• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Mandala

    Jag funderar lite...vill pyssla något till inbjudan och har nu köpt spetstejp som jag skulle vilja sätta som vimplar på inbjudan i botten (som bilden visar). Nu har jag bara klippt och klistrat lite slarvigt  från vad jag hade närmast mig i pappersväg. Ser det konstigt ut tror ni eller kan det bli fint? Inbjudan tänker jag mig nog på vitt papper med olika typsnitt och text i olika stl. Jag har även funderat på om jag ska slå om inbjudan med tårtpapper. Men har inget hemma så kan inte testa om det funkar ihop eller om det blir för mycket. Vanligt kökssnöre som kommer användas till vimplarna.

     


  • Chicita
    Mandala skrev 2013-01-24 14:16:54 följande:
    Jag funderar lite...vill pyssla något till inbjudan och har nu köpt spetstejp som jag skulle vilja sätta som vimplar på inbjudan i botten (som bilden visar). Nu har jag bara klippt och klistrat lite slarvigt  från vad jag hade närmast mig i pappersväg. Ser det konstigt ut tror ni eller kan det bli fint? Inbjudan tänker jag mig nog på vitt papper med olika typsnitt och text i olika stl. Jag har även funderat på om jag ska slå om inbjudan med tårtpapper. Men har inget hemma så kan inte testa om det funkar ihop eller om det blir för mycket. Vanligt kökssnöre som kommer användas till vimplarna.

     
    Jag tror att det kan bli fint. Men hoppa över tårtpappret, det blir lite "kaka på kaka" så att säga Flört
    Om du vill få till lite tårtpapperseffekt så kan du ju köpa en kantstans på panduro (eller annat scrapbookingställe) och stämpla ut ett litet tårtpapperinspirerat mönster i det där vita pappret som du har på framsidan.
    Alltså bara i kanten högst upp mot vimplarna 
  • MH2014

    Mandala - tycker de ser fina ut som de är! Fr jag fråga vart du hittat din spetstejp? Letar som en tok men hittar bara småbårder :/

  • msE
    tr3apor skrev 2013-01-24 12:10:57 följande:


    Kollade runt igår på caketoppers, tycker de skojigaste är vansinnigt dyra! Prövade nu att göra en själv av trolldeg! Det ska föreställa min M2b letandes i ett hål efter en cache (geocaching är vårt stora intresse), och jag får då sitta och vänta.. Har gjort en stenmur som ska vara i bakgrunden! Ska måla dessa efter de torkat ordentligt! Vad tycks? 
    haha innan jag läste din text så undrade jag just vad den caketoppern hade för syfte!! Kalas snyggt gjord o kommer bli ännu bättre målad o monterad på tårtan Solig du får posta det färdiga resultatet framöver..
  • kärlekensbrudpar
    Oslomyran skrev 2013-01-19 21:28:03 följande:

     


     


    Här är mina sevettringar som även funkar som bordsplaserings hållare. Vad tycker du? Tänker även att gästerna får ta hem "sin" servettring som ett minne. Tror du att gästerna tycker de är kul eller??
    Vad fina dom var!
  • malli716
    Mandala skrev 2013-01-24 14:16:54 följande:
    Jag funderar lite...vill pyssla något till inbjudan och har nu köpt spetstejp som jag skulle vilja sätta som vimplar på inbjudan i botten (som bilden visar). Nu har jag bara klippt och klistrat lite slarvigt  från vad jag hade närmast mig i pappersväg. Ser det konstigt ut tror ni eller kan det bli fint? Inbjudan tänker jag mig nog på vitt papper med olika typsnitt och text i olika stl. Jag har även funderat på om jag ska slå om inbjudan med tårtpapper. Men har inget hemma så kan inte testa om det funkar ihop eller om det blir för mycket. Vanligt kökssnöre som kommer användas till vimplarna.
    Jättefint och väldigt roligt för jag håller på att pyssla med ungefär samma grej till inbjudningarna men jag använder washi tape (papperstejp) istället för spetstejp till vimplarna. "bara" 70st kvar, phu!Tungan ute
    Håller med Chicita om att tårtpapper blir kaka på kaka. Dessutom är det lurigt att få till. Jag har försökt men hade svårt att få till det snyggt. Idén med borderpunch låter istället bättre och ffa smidigare tycker jag.
  • SofiaMagdalena
    MH2014 skrev 2013-01-24 15:01:16 följande:
    SofiaMagdalena - jätte vackra... Vad ska ni ha dem till? Nyfiken...
    Tack!
    Vi skall ha dem på borden som dekor. vi gifter oss på västkusten med färgtema silver, vitt och lila
  • CeciliaX
    MamaMia skrev 2013-01-17 19:57:20 följande:


    NU så! =)
    juni 2013
    Jättefint! Vad är det för kantstans du har använt?
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)