• polkap­inne
    Äldre 5 Mar 17:21
    13477 visningar
    82 svar
    82
    13477

    Har någon av er gjort en fuling?

    Är igång med att kolla priser på hår och smink.


    Som med allt annat höjs priserna rejält i bröllopssammanhang. Såg att en frisör tog 500 kr/h för en uppsättning men en bruduppsättning + smink skulle kosta 3500! Sjukt mycket extra tycker jag.


    Ringde en annan och sa att jag skulle vara gäst på ett bröllop och hon gav mig då ett pris för håruppsättning på 500 kr/h. Smink vet jag inte.


    Min fråga är då om någon av er gjort en fuling och sagt att ni bara ska vara gäst, brudtärna eller något annat och då fått ett billigare pris? Jag har lust att göra det men det skulle vara hemskt pinsamt om man blev påkommen.

  • Svar på tråden Har någon av er gjort en fuling?
  • Aniara­4
    Äldre 5 Mar 17:24
    #1

    Man behöver ju inte ljuga, man kan säga att man ska på bröllop bara, det är ju sant. Flört Ska man byta om hos frisören blir det iofs lite knepigt när man drar på sig klänningen...

    Att det är olika priser beror inte nödvändigtvis på att man säger det magiska b-ordet utan kan bero på att bruduppsättningar ofta är mer komplicerade och tar längre tid att göra. Många har ju pratat med frisören och sagt att de bara vill ha en enklare uppsättning, få håret lockat eller liknande, och då har de fått ett lägre pris verkar det som.

  • Äldre 5 Mar 17:34
    #3
    Aniara4 skrev 2012-03-05 17:24:30 följande:
    Att det är olika priser beror inte nödvändigtvis på att man säger det magiska b-ordet utan kan bero på att bruduppsättningar ofta är mer komplicerade och tar längre tid att göra. Många har ju pratat med frisören och sagt att de bara vill ha en enklare uppsättning, få håret lockat eller liknande, och då har de fått ett lägre pris verkar det som.
    Ja och som "gäst" så har man ju oftast inte konsultation, provuppsättning och annat sånt som ingår i en bruduppsättning / brudsminkning. Så det är ju både baserat på hur tekniskt avancerat det är och om det bara är "kom så fixar vi till nånting" eller om det ska vara perfektion med varenda lock på exakt millimetern rätt ställe, samt måste hålla i 14 timmar *typ*...

    Till TS: Allt beror på hur viktigt det är för en själv. 
    Om du vill ha en enkel uppsättning, inte behöver göra provuppsättning /provsminkning innan så säg att du ska på ett bröllop och vill ha en uppsättning / sminkning. Du behöver ju inte ljuga och säga att du inte är bruden - som aniara4 så klokt säger Flört 

    Jag fick mitt hår uppsatt av min tärna. Kostade 0:- Jag skulle bara ha en enkel knut, men eftersom jag skulle ha löshår i för att få lite volym så kunde jag inte göra det helt själv...
    Men sminkningen anlitade jag ett proffs till och då fick mina tärnor följa med på samma sak. För där kände jag att det var väldigt viktigt att det blev rikigt, att det inte smetade av sig vid alla kramar, eller om jag blev svettig, började gråta eller något annat... Och jag ville inte riskera att bli missnöjd, så jag behövde en provsminkning...
  • Äldre 5 Mar 17:43
    #5

    Synd då att du citerade inlägget skaraborg2012.
    För även om dom tar bort hennes inlägg så finns ju ditt kvar med reklamen nu 

  • skarab­org201­2
    Äldre 5 Mar 17:45
    #7
    Chicita skrev 2012-03-05 17:43:58 följande:
    Synd då att du citerade inlägget skaraborg2012.
    För även om dom tar bort hennes inlägg så finns ju ditt kvar med reklamen nu 
    Bra poäng. Jag får väl anmäla mitt eget inlägg så det också försvinner.
  • skarab­org201­2
    Äldre 5 Mar 17:50
    #8
    Just Me skrev 2012-03-05 17:45:08 följande:
    Hahahahaaa förlåt, men det där var nog  roligast idag  
    Blir bara så trött på all reklam här inne. Fick utbrott!! Man kan ju inte lita på någon här...!
  • Just Me
    Äldre 5 Mar 17:53
    #9
    skaraborg2012 skrev 2012-03-05 17:50:04 följande:
    Blir bara så trött på all reklam här inne. Fick utbrott!! Man kan ju inte lita på någon här...!
    Ja, men ska man göra smygreklam så kaaaaanske man ska tänka igenom sitt nick före Var väl det som var mest dråpligt  
  • Äldre 5 Mar 17:53
    #10
    skaraborg2012 skrev 2012-03-05 17:45:36 följande:
    Bra poäng. Jag får väl anmäla mitt eget inlägg så det också försvinner.
    Det tänkte inte jag heller på i början Flört
  • skarab­org201­2
    Äldre 5 Mar 17:59
    #9
    Just Me skrev 2012-03-05 17:53:31 följande:
    Ja, men ska man göra smygreklam så kaaaaanske man ska tänka igenom sitt nick före Var väl det som var mest dråpligt  
    Haha, ja helt begåvat var det ju verkligen inte. Tog mig inte många sekunder att märka det! =)
  • polkap­inne
    Äldre 5 Mar 18:01
    #12

    Jag vill också bara ha en enkel knut fast kanske med lite löshår i så den blir stor och inte bara ser ut som en ballerinaknut.


    Sminket är viktigare för mig så att det håller hela dagen genom allt, även om man såklart får bättre på lite så ska det ju hålla i det stora hela.


    Ja, det bästa är väl att prata med dem då och se om man kan förhandla om priset :P

  • skarab­org201­2
    Äldre 5 Mar 18:05
    #13

    Åter till tråd ämnet då...! Jag har funderat på om man skulle kunna göra så faktiskt, men samtidigt är jag väldigt mån om att det blir bra och skulle förmodligen vilja testa både smink och hår i förväg.
    Men du har helt rätt i att det ligger en del i priset om man säger att det är för bröllop eller ej. Har märkt det på både tåta och blommor, och jag är inte ute efter något avancerat på någon av fronterna.

Svar på tråden Har någon av er gjort en fuling?