• MiaBel­la
    Äldre 5 Mar 19:44
    3166 visningar
    12 svar
    12
    3166

    Bröllop utomlands - Tips?

    Vi funderar på att gifta oss utomlands istället...bara vi två...pga olika anledningar ;)

    Ta ett bröllopspaket och smekmånad samtidigt...

    Behöver tips på mysiga romantiska ställen? Någon som har eller ska gifta sig utomlands?

    Kyss

  • Svar på tråden Bröllop utomlands - Tips?
  • Krila
    Äldre 12 Mar 20:02
    #1

    Hänger på den här tråden!

    Vi ska också gifta oss utomlands. Jag vill åka till Island, men det kostar ju tyvärr en del. Och åker jag dit vill jag ju såklart rida en massa då jag är islandshästägare och drömt om att rida på island typ hela mitt liv=P

    Ungefär där är mina idéer slut=P

  • Millan­77
    Äldre 20 Mar 10:18
    #2

    Hänger på här med. Vi har tänkt att åka till någon Karibisk ö, har inte bestämt vilken än. Men det finns lite olika öar vi väljer mellan.


    Här i Göteborg e det TUR-mässan nu till helgen så vi ska gå dit o kolla lite hade vi tänkt.


    Vi kommer oxå att åka själva, helt själva utan alla våra 3 barn. Hoppas inte att vi längtar ihäl oss bara.

  • Millan­77
    Äldre 22 Mar 12:30
    #3

    Vi fick 2 kostnadsförslag igår:)


    Jag tror att det billigaste var det finaste, det skillde inte så mycket i pris men allt räknas ju. http://www.dominikanska.nu/hotel_barcelo_puj.html


    http://www.dominikanska.nu/hotel_vik_hotel.html

  • Linsan
    Äldre 22 Mar 13:26
    #4

    Vad härligt det såg ut Glad Vi funderar på att gifta oss i New York. Jag har en stor längtan att uppleva den staden och tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle Skrattande

  • Millan­77
    Äldre 22 Mar 14:00
    #5
    Linsan skrev 2012-03-22 13:26:14 följande:
    Vad härligt det såg ut Glad Vi funderar på att gifta oss i New York. Jag har en stor längtan att uppleva den staden och tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle Skrattande

    Varför får jag inga smileys?


    Det hade ju varit underbart att få åka till det stället man alltid drömt om;)


    Jag har alltid haft 2 drömmar, antingen här hemma med stort i kyrkan o så eller ett strandbröllop.


    Nu har mamma börjat lägga sig i om varför vi ska åka bort o då väljer att inte ha med barnen. Hon ger mig så dåligt samvete. Vill ju att barnen ska få uppleva det med, men vi känner att vi faktist inte har råd.


    Vilket jag tycker e tråkigt men vi vill ju kombinera o faktist så har dom flesta hotelll vi tittat på innan haft en åldersgräns på 16-18 år.


     

  • Linsan
    Äldre 22 Mar 14:29
    #6

    Tryck på smileys-gubben intill Ω-tecknet ovanför fältet du skriver kommentaren i... Hhm, blev det otydligt?

    Jag har nog alltid tänkt kyrkbröllop men sedan jag förlorade min pappa för ett par åren kan jag inte föreställa mig ett sådant utan honom där.. Därför började planerna på att sticka iväg..

    Vi har inga barn så för oss är det inget problem men pengarna rusar iväg.. Frågan är hur man ska prioritera här i livet.. Svårt! Nu lutar det i alla fall åt att vi satsar på denna once-in-a-lifetime-resa Skrattande Det är svårt med föräldrar men försök att känna efter hur ni vill ha det.

  • Millan­77
    Äldre 22 Mar 15:11
    #7

    Jag trycker på den "gubben" o alla symboler kommer upp men det händer inget mer sen:/


    Jo jag ska försöka se bortom mina föräldrar vad det gäller taskiga komentarer om att barnen inte får vara med.


    Jag tycker ni ska satsa på NY o ha det riktigt riktigt roligt.


    Jag hoppas inte att jag blir en bridezilla bara o förstör det roliga med planering.


    Hade faktist tänkt att en bekant ska få öva på håruppsättningar på mig (hon går på frisörskola) så kan man ju få lite ider om hur man kanske vill ha det;)


    Har just nu axellångt hår men sparar ut lite nu sen vi bestämde oss:)

  • bridet­obe12
    Äldre 31 Mar 21:38
    #8

    Hej!
    Vi har tänkt att gifta oss utomlands i sommar... i Florida :)
    Håller just nu på för fullt att planera!

  • Emma84
    Äldre 31 Mar 21:41
    #9
    Camilla Boström skrev 2012-03-22 14:00:30 följande:

    Varför får jag inga smileys?


     


     


    Om du gör gubbarna själva så måste du göra : - ) (strecket i mitten oxå, UTAN mellanslag såklart)
  • Emma84
    Äldre 31 Mar 21:42
    #10
    bridetobe12 skrev 2012-03-31 21:38:46 följande:
    Hej!
    Vi har tänkt att gifta oss utomlands i sommar... i Florida :)
    Håller just nu på för fullt att planera!
    Lovely!
  • MrsCas­tacio
    Äldre 19 May 06:57
    #11

    Hej!

    Jag praktiserar som brollopskoordinator pa ett foretag pa Hawaii.

    Tveka inte pa att kontakta mig sa kan jag guida er ratt pa de Hawaiianska oarna.

    Med vanliga halsningar,
    Sofie 

  • Oslomy­ran
    Äldre 26 May 16:18
    #12

    Hej

    Jag kan tipsa om Prag.

    Vi gifter oss nästa år i romantiska Prag. Vacker stad, bra priser och inte så långt bort om man vill ha med lite gäster.  Vi har hittat en trevlig agent där som tar hand om nästan allt

Svar på tråden Bröllop utomlands - Tips?