• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

    Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

    (Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • juni brud
    Charlote skrev 2012-02-14 20:13:49 följande:

     



    Vi förlovar oss den 5 mars! Bröllpet är planerat till nästa år, men ringen är redan inhandlad! Förlovningsringen är Schalins Tindra ur serien Passion och bröllopsringen är Schalins ur serien Passion, 0,28ct. Längtar såå!!


    jättefina! påminner om mina ringar. min förlovningsring är slät 5mm och vigselringen är samma men 0,36ct. jag bara längtar tills jag får bära dom.
  • Koloratur

    Verkar finnas två ringtrådar så postar här också :)

    Här är min underbara ring som jag fick av min älskling! Ska ha denna ring både som förlovnings- och vigselring. Har nu min fästmans förnamn ingraverat och kommer att sedan gravera in vigseldatumet i september. Det är verkligen min drömring, tittar på den 1000 ggr om dan =) 


  • milaui
    stockholmsbrud skrev 2012-04-11 20:53:11 följande:
    Den här blev jag kär i ! Glad


    WOW! Vad kommer den här ifrån???! Helt förälskad!
  • hanna1984

    Gissar att det är Anders Fors som har gjort den, då jag känner igen hans initialer AF :)


     


    Länk till hans hemsida:


    http://www.guldsmed.com/index.html


    milaui skrev 2012-04-20 11:58:42 följande:
    WOW! Vad kommer den här ifrån???! Helt förälskad!
  • stockholmsbrud

    Ja, det stämmer - det är Anders Fors som gjort den. Har bett min guldsmed göra en liknande, men med den rosa stenen som klar i stället. Älskar verklgen modellen! Glad

  • J8783
    Luna12 skrev 2012-04-05 14:09:29 följande:
    Här är mina ringar. Båda är i stål. Förlovningsringen är 6mm bred med 3 diamanter. Vigselringen är också i stål men med cubic zirconia stenar i, 2,5 mm bred. Längtar tills 5 Maj när jag får börja använda vigselringen. :)

     


    Dom ringarna föll mig i smaken, har själv Cz stenar i min kommande vigselring. Och min förlovningsring är på 5mm. {#emotions_dlg.flower}
  • hemajo13

    Detta är min och min m2bs ringar!=) VI ska båda har två stycken... Min är en omgjord ring av två ringar, en enstensring med den stora stenen och en gammal vigselring med dom små stenarna!=) Kul att man kan återanvända släktsmycken! 

  • milaui
    hanna1984 skrev 2012-04-20 14:17:48 följande:

    Gissar att det är Anders Fors som har gjort den, då jag känner igen hans initialer AF :)


     


    Länk till hans hemsida:


    www.guldsmed.com/index.html


    Tack!! :)
  • milaui
    stockholmsbrud skrev 2012-04-21 11:28:43 följande:
    Ja, det stämmer - det är Anders Fors som gjort den. Har bett min guldsmed göra en liknande, men med den rosa stenen som klar i stället. Älskar verklgen modellen! Glad

    Lyllos dig, jättevacker är den! :) Spännande, hoppas att den motsvarar dina förväntningar.


    Lägg upp bild sen! :)

  • Cinnamoon


    Här är min vigselring tillsammans med min väldigt repiga förlovningsring som ska omrhodineras innan det är dags den 26/5 är så sjukt nöjd! I framtiden ska ringfingret kompletteras med ytterligare en ring, en aliiansring med princess-diamanter.

    Förlovningsringen är en schalins 237-6 och vigselringen en specialgjord 237-2,5 med en GIA certifierad diamant: very good cut, color G, VVS2, 0,60ct.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012