• Pinkgrape

    Utmaning! Sockerfri månad, är du med?

    Jag tänkte ge mig själv en utmaning - en sockerfri månad!

    Starten går av stapeln torsdag 1 september 2011 och jag kommer köra hela september månad ut. Tanken är att skippa socker i sötsaker. Tex bakverk, godis, glass, sylt, läsk osv. Ni fattar? Frukt är dock tillåtet. Ja, och mat må ni äta! (Även om den råkar innehålla lite socker.)

    Detta ligger nu under hälsa/bantning, men detta är inte främst tänkt som ren och skär bantning, utan som ett första steg till att bli av med ett eventuellt sockerberoende, ja, eller bara som en ren utmaning. För vissa kanske det är väldigt enkelt, men jag kan säga att för min del kommer det bli rätt svårt faktiskt.

    Hur många är med på en sockerfri månad? Ju fler vi blir, desto mer kan vi peppa varandra! :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?
  • Pinkgrape

    Haha ja, det hade ju varit väldigt snyggt på bröllopsbilderna annars ;P Nej, men då hade jag ju helt enkelt fått använda mig av lösögonfransar :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • hermelinus

    Det är så skönt att ha den här tråden, ni hjälpte mig igår:) Vi hade vänner över på kräftskiva och jag lyckdes trots att vi hade både läsk och godis!! Jag sucktade efter ett kallt glas cola men icke!

  • Hardaei

    idag har suget efter ngt sött varit ENORM!!!! Men, men jag kämpar på! Beslöt att tillfredställa suget med lite vindruvor..det är väl tillåtet??

  • Pinkgrape
    hermelinus skrev 2011-09-03 14:14:43 följande:

    Det är så skönt att ha den här tråden, ni hjälpte mig igår:) Vi hade vänner över på kräftskiva och jag lyckdes trots att vi hade både läsk och godis!! Jag sucktade efter ett kallt glas cola men icke!


    Ja, för mig hjälper det mycket att när jag blir lite sugen på något sött, så tänker jag på denna tråden och att jag inte ska svika mig själv eller er andra här! :) Väldigt duktigt av dig att inte falla för frestelsen :)
    Hardaei skrev 2011-09-03 14:51:23 följande:
    idag har suget efter ngt sött varit ENORM!!!! Men, men jag kämpar på! Beslöt att tillfredställa suget med lite vindruvor..det är väl tillåtet??
    Haha ja, jag tycker då definitivt att vindruvor är okej :) Nu blev jag väldigt sugen på det. Måste nog köpa hem och mumsa på ikväll :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • förlovadflicka

    Idag har jag stått emot både bullar, godis, cider och sötsur sås... Godiset fick jag hjälpa min 14-åriga lillebror att plocka för han var så seeeg och vi hade lite bråttom... Vilken frestelse! Och såsen värmde jag upp eftersom jag lagade (ok, laga och laga, snarare värmde) maten idag. Köpte 70%ig choklad och mineralvatten med smak, det ska bli gott... Men inte så gott som lösgodis :( Jag hade ALDRIG låtit bli att äta godis om det inte var för den här tråden ;)


  • Pinkgrape

    Jag har faktiskt hållit mig idag också :) Maken gav upp ikväll och åt en påse tuttifrutti. Dottern åt en tablettask. Jag kände mig inte ens lite sugen på att smaka. Jag åt några vindruvor och kände mig nöjd :)

    Den tråden är jättebra för mig! Kul att den kan hjälpa andra också :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • drumelz

    Hejsan alla!

    Bra kämpat alla!

    Idag så har jag bakat fyra olika muffins, två olika rulltårtor, vaniljbullar och kanelbullar. Och jag har lyckats att inte slicka skålen efter alla mina bakverk!! Känns nästan som om man kan klara detta resten av månaden. =)

    Nu är nästa utmaning att inte äta något imorron då våra kurser i min dansklubb startar och jag ska vara där från tio på morgonen då jag håller i barnkurserna till kl åtta på kvällen och då kommer jag ha varit med som assistent och dansat hela tiden.....efter några timmar där så är blodsockret ganska så långt. Men har köpt en massa vindruvor som jag får äta istället. =)

  • izredam

    Jag fuskade idag, var på bröllop och grejer! Men jag lät bli godiset och tog bara en liten kärleksmums till fikat, ingen bulle etc. (brudparet gillade inte tårta - så det blev pannacotta till efterrätt och sen fikabuffé utan tårta).

    Imorgon fyller jag år, då blir det smörgåstårta och paj (jag gillar inte heller tårta) - och sen har svärföräldrarna hittat på något på förmiddagen verkar det som - så jag tänker fuska med måtta imorgon med!

  • 120530

    Igår gick inte bra för mig som väntat, jag tittade å film med mamma och åt ett fjärdedels pringle-rör ... Ny vecka nya tag iaf!

Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?