• Hanna0­5
    Äldre 4 Oct 22:23
    5696 visningar
    30 svar
    30
    5696

    Vilken klänning tycker ni !?

    Rösta på vilken klänning ni tycker! Kanske jag har lättare att välja.

    jag kommer ha rosa och vitt som tema..





    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning tycker ni !?
  • Hanna0­5
    Äldre 5 Oct 11:52
    #11
    aniara skrev 2011-10-05 10:19:56 följande:
    Det är ju svårt att rekommendera en när det inte är du som bär klänningen, men till skillnad från de andra gillar jag när klänningen sitter åt en bit ner på høften istället før att bli vid redan i midjan (midjan har en tendens att førsvinna då, speciellt om man har lite større byst) så därfør røstade jag på nr 1. Nr 4 är också fin. Jag gillar inte modell 2 och 3.
    Ska visa då jag har nr 1 på mig. Har inte bilderna på datorn bara just nu ...
  • Hanna0­5
    Äldre 5 Oct 11:52
    #12
    alwaysabridesmaid skrev 2011-10-05 08:59:08 följande:
    Det var precis vad jag tänkte med första klänningen. Den passar inte riktigt alla då den går så långt ner på höften. Det kan ge rätt konstiga proportioner om man inte har kroppen för det.

    Har du tänkt köpa klänningen i butik eller över nätet? :)
    Butik. :)
  • Hanna0­5
    Äldre 5 Oct 11:53
    #13
    alwaysabridesmaid skrev 2011-10-05 09:48:27 följande:
    Du vill inte ha en klänning med rosa detaljer/i rosa då? :)

    Ex liknande dessa




    Nej jag vill helst inte ha någon med något rosa i. Vill inte det ska bli för mycket och gillar inte för mycket krims krams! :P
  • Äldre 5 Oct 16:44
    #14

    Klänning nr 4!!! :)

  • enelra­m
    Äldre 6 Oct 08:44
    #15

    Klänning nr 4 tror  att det e samma som jag förmodligen ska ha.
    Den gnistrar så himla fint..
    Väldigt smickrande modell.
    Lycka till

  • Hanna0­5
    Äldre 6 Oct 10:01
    #16
    enelram skrev 2011-10-06 08:44:06 följande:
    Klänning nr 4 tror  att det e samma som jag förmodligen ska ha.
    Den gnistrar så himla fint..
    Väldigt smickrande modell.
    Lycka till
    Okej. Har du prövat den??
  • lovis8­0
    Äldre 6 Oct 10:08
    #17

    Vart har du hittat klänning nr ett? väldigt vacker.

  • Hanna0­5
    Äldre 6 Oct 10:21
    #18
    lovis80 skrev 2011-10-06 10:08:53 följande:
    Vart har du hittat klänning nr ett? väldigt vacker.
    Det är en Forever Yours. 46901 tror jag den heter eller 49601.. minns inte! Den finns då i nuvarande katalog :)
  • Hanna0­5
    Äldre 6 Oct 10:29
    #19

    Här kommer några bilder på två klänningar jag provat, men jag ska prova fler! Vilken tycker ni passar mig bäst??








    Jag tycker själv att ettan passar min kropp bättre! men vill gärna höra vad ni tycker :)
  • MrsT20­11
    Äldre 6 Oct 10:42
    #20

    TS, jag tycker att alla klänningarna påminner om varann eftersom jag fokuserade på helt andra saker när jag valde klänning. Röstade på nr 1 eftersom kjolen är lite "tyll-fluffig" istället för helt slät. Det är sådant som jag tycker är viktigt! Glad Om du upplever att just modellen som nr 1 har är för tight över höfterna så går det säkert att hitta en mer smickrande A-linjeformad klänning med likadan kjol.

    Annat jag fokuserade på:
    - Ej snörning i ryggen, helst klädda knappar men blixtlås kändes OK.
    - Ej hjärtformad urringning, ville ha helt rakt över bysten.
    - Kritvit eller ivory?
    - Långt eller kort släp?
    - Ej axelbandslöst, helst cap sleeve men halterneck kändes till slut som ett bra val.
    - "Skira" material i det översta lagret, tyll, chiffong eller organza

    Som du ser så okuserade jag inte särskilt mycket på hur pass "blingad" och utsmyckad klänningen var. Glad

    Lycka till!

  • MrsT20­11
    Äldre 6 Oct 10:46
    #21

    Såg dina sista bilder först nu. Håller med om att den översta med klädda knappar passar dig bäst!

  • Aniara­4
    Äldre 6 Oct 10:47
    #22

    Den översta, helt klart!

  • Hanna0­5
    Äldre 6 Oct 10:52
    #23

    Tack för era åsikter, kanske blir lättare för mig att välja snart! :)

  • Äldre 6 Oct 20:00
    #24

    Nu tycker jag inte om den jag valde den satt inge bra på dig. Den nedre.
    Jag tycker att du ska prova jätte många olika.. säg till den du är med att hon/han tar fram några åt dig å prova dem. För jag LOVAR att det är värt de. För man kan hitta sin klänning i en annan som du inte trodde du skulle vilja ha när den hänger på galjen..
    Och så får ni ett skratt om det ser för jävligt ut på... Det fick jag, när jag provade med min syster å tärna.. =)

  • thean
    Äldre 6 Oct 20:03
    #25

    Den översta du provat hade min kompis på sitt bröllop, den är verkligen superfin! =)

  • always­abride­smaid
    Äldre 6 Oct 20:35
    #26

    Den översta av de två nya bilderna på klänningar du prövat, den såg verkligen jättefin ut på dig :)

  • Hanna0­5
    Äldre 6 Oct 21:11
    #27
    Rosi skrev 2011-10-06 20:00:06 följande:

    Nu tycker jag inte om den jag valde den satt inge bra på dig. Den nedre.
    Jag tycker att du ska prova jätte många olika.. säg till den du är med att hon/han tar fram några åt dig å prova dem. För jag LOVAR att det är värt de. För man kan hitta sin klänning i en annan som du inte trodde du skulle vilja ha när den hänger på galjen..
    Och så får ni ett skratt om det ser för jävligt ut på... Det fick jag, när jag provade med min syster å tärna.. =)


    Nej jag vet, den sitter verkligen inte bra på mig. :)

    Jag har prövat typ 9 st ;P Tog en hel dag. Hade mamma med mig..
    Men jag ska dit igen och pröva fler, ska ta med två vänner då :)
  • Hanna0­5
    Äldre 6 Oct 21:11
    #28
    thean skrev 2011-10-06 20:03:55 följande:
    Den översta du provat hade min kompis på sitt bröllop, den är verkligen superfin! =)
    Åh! Kanske blir den då :))
  • Hanna0­5
    Äldre 6 Oct 21:12
    #29
    alwaysabridesmaid skrev 2011-10-06 20:35:42 följande:
    Den översta av de två nya bilderna på klänningar du prövat, den såg verkligen jättefin ut på dig :)
    Tack!!!
  • Wingte­ar
    Äldre 30 Oct 06:30
    #30

    i den övre ser du väldigt smal och "välformad" ut, men i den nedre tyvärr nästan knubbig, ingen smickrande modell (iof, jag tyckte nästan hon på reklambilden i ts såg konstig ut i den, mycket svårburen modell)
    röstade 4:an, den ser ut att ha "liv" i kjolen utan att vara hur stor som helst

Svar på tråden Vilken klänning tycker ni !?