• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Mandala
    MH2014 skrev 2013-01-24 15:02:19 följande:
    Mandala - tycker de ser fina ut som de är! Fr jag fråga vart du hittat din spetstejp? Letar som en tok men hittar bara småbårder :/
    Jag köpte på ebay. Det fanns massor där, svårt att välja. Jag köpte denna på rulle av en säljare och sen köpte jag ett paket till med lite olika rullar av en annan, men de har inte kommit än. Får se vilka som är finast och vad de passar bäst till.
  • Mandala
    Chicita skrev 2013-01-24 14:47:35 följande:
    Jag tror att det kan bli fint. Men hoppa över tårtpappret, det blir lite "kaka på kaka" så att säga Flört
    Om du vill få till lite tårtpapperseffekt så kan du ju köpa en kantstans på panduro (eller annat scrapbookingställe) och stämpla ut ett litet tårtpapperinspirerat mönster i det där vita pappret som du har på framsidan.
    Alltså bara i kanten högst upp mot vimplarna 
    Ska kika på panduro och se vad som finns. Har köpt tårtpapper bara för att se vad jag ska välja, vad som blir finast till den inbjudan jag/vi tänkt skriva. Att det ska vara så svårt... viktigast är att alla gäster får den info som behövs.
  • Chicita
    Mandala skrev 2013-01-24 20:35:51 följande:
    Ska kika på panduro och se vad som finns. Har köpt tårtpapper bara för att se vad jag ska välja, vad som blir finast till den inbjudan jag/vi tänkt skriva. Att det ska vara så svårt... viktigast är att alla gäster får den info som behövs.
    Jo precis, informationen är den viktigaste.
    Våra inbjudningar var väldigt tråkiga om man jämför med många andras... Men dom skulle ju liksom simulera ett medeltida pergament. Vi funderade först på att skicka dom ihoprullade. Men då hade vi fått betala mer + att vi hade ändå inte kunnat vara säkra på att dom skulle komma fram som rullar. Posten hade antagligen plattat till dom för att underlätta sorteringen/ hanteringen fick vi veta...
  • MamaMia
    CeciliaX skrev 2013-01-24 19:53:21 följande:
    Jättefint! Vad är det för kantstans du har använt?

    Tack =)


    Kantstans? Menar du längan på sidan t.ex? Det är mjuk fint papper från panduro jag klippt till.. med en väldigt flitigt använd sax, oxå från panduro. Finns i olika mönster.

  • CeciliaX
    MamaMia skrev 2013-01-24 21:46:37 följande:

    Tack =)


    Kantstans? Menar du längan på sidan t.ex? Det är mjuk fint papper från panduro jag klippt till.. med en väldigt flitigt använd sax, oxå från panduro. Finns i olika mönster.


    Yes, det var kanten jag menade. Trodde det var stansat men sax verkar fungera fint också
  • Makeupmyday

    Jag gjorde en toalettskylt igår i bara farten :) Ska bli en till herrarna också, men inte fullt lika feminin som denna.


    Pappersblommor från Panduro. Bokstäverna köpte jag på Panduro, ritade av på grön kartong och skar ut med mattkniv, de är sen fästa med avståndskuddar. Pärlorna har jag köpt på eBay.


  • CoG

    Väldigt fin!


    Makeupmyday skrev 2013-01-25 08:18:03 följande:

    Jag gjorde en toalettskylt igår i bara farten :) Ska bli en till herrarna också, men inte fullt lika feminin som denna.


    Pappersblommor från Panduro. Bokstäverna köpte jag på Panduro, ritade av på grön kartong och skar ut med mattkniv, de är sen fästa med avståndskuddar. Pärlorna har jag köpt på eBay.



  • Tuvan
    Chicita skrev 2013-01-24 21:30:59 följande:
    Jo precis, informationen är den viktigaste.
    Våra inbjudningar var väldigt tråkiga om man jämför med många andras... Men dom skulle ju liksom simulera ett medeltida pergament. Vi funderade först på att skicka dom ihoprullade. Men då hade vi fått betala mer + att vi hade ändå inte kunnat vara säkra på att dom skulle komma fram som rullar. Posten hade antagligen plattat till dom för att underlätta sorteringen/ hanteringen fick vi veta...
    Har du någon bild på hur era inbjudningar blev? Och var använde du för papper/metod för att få pappret att se gammalt ut? ska göra likande själv.
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)