• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Titrania
    imoen skrev 2013-05-23 22:02:35 följande:
    Här är mitt första "pyssel", ljudvågorna till vänster är min röst som säger "Ja", datumet är när vi gifter oss. Jag har inte graverat själv, men jag har ju mailat en jpeg =D Jag tänkte att min fästman nog får sin morgongåva en dag för tidigt =)


    Vilken kul idé :) Var har du köpt/beställt dem?
  • BellaBella
    imoen skrev 2013-05-23 22:02:35 följande:
    Här är mitt första "pyssel", ljudvågorna till vänster är min röst som säger "Ja", datumet är när vi gifter oss. Jag har inte graverat själv, men jag har ju mailat en jpeg =D Jag tänkte att min fästman nog får sin morgongåva en dag för tidigt =)

     


    Kul grej! 
  • pamjofre
    imoen- åhh va fina. verkligen roligt och annorlunda. antar att det är manchettknappar?. Hur får man bild på ljudvågor? verkligen kul idé!
  • imoen

    Jag blev själv mycket nöjd med min ide, jag stal den från pinterest där någon hade låtit måla upp sina "I do" på tavlor. Ljudvågorna fixade jag genom att mms:a en ljudupptagning till min vän som är musiktekniskt bevandrad, men jag antar att det inte är supersvårt. Företaget jag anlitade heter getpersonal (.se). De hade inte det största urvalet av Manchettknappar men de svarade grymt snabbt på mail och hade jättebra service, och snabb leverans så jag rekommenderar dem om någon annan blev sugen :)

  • imoen

    Vi gjorde en provutskrift av inbjudningarna idag med vår crapiga skrivare. Imorrn bär det av till universitetet för att skriva ut på en bra skrivare. Inbjudan är enligt egen design/skamlöst idéknyckeri. Det brinner så att säga lite i knutarna, vi gifter oss om en månad och har inte fått ut inbjudningarna än :O Men en save the date har kommit ut iaf, och jag tror att alla har osat också =)

    Save the date (är redan skickad)



    Inbjudan (inte skickad)

  • CoG

    Hej alla pysslare!

    Då vi gifter oss till sommaren kommer vi att duka borden med vita dukar och gröna löpare.
    På löparen kommer jag att placera små glasvaser med brudslöja och kanske en vit ros i,
    det kommer att vara en grön liten värmeljuslykta med en rund, vit liten virkad duk under (för att den inte ska smälta ihop med duken helt) , vita små hjärtan gjutna i gips och på ett par av borden kommer jag att placera en tändsticksask som jag dekorerat i grönt med hjärtan och vita spetsband.

    På varje bord kommer jag också att sätta ngt som tyngd till en stor vit heliumballong.

    Räcker det här som dekor på borden eller jag placera ut något mer?
    Jag vet inte om det blir för llest mellan de saker jag ställer ut...
    Tyvärr har jag ingen bild att visa ännu.
    (sen tillkommer servetter som matchar löparen och är vikta som "buffe" servettbryningen och bordsplaceringskorten)

    Vi kommer att hålla till i en bygdegård och jag ska ta ner både tavlor och gardiner.
    Gardinerna ska ersättas med vimplar i grönt och vitt.
    I fönsterna ska det stå glasflaskor i grönt och genomskinligt glas.
    Men i övrigt har jag inget mer...
    Någon som vill tipsa om ngt fint som inte tar allt för mkt tid och pengar att fixa?

    Grönt/ vitt och hjärtan är vår "röda" tråd

  • Chicita
    CoG skrev 2013-05-26 17:46:48 följande:
    Det räcker... Glad
    Sen tillkommer tallrikar, servetter, glas. Kanske karaffer med vatten osv osv. 
    Om det då är för mycket pynt på borden så ser det bara rörigt ut och man måste börja flytta på saker för att få plats. 
  • Sudditjuven

    Vi har också grönt i vårt tema och funderar på att använda karaffer med timjankvistar i som både dekoration och förfriskning. :)

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)