• amek

    Någon som har handlat från JenJenhouse.com?

    Har hittat en klänning på jenjenhouse.com som jag verkligen vill ha! Skulle därför uppskatta om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet utav denna eller någon liknande sida. Blir det bra och borde man ana oråd när det är så billigt (1500-2000).

    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?
  • Kakan 81

    Idag fick jag sms om att DHL försökt lämna paket till mig men vi var inte hemma! Typiskt! Nu kommer det på fredag, sjukt spännande. Där är två näbbklänningar, en tärnklänning, skor bolero väska och strumpeband till mig... Längtar och håller tummarna att det passar. Fick info av DHL att jag kommer få betala tullavgift också.

  • Carinaskaos

    Min klänning är från Jenjenjouse och sitter som en dröm! : )

  • smulan8118

    Jag har beställt min underkjol från jenjen. Har fått nåt slags kollinr. Men är det någon som vet var jag kan söka efter paketet å se vart det befinner sig nu? Det är inte i sverige skulle jag tro, går det att se någon status då?

  • eml33h

    Det är väl DHL som fraktar?
    Stod iaf i min orderbekräftelse.. mitt kollinr var klickbart.


    smulan8118 skrev 2012-11-14 22:51:34 följande:
    Jag har beställt min underkjol från jenjen. Har fått nåt slags kollinr. Men är det någon som vet var jag kan söka efter paketet å se vart det befinner sig nu? Det är inte i sverige skulle jag tro, går det att se någon status då?
  • tracit

    Beställde en näbbklänning och tre boleros från jenjenhouse. Tog ca 14 dagar att få hem allt, och jag är sååå nöjd. En bolero blev inte riktigt som jag hade tänkt, men de andra två var jättefina och välgjorda, och näbbklänningen också. Rekommenderar starkt!

  • Mette81

    Jag är lite sugen på en klänning från JJH men hur mycket är tullen på? Är det en procent av priset eller? Klänningen kostar ca 1000 kr.


    Och hur långt innan bör man beställa? Ska gifta mig i slutet av juni 2013 men ligger just nu i hårdträning och diet för att komma i form. Så jag vill vänta så länge som möjligt för att komma så nära målet som möjligt innan.


    (allt detta står säkert på deras hemsida men pga min dyslexi orkar jag inte läsa igenom allt OM jag inte ska beställa, så därför frågar jag er ;)


     

  • Gabi
    Emmiswa skrev 2012-11-02 20:16:31 följande:
    Den var faktiskt helt ok sydd, problemet var ju bara utförandet på den med modell och design och mönsterkonstruktionen och allt sånt. Det är ju där skillnaden ligger i en märkesklänning jämfört med dessa kopior har jag förstått nu. (Förutom att tyget förstås är ett billigt tyg jämfört med orginal.) Den kändes inte alls genomtänkt ur det avseendet vilket märktes tydligt på detaljer, tex övergång mellan olika partier och formen på överdelen. Jag hade tänkt att ha den som dansklänning på mitt bröllop eftersom min klänning var så stor med släp, men jag köpte en ursöt spetsklänning från nelly istället för 399 kr som satt perfekt.(hade tillochmed gått att gifta sig i den om man hade velat ha kort kort :)


    Dock ville jag aldrig ta av mig min brudklänning så dansade i den hela natten lång ändå :)

    Du har rätt! Man får vad man betalar för! Det är jätte stor skillnad på äkta klänningar och de billiga Kina kopior. Men tyvärr det är många människor som förstör sig inte på kvalitet när det gäller tyg och detaljer och framförallt konstruktionen!


    Jag skulle aldrig kunna ha en sådan klänning på den största dagen i mitt liv...

Svar på tråden Någon som har handlat från JenJenhouse.com?