag känner för min klänning nu borde alla få känna

  • Odium
    Äldre 20 Mar 16:35
    #3

    Nä, jag har sett trådar med brudar som köpt tre klänningar.. Själv skulle jag sy min tänkte jag, o har köpt tyg, mönster, band, õljetter o hela konkarongen. Har väl iaf spenderat 2-3000 på det. Meeen jag vill ha klänningen mer avancerad än vad jag kan göra den, så jag har beställt en också. Så gör jag en enklare aftonklänning av tyget jag köpt.

  • bridet­obe201­3
    Äldre 20 Mar 23:13
    #4

    Jag beställde en jätte fin klänning,. Men väl på så gjorde den inte min kropp rättvisa. Sålde den och köpte en ny. Så nej, du är inte ensam...


    1/6 2012
  • Nikki7­3
    Äldre 20 Mar 23:42
    #5

    Nej, du är inte ensam! Jag köpte en klänning i torsdags. Jag hade beslutsångest och valde mellan 2 fina klänningar. Vilken jag än provade så kände jag att just den var bäst.. Tillslut bestämde jag mig för klänning nr 1 men expediten sa att jag borde gå och ta en fika och fundera lite så att jag kände mig säker. Under fikat ringde jag min komips som varit med när jag provade första gången. Vi diskuterade för och nackdelar med klänningarna, men kom inte fram till något egentligen. När jag kom tillbaka till butiken så provade jag en gång tilll och bestämde mig då för klänning nr 2 istället. Sen hade jag ångest hela helgen för att jag kanske valt fel. Ringde butiken igår och frågade om det fanns någon möjlighet att byta. Som tur var så ska jag få komma tillbaka i morgon och prova en gång till.. Känner mig otroligt velig fortfarande dock, vet inte om det kommer att hjälpa..

  • Green
    Äldre 21 Mar 10:35
    #6

    Jag väntar på min "kinaklänning" men skulle den inte passa/kännas bra så har jag inga betänkligheter om att skaffa en annan.
    Skit händer!
    Jag kommer hellre att köpa en ny än att hela dagen och kvällen samt många dagar till gå och känna att jag inte är nöjd!

  • Green
    Äldre 30 Mar 20:37
    #7

    Jag har köpt en ny Oskyldig
    Rena prinsessdrömmen och inte alls så enkel som den första jag beställt. (Man ska inte gå in i en brudklänningsaffär bara för att titta)
    Klänning nr 1 var inte så hiskeligt dyr så jag kommer att ha kvar den som festklänning Skrattande

  • Annaly­n Claire
    Äldre 30 Mar 21:08
    #8

    Tack och lov att jag inte är ensam!

  • Green
    Äldre 4 May 20:56
    #9

    Klänning nr 1 var en fullständig katastrof när den kom.


    Såg inte alls ut som på bilderna (hur kan tre silverglittrande band bli två rader med vita och svarta pärlor??) Väldigt ful jämfört med vad jag förväntade mig och så var den 3-4 nummer för stor!


    Är fruktansvärt glad att jag köpte min prinsessklänning!

Svar på tråden När man ångrar sig och köper en annan klänning......