• Äldre 21 Dec 19:20
    219046 visningar
    1419 svar
    1419
    219046

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • Äldre 27 Aug 09:44


    Jag vill bara tipsa om att jag köpte pärl-stickers från Ebay för att dekorera våra placeringskort. Jag beställde sent på torsdag kväll och de kom med posten på måndagen. Jag betalade drygt 20 kr inkl frakt från England för ca 165 stycken stickers. Säljaren heter gems-stickers-uk och jag kan verkligen rekomendera hen. Det enda rådet jag kan ge är att se till att man beställer fler stickers än vad man tror sig behöva eftersom limmet hade torkat på vissa pärlor.
  • Äldre 12 Jan 13:34
  • Äldre 26 Jan 21:05

    Om någon på västkusten är ute efter en pimpad fågelbur! www.brollopstorget.se/Forum-27-86/m4354661.html

  • Äldre 3 Feb 17:03

    Beställde såpbubblor för någon vecka sen. Idag fick jag hem dem. Var precis som jag hade väntat mig! Nu ska jag bara hitta fina band och knyta en rosett kring varje behållare...

  • Äldre 3 Feb 20:19

    Länka gärna till såpbubblorna! Det är billigt på nätet men frakten gör ofta att det kommer upp i samma pris som här hemma.. tyvärr..

  • Äldre 3 Feb 21:35

    Har den inte här nu, men säljaren var Western Witches Party Shop och jag betalade 24,37 pund för 96 behållare. Pundet ligger inte så högt nu så det kostade mig 271 SEK. Vilket är mindre än 3 per behållare. De jag sett här kostar 6kr styck.

  • Äldre 15 Mar 13:54

    Fick hem favour-boxar som jag beställt tidigare. När de är ihopvikta blir det ett hjärta uppepå. Fick bli 100st även om vi bara behöver max 80 men får väl sälja vidare sen.

    Tog två veckor att få hem boxarna men så värt det!

  • Äldre 18 Mar 15:47
    Äriqa skrev 2013-08-21 01:52:44 följande:

    Vet att det ska finnan nån slags garanti. kommer inte ihåg hur länge, men om den går sönder inom ev viss rimlig tid, tappar nån diamant eller liknande så får man skicka tillbaka och få det fixat.


    De skickar rekomenderat så man kan följa sitt paket hela tiden.


    Jag har utnyttjat den garantin. Beställde en brudklänning och en vecka innan den skulle levereras så avslutade säljaren sitt konto. 
    Om man är missnöjd, eller inte får varorna så kan man öppna ett case. Man klickar på lös problemet i "mitt eBay", där får man välja olika alternativ och sedan skriva vad som hänt. Då har säljaren 3dgr på sig att svara.
    Vilket min säljare gjorde trots att jag redan försökt nå henne/honom. Denne säljare hade inget spårningsnr att ge och med det bestämde kundtjänst på eBay att mina pengar skulle betalas tillbaka.
    Garantin gäller 30dgr efter att du fått varan eller från dag 1 när sista leveransdatum skulle ha skett.
     
  • Äldre 18 Mar 15:47
    Äriqa skrev 2013-08-21 01:52:44 följande:

    Vet att det ska finnan nån slags garanti. kommer inte ihåg hur länge, men om den går sönder inom ev viss rimlig tid, tappar nån diamant eller liknande så får man skicka tillbaka och få det fixat.


    De skickar rekomenderat så man kan följa sitt paket hela tiden.


    Jag har utnyttjat den garantin. Beställde en brudklänning och en vecka innan den skulle levereras så avslutade säljaren sitt konto. 
    Om man är missnöjd, eller inte får varorna så kan man öppna ett case. Man klickar på lös problemet i "mitt eBay", där får man välja olika alternativ och sedan skriva vad som hänt. Då har säljaren 3dgr på sig att svara.
    Vilket min säljare gjorde trots att jag redan försökt nå henne/honom. Denne säljare hade inget spårningsnr att ge och med det bestämde kundtjänst på eBay att mina pengar skulle betalas tillbaka.
    Garantin gäller 30dgr efter att du fått varan eller från dag 1 när sista leveransdatum skulle ha skett.
     
  • Äldre 18 Mar 20:17

    Hej!

    Är det någon som har sett eller vet vad man ska skriva för att hitta denna tårtdekarationen på EBay ??? Har letat men kan tyvärr inte hitta på den någon stanns ????

    Tacksam för tips ????

    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1074748&tagval=party_caketops&menuIdx=4

  • Äldre 19 Mar 08:05

    Nu har jag beställt och betalat 2 klänningar och 1 kostym.

    Hoppas det passar! Skickade precis mina mått och vilka färger vi vill ha :D

    Nervööööst! Vad brukar tull och det hamna på från Kina?

  • Äldre 19 Mar 08:22
    Tossen skrev 2014-03-19 08:05:41 följande:

    Nu har jag beställt och betalat 2 klänningar och 1 kostym.

    Hoppas det passar! Skickade precis mina mått och vilka färger vi vill ha :D

    Nervööööst! Vad brukar tull och det hamna på från Kina?


    Om det är under 1300kr är det tullfritt. Över 1300kr är det 12%tull för kläder.
    Momsen ligger på 25% får man "alltid" betala, har man tur så slipper man 
  • Kattug­glan
    Äldre 5 May 18:52

    Ni som köpt löshår på ebay, vilka har ni köpt ifrån? Köpte ni äkta eller syntet? Var ni nöjda med det ni fick hem?

  • Äldre 23 May 11:05

    Jag har en fråga! Ni som beställt från ebay, något från Kina, hur lång tid har leveransen tagit? Jag beställde en underkjol för snart en månad sedan, och den har ännu inte dykt upp. Tar det verkligen så lång tid att frakta något från Kina?

  • Äldre 23 May 15:53
    Kalejdoskop skrev 2014-05-23 11:05:36 följande:

    Jag har en fråga! Ni som beställt från ebay, något från Kina, hur lång tid har leveransen tagit? Jag beställde en underkjol för snart en månad sedan, och den har ännu inte dykt upp. Tar det verkligen så lång tid att frakta något från Kina?


    Jag beställde från två olika försäljare från ebay för ca en månad sen. Tiaran kom efter två veckor men slöjan kom först igår, alltså ca en månad. Du kan nog slappna av. :)

  • Äldre 23 May 17:47
    Tokbubbla skrev 2014-05-23 15:53:20 följande:

    Jag beställde från två olika försäljare från ebay för ca en månad sen. Tiaran kom efter två veckor men slöjan kom först igår, alltså ca en månad. Du kan nog slappna av. :)


    Ok, tack så mycket! :)
  • Äldre 23 May 20:10

    Tips på en bra säljare som säljer honeycombs? Som man får välja färger på själv? :) Är ute efter vita och ljusrosa.


Svar på tråden EBAY tråden!