• Pinkgrape

    Utmaning! Sockerfri månad, är du med?

    Jag tänkte ge mig själv en utmaning - en sockerfri månad!

    Starten går av stapeln torsdag 1 september 2011 och jag kommer köra hela september månad ut. Tanken är att skippa socker i sötsaker. Tex bakverk, godis, glass, sylt, läsk osv. Ni fattar? Frukt är dock tillåtet. Ja, och mat må ni äta! (Även om den råkar innehålla lite socker.)

    Detta ligger nu under hälsa/bantning, men detta är inte främst tänkt som ren och skär bantning, utan som ett första steg till att bli av med ett eventuellt sockerberoende, ja, eller bara som en ren utmaning. För vissa kanske det är väldigt enkelt, men jag kan säga att för min del kommer det bli rätt svårt faktiskt.

    Hur många är med på en sockerfri månad? Ju fler vi blir, desto mer kan vi peppa varandra! :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?
  • Hardaei

    Idag kände jag mig riktigt duktig.....min sambo hade bakat sockerkakor till fika, sen kom blivande svärföräldrar förbi, efter det kom kompisarn. MEN jag lyckades!!! jag drack varken kaffe eller åt sockerkaka!!! Känner mig super NÖJD!! wohoooo!

  • förlovadflicka

    Inte ätit något sött idag fastän jag köpte fika och bjöd våra musiker på när de repade in mina arr. Det ni! Sedan var jag och handlade och fastän jag var superhungrig köpte jag inget sött! Jag är nöjd :)


  • Pinkgrape

    Har ätit lite fruktsallad med vaniljvisp (inget socker i den) nu på kvällskvisten. Går toppenbra för min del. Inte det minsta sugen på godis eller liknande :D


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • izredam

    Det slog mig idag att jag, helt utan att tänka på det, har varit chipsfri i två veckor! Vinst i sig - dessutom fick jag en kapselmaskin i födelsedagspresent, så jag lyxade till det nu på kvällen med en kopp chococino, men fyller man år så gör man!


  • Pinkgrape
    izredam skrev 2011-09-04 23:11:51 följande:
    Det slog mig idag att jag, helt utan att tänka på det, har varit chipsfri i två veckor! Vinst i sig - dessutom fick jag en kapselmaskin i födelsedagspresent, så jag lyxade till det nu på kvällen med en kopp chococino, men fyller man år så gör man!
    Åh, vad duktig du är :) Fyller du år idag? GRATTIS! :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • izredam
    Pinkgrape skrev 2011-09-04 23:22:35 följande:
    Åh, vad duktig du är :) Fyller du år idag? GRATTIS! :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja, det gör jag! 20 år blev jag idag också, så att bara äta en liten bit äppelpaj och dricka den där chococinon tycker jag allt är godkänt också :P
  • Pinkgrape
    izredam skrev 2011-09-04 23:52:55 följande:
    Ja, det gör jag! 20 år blev jag idag också, så att bara äta en liten bit äppelpaj och dricka den där chococinon tycker jag allt är godkänt också :P
    Det tycker jag också är helt godkänt faktiskt :) På sin egen födelsedag borde man kunna få unna sig något, vad det nu än må vara. Det är ju en speciell dag :) Och fylla 20, inte vara tonåring längre, det tyckte då jag var lite extra speciellt. Haha jag var alldeles nybliven mamma då. Hade en dotter på drygt 2 månader :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • izredam

    Precis :P Men mer än så behövde det inte bli :) Framförallt inga chips - det är trots allt där mina problem ligger. Dock fick jag 4 nya kokböcker, så risken är att det blir alldeles för mycket mat de närmsta veckorna..

  • FruJ83

    Jag vill hänga på. Har ätit allt i godis väg samt läsk i flera dagar :( Saft också. Jag kommer göra mej sockerfri på nytt. Jag gjorde mej sockerfri en gång med nutrilett drinkar i 3 veckor, tappade 12kg. Gjorde op, åt inget socker på 3 månader tappade 10kg i mån Förvånad 
    Men sen smög socker råttan fram igen :( Så nu ska jag banne mej ta nya tag med hjälp härifrån.
    Mår så dåligt av att hela tiden känna att socker beroendet tar över ens vardag, lite chocklad på kvällen. Lite sött mellan måltiderna osv. Lite ångest, fram med chockladen! Nej nu är det nog för mej. :)
    Men det värsta är att vi har marknad här i tre dagar till helgen och det blir alltid en påse nougat med hem :( ååhh måste stå emot!! :)

     

  • 120530

    Kände mig lite deppig igår kväll och gjorde mig en kopp kaffe latte för att mysa med något varmt i läsfotöljen. Big mistake! Har inte druckit kaffe på två veckor och det blev helt omöjligt att somna. Har aldrig märkt av det tidigare! Somnade inte förrens 02.30 vilket inte är så kul när jag går upp 05.45 för att göra mig iordning för jobbet Rynkar på näsan Så nu är jag helt slut..
    Inget mer kaffe för mig!

Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?