• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • zoooda
    Pekkiisch4 skrev 2012-11-22 17:44:37 följande:
    Idag fotade vi oss !!! Fick alla bilder oredigerade och ska välja ut så många vi vill till redigering ! Åååh vad bra fotona blev ! Önskar jag kunde visa ! :)
    va nyfiken jag bllir!

    här i sthlmsområdet varnar de för 7 sekundmeter och en minus och upp till 3 mm i timmen.. vilket är 3 cm snö i timmen.. hela fredan o hela lördan.. haha kaos! 
  • Pekkiisch4
    zoooda skrev 2012-11-22 18:05:26 följande:
    va nyfiken jag bllir!

    här i sthlmsområdet varnar de för 7 sekundmeter och en minus och upp till 3 mm i timmen.. vilket är 3 cm snö i timmen.. hela fredan o hela lördan.. haha kaos! 
    Åh! Vi räknar inte med snö så det fick bli som det blev men så vintrigt det ser ut ändå !! :) är så sugen på och visa, men de e ju 3 veckor kvar ;D
  • Minuz

    har hela tiden velat ha ett litet vitmålat träd att hänga tags i som gästbok. men n slog det mig att det kanske vore mysigt med en liten vit sprayad gran. eller vad tycker ni?

  • Pekkiisch4
    Minuz skrev 2012-11-22 12:28:34 följande:

    nu har jag varit hos fotografen i 2½ timme............. pratade massor anant oxå :o)


    Men hon är toppen och vi har samma smak, gillar svart vita bilder som inte är klassiska.  Vi bestämde oss för att vara på klosterruinen för att ta lite fina och roliga bilder. Bara hoppas att det inte regnar den dagen för då vet jag inte vad vi gör........ Åh, det kommer att bli så bra. Hon är så duktig på att fota......


    Valde hennes "dyra" paket, kostar 3000 kr och då ingår:


    2 timmars fotografering, redigering, förstoring, tackkort, fotobok, minneskort, genomgång/bildval efteråt, sen alla timmar som det tar att ordna allt runt omkring.


    Åh! vid  klosterruinen kommer bli toppen !! Vilka fina bilder ni kommer få ! Kanon pris dessutom ! :)
  • Sofiiiz

    Idag fick vi vår specialbeställda choklad hem som vi ska ge bort till gästera som gåva :)
    I helgen levereras klänning! spännande!

  • zoooda

    pratade med m2b´s systerdotter som ska göra tårtorna (13! st) o hon torr materilat kmr gå på runt 1000:- känns så skönt.. hon har prvbakat  den blev klart gofkänd av hennes kompisar som vr jury ;)
    choklad o hallonsmak med vitt masipantäcke med blomdekorationer i färgerna vi ska ha persika o rosa.. tror de kommer bli suprbra!
     

  • vinterfrost

    Oj här var det lugnt :) Ni har skrivit så mkt de senaste dagarna att man knappt hunnit med :)

    Har inte hunnit svara men jag läser allt. Har en hund som troligtvis börjar få diabetes så har tillbringat tid hos veterinären. O tyvärr kostar det pengar som vi får ta från bröllopskontot tills vidare.. BLÄ! Men vad gör man inte för sin fyrbenta bäbis?

    I onsdags var vi hos TM och provsmakade tårtor och disskuterade festhäften och lite annat :) kom fram till att tårtan kommer bestå av Pepparkaksbotten (tänk typ krossade pepparkakor som i en cheesecake) Vaniljmousse, mjuk pepparkaka och lingonmousse sen vit marsipan och vita blommor på :)

    I helgen ska vi försöka bli klara med bordsplaceringen festhäften samt lite annat små pyssel..  

  • Pekkiisch4
    vinterfrost skrev 2012-11-23 16:24:32 följande:
    Oj här var det lugnt :) Ni har skrivit så mkt de senaste dagarna att man knappt hunnit med :)

    Har inte hunnit svara men jag läser allt. Har en hund som troligtvis börjar få diabetes så har tillbringat tid hos veterinären. O tyvärr kostar det pengar som vi får ta från bröllopskontot tills vidare.. BLÄ! Men vad gör man inte för sin fyrbenta bäbis?

    I onsdags var vi hos TM och provsmakade tårtor och disskuterade festhäften och lite annat :) kom fram till att tårtan kommer bestå av Pepparkaksbotten (tänk typ krossade pepparkakor som i en cheesecake) Vaniljmousse, mjuk pepparkaka och lingonmousse sen vit marsipan och vita blommor på :)

    I helgen ska vi försöka bli klara med bordsplaceringen festhäften samt lite annat små pyssel..  
    Åh nej, vad tråkigt med hunden ! Det är ju inte direkt sånt som kan vänta med till efter bröllopet heller..

    Gud så gott med pepparkaka i tårta ! Vi vågade inte riktigt köra den stilen då vi serverar det på annat sätt :)
  • Teza
    Minuz skrev 2012-11-22 18:38:36 följande:
    har hela tiden velat ha ett litet vitmålat träd att hänga tags i som gästbok. men n slog det mig att det kanske vore mysigt med en liten vit sprayad gran. eller vad tycker ni?
    Åhh Minuz precis vad jag gått å grunnat på, ett träd va de först, men bara häromdan tänkte jag att jag skulle spraya en gran i silver eller vitt hihi

    Men frågan är ju hur bra de håller, eller ska man ha en i plast? Hmm klurigt tycker jg men skulle va så häftigt ju 
  • StinaAnders

    Oj vad alla kommit långt nu :)

    Vi har bordsplacering och lite inköp av mat och vin kvar, sen kan vi inte bestämma oss om vi ska ha tårta eller ej...

    Tårtbuffè var en idè, och skippa tårtan och ha en massa små pannacottor i olika smaker en annan..

    Varför ska det vara så svårt??

    Vi har iaf bestämt oss om var vi ska vigas, det blir i en folkpark i en jättefin rund inglasad byggnad. Där ska vi ha

    massor av ljus och marschaller utanför, tror det kommer bli mycket stämningsfullt. Vi gifter oss borgerligt...

    Nu är det inte långt kvar och jag börjar bli nervös på riktigt nu.

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????