• pluggi­sen
    Äldre 20 Sep 09:49
    40659 visningar
    18 svar
    18
    40659

    hur **** ordnar man en perfekt 80-tals fest??????????

    behöver er hjälp!!!!

  • Svar på tråden hur **** ordnar man en perfekt 80-tals fest??????????
  • Dejli
    Äldre 20 Sep 10:04
    #1

    Vad är din fråga? Vad är det för typ av fest du är ute efter (sittande/mingel)? Vad har du för lokal, antal personer, budget etc... du får nog ge lite mer info om du vill ha bra svar.

  • Kattpo­et
    Äldre 20 Sep 10:11
    #2

    Ja du  det är väl enkelt?    
    Chips är ett måste fast jag kommer bara ihåg  ostbågar, dill och gräslök, vikings chips, grill chips från 80 talet  och så  dipp måste man ha.

    Lagom mycket Noise,  Europe, Aha, Ratata, Free Style, SPandau Ballet  Lustans Lakejer, Banarama Samantha Fox, Sabrina  bör spelas  lyckas du hitta Shaboom så YAY party.

    Mina vänner  hade antigen hamburgare eller smörgåstårta eller canapeer på sina fester, jag hade sällan fest hemma pga syskonen.

     Och så drack man cuba cola, vera blåtira,  loranga och pommac,  ja för  Coca cola var dyrt och fanns inte i alla småhåle butiker.

    Ballonger i massor men endast pastellfärger men serpentienrna kom alltid i  primärfärger  men vem brydde sig, det såg fint ut. 

  • Kattpo­et
    Äldre 20 Sep 10:15
    #3

    Ohhh  du måste ha lite Herreys med! Faan jag var så kär i  den brunhåriga  och det var bättre än Carola häckvift!

  • MrsT20­11
    Äldre 20 Sep 10:27
    #4

    Instämmer med Kattpoets tips!

    Sen är ju rosa hårspray, galna tuperingar och/eller jättelockigt hår, massor av blå eller grön ögonskugga samt chockrosa läppstift grejen vad gäller tjejernas utseende.

    Kläder: Benvärmare, tights i hysteriska färger, "blankshorts" från t.ex. adidas, stentvättade jeans/kjolar/skjortor/jackor, neonfärger, surfar-tshirts, hysteriska blusar i blanka material (tänk Dallas och Dynastin). Så mycker chockrosa man bara kan hitta.

    Killarna hämtar inspiration från Miami Vice i vit kostym med chockrosa linne under, alternativt kavaj med uppkavlade ärmar och stentvättade jeans.

    Fler tips på artister med 80-talshits:
    - Lili & Susie
    - Culture Club
    - Softcell
    - Twisted Sisters
    - Michael Jackson
    - Kool & the gang
    - Cyndi Lauper
    - Wham

  • Kattpo­et
    Äldre 20 Sep 10:34
    #5

    Man hade pastellfärger med  neonfärger som accent färg.... jag kommer ihåg min mintgröna  kjol och kavaj med axelvaddar och det neongröna tunna skärpet jag hade till... Jag var sååååååååååå snygg. *skratt*

    Eller Pingvin ärmar  oversized  sweetshirt  i puderosa och vit med  neon rosa leggings och vita absketboll sockor och sprejad spretlugg med glitter i man var redo för fest då...... 

  • pluggi­sen
    Äldre 13 Nov 21:29
    #6

    Puffar för fler åsikter!!!

    Jag behöver hjälp med hur man ska anordna/ planera en 80 talsfest!!  Allt från planering till mat/drcyk mm.........Tungan ute

    Ska man begära att alla klär sig ala 80 tal?

     Vi blir ca 50 pers!!!

  • Äldre 13 Nov 22:00
    #7

    Om du vill att alla ska komma så ska du inte kräva att alla klär sig så.
    Men locka med något typ "alla som kommer i 80-talskläder får...." (en paraplydrink, ett pannband, en cd-skiva med 80-talsmusik... eller något annat).

    lite inspiration:  http://www.80talsfesten.se/

    Mat: Kyckling á la Jacob. Räkcoctail, potatisgratäng och fläskfilé, fondüe...
    Efterrätt: Glassbomb
    Dryck: Kir, eller fruktigt bål med ananas. "Black Orange" (som visade sig vara hälften cola - hälften fanta)

    Dekorera med serpentiner och ballonger. Pappersduk är helt rätt 

    Inbjudan.. .Tja om du har Word så använd Word Art - den där rosa/blåaktiga lite bulliga fonten som jag har för mig går lite snett över pappret, som rubrik. Och Times New Roman eller Comic San Serif som brödtext.
    limmstift och strö över glitter... 

  • Godis
    Äldre 13 Nov 22:18
    #8

    Vi hade 80tals fest förra helgen med sittning. Vi skrev i inbjudan att alla skulle klä sig i tidsenliga kläder och samtliga gjorde det Skrattande

    Vi serverade bål på Auroravin o Pommac och frusna vindruvor som välkomsdrink.
    Varmrätt blev kassler med hollandaisesås och svampsås med pressad potatis och sallad. Serverade rödvin och öl till detta.
    Efterrätt va päronhalvor med After Eight i ugn.

    Sen va det drinkbord o snacks efteråt.

    Dekorationer va ballonger.

    Vi gjorde en räd på myrorna o hittade skitsnygga (ja iaf på 80-talet) kläder. Jag en turkos/svart klänning med fladermusärm och dekorationer med knappar o såklart axelvaddar Tungan ute 

  • MrsT20­11
    Äldre 13 Nov 23:03
    #9

    Kassler med ananas!!

  • Äldre 14 Nov 08:57
    #10

    Våfflat hår och neon kläder:)

    Man gav bort gurkor som man satte i krukor med kinapuffar och så satte man in små tandpetare i gurkan med gelehallon.'


    Efterrätter:
    Som Godis skrev: Päronhalvor med aftereight
    Coktailfrukter med vispgrädde
    glace au four

    Huvudrätt:
    Förrutom Flygande jakob så åt man faktiskt typ korv med bröd och hamburgare. Nu snackar vi inte lyx utan frysta hamburgare och scan hotdog :)

  • MrsT20­11
    Äldre 15 Nov 09:12
    #11
    Fjärilen skrev 2011-11-14 08:57:26 följande:
    Man gav bort gurkor som man satte i krukor med kinapuffar och så satte man in små tandpetare i gurkan med gelehallon.'
    Åh en sån kaktus fick jag samtidigt som frukost på sängen vid varenda födelsedag! Skrattande

    Detta var när jag gick på låg- och mellanstadiet, jag är född 1980.
  • Äldre 15 Nov 13:31
    #12
    MrsT2011 skrev 2011-11-15 09:12:43 följande:
    Åh en sån kaktus fick jag samtidigt som frukost på sängen vid varenda födelsedag! Skrattande

    Detta var när jag gick på låg- och mellanstadiet, jag är född 1980.

    Ja, vem gillade inte en sån kaktus :)
    Sedan så gjorde en kompis mamma alltid ett godis slott, med vindbrygga och vallgrav. Super coolt.

  • pluggi­sen
    Äldre 10 Jan 12:10
    #13

    hej alla där ute!!


    Här kommer lite mer info: jag har hyrt en lokal med sängplatser, vi blir ca 50 personer om alla kommer. Jag tänkte bjuda på bål med tilltugg, någon lätt mat och dessert. Tanken är att jag ska ha pappersduk men hur kan man pynta lokalen?


    sedan lite snacks och dricka på kvällen. 80talsmusik är givet......


    FAST jag vill ha fler tips. jag tror inte att jag vill ha sittande middag utan mer mingelaktigt. Hur skapar man den?


    jag vill ha tips och råd om hur man gör den bästa 80-tals festen ever!!!


     


    självklart kommer jag att ha : tidsenlig klädsel belönas! på inbjudan men hur jag ska skriva den vet jag inte........rosa papper och strö över glitter kanske? har ni förslag?


    tacksam för svar................

  • pluggi­sen
    Äldre 10 Jan 12:12
    #14

    bjuder man på tårta när man fyller 30?

  • Äldre 10 Jan 22:36
    #15
    pluggisen skrev 2012-01-10 12:12:45 följande:
    bjuder man på tårta när man fyller 30?
    Ja. Om man tycker att det är gott. Annars är det dumt Flört
  • pluggi­sen
    Äldre 12 Jan 21:02
    #16

    puffar*****

  • Jag han
    Äldre 12 Jan 21:12
    #17

    Kan ni inte ha lekar?


    Kanske nån musiktävling med 80-tals musik, eller scharader? *hur det nu stavas*

  • pluggi­sen
    Äldre 12 Jan 21:35
    #18

    hur skriver man en 80-tals inbjudan? vill skicka ut dom senast i slutet av januari.............

Svar på tråden hur **** ordnar man en perfekt 80-tals fest??????????