• anna12­05
    Äldre 22 Jan 13:30
    1828 visningar
    2 svar
    2
    1828

    Vår bröllopsdag 21/1-2012

    Igår blev vi man och fru och imorgon väntar resa till Gran Canaria :))
    Ville bara berätta om vår dag som inte riktigt blev som det var tänkt men bra ändå. Jag kan börja med att berätta att vi hade tänkt gifta oss i maj detta året men på grund utav bebis i magen valde vi att tidigarelägga bröllopet. Detta beslutet tog vi i november ca 2 1/2 månad före utsatt datum så vår planering var relativt kort.

    I alla fall började dagen mycket bra med smink och frisyr hos min svägerska som är hårfrisörska. Jag kände mig väldigt fin och begav mig till kyrkan för att möta upp min blivande man och fotografen för att påbörja fotograferingen. Den lilla lilla biten mellan bilen och kyrkan fick min underbara frisyr att lossna lite vilket fick mig att se att några bilder utomhus blir det nog inte. Det var minusgrader och stark vind + snöblaskig nederbörd - inget ultimat väder med andra ord. Men men väl i kyrkan satte sig brudnäbben på någonting lerigt så att hela klänningen där bak blev smutsig - detta gick dock bort med massor av våtservetter och något glasögonputsmedel (?) som min mamma hade i väskan. Mitt i allt detta kom min blivande man med brudbuketten. Vi hade önskat vita kallor och vita rosor i en bukett med kort skaft , sidenband och vita pärlor. Vi hade lämnat in en bild så att det verkligen inte skulle bli något missförstånd. Buketten innehöll underbara vita kallor (det var ett plus), vita rosor som verkligen inte var av de fräscha slaget och nedstucken i hela buketten var gråa nålar som verkligen utmärkte sig. Skaftet var lindat med något billigt syntetband och även där var samma gråa nålar längs med sidan. Jag började nästan gråta men min blivande man ringde direkt till floristen som fanns på andra sidan vägen så han kom faktiskt med vita pärlor som han stack i buketten - gjorde att det blev lite bättre och stort plus för servicen! Jag var verkligen inte upplagd för någon fotografering men förhoppningsvis blir det några bilder som är bra för fotografen var verkligen proffsig.

    Vigseln gick bra och vi blev vigda. Därefter begav vi oss till Hotell Svea i Simrishamn som uppfyllde alla förväntningar på både mat och service. Men - vi hade beställt tårta och små chokladpraliner som alla gäster skulle få på sina rum. Tårtan visade sig vara täckt med sugar paste - någonting som vi uttryckligen hade sagt att vi INTE ville ha. Och när vi smakade på chokladen på rummet var det praliner med chili i vilket vi också hade sagt att vi absolut INTE ville ha. Jaja vid det laget skrattade vi mest bort det och sa att ja - varför skulle detta gå vägen när mycket annat inte gjort det. Tårtan var för övrigt god så inget att klaga på det.

    Ett tips till er som ska gifta er är alltså att vara övertydliga i era beställningar :)) Vi hade en härlig dag med våra närmaste och kvällen bjöd på mycket skratt , fina tal och mycket kärlek så dagen blev vår lyckligaste ändå!

  • Svar på tråden Vår bröllopsdag 21/1-2012
  • caruba
    Äldre 22 Jan 13:41
    #1

    åh stackare. Men skönt att ni kunde se ifrån det negativa och ändå ha en underbar dag. =0)

  • KirsiL­aa
    Äldre 22 Jan 15:51
    #2

    Grattis!! :) Ha det så trevligt på Gran Canaria. Vilket bolag åker ni med? Min syster jobbar som reseledare på Apollo där nere. :) 


Svar på tråden Vår bröllopsdag 21/1-2012