• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • hjgs

    Jag har beställt rätt mycket i från den säljaren det har tagit lång tid men jag har alltid fått mina saker och de har varit i bra kvalla. Väntar paket ifrån den säljaren igen. Förstår att det är frustrerande. Men ge det några dagar till. Om du kollar på din köp historik på eBay så kommer det stå på köpet när du ska kontakta eBay om du inte fått varan så kommer de kontakta säljaren har aldrig behövt göra det med Ling men med en annan och det gick bra och smidigt.

  • Jane

     


    linst skrev 2012-03-20 15:22:17 följande:
    Funderar också på flor. Ngn bild på det du har beställt?
    Ja köpte denna på eBay av en jättebra säljare, veilsbyleslie tror jag hon hette. Den var inte så dyr heller. När jag fick hem den var den skrynklig så jag fick räta ut den med händerna, men de brukar tipsa om att man ska ha den i badrummet medan man duschar så att den ångas. Därefter kan man lätt forma den med händerna så som man vill ha den.

  • aurum
    Viccan skrev 2012-03-21 10:41:51 följande:
    Jag har fortfarande inte fått hem mina Servettringar, Gåvaskar och Stolsrosetter som jag beställt av LING`S MOMENT från Hong Kong på Ebay.

    Servettringarna beställdes 13/2 (skickades enligt säljaren 14 feb)
    Gåvaskarna beställdes 20/2 (skickades enligt säljaren (21 feb)
    Stolsrosetterna beställdes 28/2 (skickades enligt säljaren 29 feb)

    Nu förstår jag ju att det kan ta upp till 30 dagar innan man får sina saker.
    Säljaren svarade på mitt mail och skrev att det normalt tar 15-30 dagar för leveransen.
    Men mina servettringar har ju fortfarande inte kommit och det har idag gått 36 dagar Gråter

    Är det någon som har beställt från denna säljaren eller från Hong Kong?
    Hur lång tid tog det innan Ni fick era saker?

    Jag har verkligen sett fram emot dessa varor men ändå har de inte dykt upp än.
    Nu har jag mailat säljaren igen och får se vad hon svarar denna gång.
    Nu har jag inte handlat av just den säljaren, men kan bekräfta att det ofta tar upp mot 40-45 dagar innan man får saker från Hongkong. Dessutom fick jag senast idag ett mail från en annan säljare som jag har att göra med för tillfället att deras tull ligger ca 2 veckor efter med paket pga att det varit så otroligt mycket som skickats det sista.
  • mjeanettek

    Dessa brudnäbb skorna (str 25) fick jag i posten idag. ca 10 dagar efter beställningen på Lightinroom.com's Ebay sida.Jättenöjd!!! Fotot gör dem dessvärre inte helt rättvisa...


  • drömmer
    mjeanettek skrev 2012-03-21 13:48:13 följande:
    Dessa brudnäbb skorna (str 25) fick jag i posten idag. ca 10 dagar efter beställningen på Lightinroom.com's Ebay sida.Jättenöjd!!! Fotot gör dem dessvärre inte helt rättvisa...


    Åh vad söta !! Har du länk??
    Vad kostade dom?
  • linst
    Jane skrev 2012-03-21 11:02:38 följande:
    Ja köpte denna på eBay av en jättebra säljare, veilsbyleslie tror jag hon hette. Den var inte så dyr heller. När jag fick hem den var den skrynklig så jag fick räta ut den med händerna, men de brukar tipsa om att man ska ha den i badrummet medan man duschar så att den ångas. Därefter kan man lätt forma den med händerna så som man vill ha den.

    Tack! Var inne på hennes sida och budar nu på ett flor
  • drömmer
    hjgs skrev 2012-03-21 16:51:35 följande:

    hej nu hitta jag säljarn gick igenom paypal kontot


    www.ebay.com/itm/Charm-Wedding-Bridal-Gown-St...


    Superfin!!!
    mjeanettek skrev 2012-03-21 18:22:59 följande:
    Finner inte linken på Ebay, men du finner dem här: www.lightinthebox.com/c/kids-shoes_4762

    Bra kvalitet, god kunde stötte och rask levering!
    Synd, säg till om du hittar den .   På Paypal ser man ju sina transanktioner...
    De var verkligen kanonfina! Kan ju dock inte beställa nu men hade tänkt spara ner säljaren.
Svar på tråden EBAY tråden!