• aurum

Förslag på gåva till blivande maken efterlyses!

Nu är det förvisso tidigt att vara ute efter detta, det vet jag med.. men grejen är att jag redan vet vad jag kommer få i bröllopsgåva av min blivande. Själv har jag där emot ingen aning alls om vad jag ska ge honom!
    Någon som har råd och tips?

Min blivande är väldigt tekniskt intresserad, men har "allt" (mac pro, macbook pro, macbook air, iPhone, iPad, mac mini, flertalet airports med högtalare, ljud och tv-system från Bang & Olufsen osv osv osv) och det enda jag kommer på annars som han gillar är bilar - något jag inte har råd att ge honom en i bröllopspresent.
    Eftersom vårt bröllop troligtvis kommer ske i USA är inte heller en resa något som funkar eftersom vi då redan är på en.
    Jag börjar därför nu få lite problem att hitta på något!
    Hjälp!

Själv får jag en tatuering som representerar hans ägandeskap i bröllopspresent. För ja, som vi lever så äger han mig. Protestera bäst ni vill, men så är det. Han äger mig. Han bestämmer över mig. Han fattar alla viktiga beslut. Jag är hans egendom utan några rättigheter alls förutom den att lämna honom om jag så önskar.
    Det är inte en fråga om förtryck, religion eller kultur. Det är en fråga om personligt, aktivt, val från bådas sidor.

• Svar på tråden Förslag på gåva till blivande maken efterlyses!
  • aurum

MissBroccoli; Tack för din input! Glad Tyvärr är det dock tämligen omöjligt att hitta en fotograf som kan ta tillräckligt perfekta bilder för att han inte ska störa s ig, så det är en väldigt väldigt svår sak att få till. Jag betvivlar att jag har råd till en sådan fotograf. Jag vet vad det kostar per timma att anlita min blivande och jag har inte alls samma ekonomiska situation som han har (även att jag kommer få)...

Jag jobbar på att övertala honom att tatuera sig, men det är något som går långsamt. Han har aldrig gillat tatueringar vare sig på sig själv eller andra, men med en hel del tålamod har jag lyckats omvända honom hyfsat - "bara" steget att få honom att göra det själv som fattas!
    Någon piercing där emot funkar tyvärr inte Rynkar på näsan Jag hade såååå gärna haft lite fler piercingar, men är inte tillåten att skaffa dem... o på sig själv kommer han garanterat inte sätta någon...

En dikt eller ett brev är bra! Han tycker om när jag skriver saker till honom, o jag skulle då kunna försöka (ytterligare en gång) att förklara hur mycket han betyder för mig...

Någon som vet om man fortfarande kan köpa stjärnor?

• MissBroccoli

Verkar som man kan köpa stjärnor fortfarande!

www.mystar.se/se/&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Sweden&affiliate_pro_tracking_id=3:3:SE

Det och ett brev skulle vara en jätte fin present tycker jag!

• aurum
    MissBroccoli skrev 2012-03-19 12:15:28 följande:
    Verkar som man kan köpa stjärnor fortfarande!

www.mystar.se/se/?utm_source=gsr&utm_medium=a...:3:SE

Det och ett brev skulle vara en jätte fin present tycker jag!

Mjo, det var lite det jag kom på Glad En stjärna som heter som han gör, eller som heter vårt bröllopsdatum eller nått sånt kändes som en söt grej.. Totalt onödig, men söt.
    O ja.. materiella ting blir liksom inte lätt eftersom han tillhör dem som köper det han vill ha, när han vill ha det. Har man råd att göra så blir det svårt att ge någon som inte redan finns i hemmet... Hittills har jag lyckats med väldigt udda grejer, men nu är mina bra sådana alternativ borta (födelsedagar och jul äter bra presentidéer) så börjar få svårt att hitta saker.
  • filibustern
    aurum skrev 2012-03-17 23:42:09 följande:
    Själv får jag en tatuering som representerar hans ägandeskap i bröllopspresent. För ja, som vi lever så äger han mig. Protestera bäst ni vill, men så är det. Han äger mig. Han bestämmer över mig. Han fattar alla viktiga beslut. Jag är hans egendom utan några rättigheter alls förutom den att lämna honom om jag så önskar.
    Det är inte en fråga om förtryck, religion eller kultur. Det är en fråga om personligt, aktivt, val från bådas sidor.
    jag ska inte ljuga och säga att det inte var udda. MEN, jag gillar att du är så ärlig! :) 

det finns en sida där man kan köpa stjärnor, då får man ett ägandebevis, och  på den stjärnan och nå smycke tro ja oxå 
     http://www.mystar.se/se/?utm_source=gsr&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Sweden&affiliate_pro_tracking_id=4:3:SE
  • aurum
    filibustern skrev 2012-03-19 14:55:05 följande:
    jag ska inte ljuga och säga att det inte var udda. MEN, jag gillar att du är så ärlig! :) 
    Jag är löjligt stolt över den gåva jag ska få så jag har inget alls att dölja, inte i mina ögon. Vi lever ett okonventionellt liv och det får många att reagera, men jag har valt att ändå vara öppen med det eftersom det är en så stor del av vårt förhållande och även vem jag är som person - till och med utan honom.
  • Willow

Eftersom det verkar svart att köpa något 'materiellt' som han inte redan har varför inte ge en donation till en välgorenhet som står honom nära? Eller kanske att du gör en 'utmaning', typ springer ett lopp eller cyklar, klättrar, skidor eller nåt för ett välgörande ändamål och gör det till hans ära... Vad är egentligen finare än att göra något för att hjälpa andra...

• aurum
    Willow skrev 2012-03-19 15:27:29 följande:
    Eftersom det verkar svart att köpa något 'materiellt' som han inte redan har varför inte ge en donation till en välgorenhet som står honom nära? Eller kanske att du gör en 'utmaning', typ springer ett lopp eller cyklar, klättrar, skidor eller nåt för ett välgörande ändamål och gör det till hans ära... Vad är egentligen finare än att göra något för att hjälpa andra...
    Hans kommentar på något sådant skulle vara "commie".. han är kapitalist ut i fingerspetsarna o hopplöst svår att hitta presenter till!

Kan ju berätta några av grejerna han har fått förr som varit uppskattat, även om en hel del kommer låta "bäng" i era öron:
    Läderpiska med stålhandtag som jag graverade själv
    Manchettknappar med bondagemotiv
    Brännjärn med hans initialer
    Nyckelring med texten "Don't punish yourself, that's my job"
    Claddagh ring (inte så konstig grej kanske, men ja...)
    Handgjort koppel i kedja och satin
  • Willow
    aurum skrev 2012-03-19 15:48:44 följande:
    Hans kommentar på något sådant skulle vara "commie".. han är kapitalist ut i fingerspetsarna o hopplöst svår att hitta presenter till!
    Ja for att hjalpa dem som har det mycket samre an sig sjalv ar ju valdigt 'kommunistiskt'. Vare sig man ar kapitalist eller ej handlar det om empati.

Kanske en bra bok skulle passa battre.
    http://www.amazon.co.uk/Empathic-Civilization-Global-Consciousness-Crisis/dp/0745641466

http://www.amazon.co.uk/Freuds-On-Narcissism-Introduction-Contemporary/dp/0300050798/ref=sr_1_4?s=books&ie=UTF8&qid=1332174388&sr=1-4
  • aurum
    Willow skrev 2012-03-19 17:33:56 följande:
    Ja for att hjalpa dem som har det mycket samre an sig sjalv ar ju valdigt 'kommunistiskt'. Vare sig man ar kapitalist eller ej handlar det om empati.

Kanske en bra bok skulle passa battre.
    www.amazon.co.uk/Empathic-Civilization-Global...

www.amazon.co.uk/Freuds-On-Narcissism-Introdu...
    Nu var det inte förolämpningar jag var ute efter utan förslag på bra presenter.
    Hans syn på vad som anses vara positiv hjälp till de som har det sämre ställt är inte nödvändigtvis samma som din. Det gör honom inte till vare sig narcissist eller oempatisk.
  • Mikina

Jag förstår bara inte varför du ska få en tatuering om han aldrig gillat tatueringar varesig på sig själv eller andra, eller var det så att det var du som föreslog tatueringen?
    För isåfall tycker jag snarare att det är en gåva från dig till honom att du "tatuerar in hans äganderätt". eller tänker jag fel nu? Jag förstår inte alls själva ägandeskapet men det är inte mitt att förstå eller bry mig om, men det borde väl vara en gåva till honom att du ger bort dig själv? 

Det känns också rejält otacksamt att säga "commie" om han fick en present eller klaga på detaljer av ett fint foto av dig, men det är kanske också någonting jag inte förstår mig på. 
    Min sambo har också sitt expertområde och det är som någon tidigare skrivit kanske svårt att laga mat åt en kock eller ge smycken åt en guldsmed (och fota åt en fotograf) men han skulle verkligen uppskatta om jag gav mig in på hans intresseområde och gjorde ett gott försök. kanske ska du själv fotografera eller göra någonting av ett foto av er. Eller kanske använda någon av hans bilder på dig och göra någonting av? 

Svårt att ge tips till någon annan när man inte känner personen i fråga..

Svar på tråden Förslag på gåva till blivande maken efterlyses!