• Pinkgrape

    Utmaning! Sockerfri månad, är du med?

    Jag tänkte ge mig själv en utmaning - en sockerfri månad!

    Starten går av stapeln torsdag 1 september 2011 och jag kommer köra hela september månad ut. Tanken är att skippa socker i sötsaker. Tex bakverk, godis, glass, sylt, läsk osv. Ni fattar? Frukt är dock tillåtet. Ja, och mat må ni äta! (Även om den råkar innehålla lite socker.)

    Detta ligger nu under hälsa/bantning, men detta är inte främst tänkt som ren och skär bantning, utan som ett första steg till att bli av med ett eventuellt sockerberoende, ja, eller bara som en ren utmaning. För vissa kanske det är väldigt enkelt, men jag kan säga att för min del kommer det bli rätt svårt faktiskt.

    Hur många är med på en sockerfri månad? Ju fler vi blir, desto mer kan vi peppa varandra! :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?
  • alexandra01

    Choklad, fika glass.... Jaa första dagen gick ju inte så bra! Blir så arg på mig själv! Va på kalas och kunde inte låta bli tårtan:/

  • martinoevalotta

    Jag har också klarat mig! Hittils i alla fallGlad Men det är ju helgen som bli stora utmaningen med bortbjudning bröllop på lördag och egen förlovningsmiddag imorgon! Min sambo står och bakar tårtan just nu. uy uy Drömmer

    Till dig Alexandra vill jag säg att jag känner med dig, jag vet precis hur det är att säga att jag ska göra en stor ändring och sen känna att jag stupar redan i startgropen,  men jag tycker inte att du ska hänga läpp för att du åt lite tårta!

     Om det är något jag har lärt mig när det gäller att sluta med dåliga vanor så är att det att man alltid får en ny chans. Varje dag är en ny dag! {#emotions_dlg.flower}

  • Ankis88

    Jag har inte "anmält" mig här, då jag inte ville bli besviken på dig själv...
    Men idag ville jag äta en dubbel daim, jag var sååå nära! Men jag tänkte på er och åt bara lite mörk choklad istället!  

  • förlovadflicka
    Ankis88 skrev 2011-09-01 21:19:10 följande:
    Jag har inte "anmält" mig här, då jag inte ville bli besviken på dig själv...
    Men idag ville jag äta en dubbel daim, jag var sååå nära! Men jag tänkte på er och åt bara lite mörk choklad istället!

    DUKTIG!!!


    Jag har klarat mig hela dagen nu, bara ta lite kvällsknäcke och en banan nu tänkte jag. Victory!!!


  • lykkesmamma

    Hej! får man vara med här? Har redan börjat att lägga om min kost och träning men trillar dit på sockret väldigt lätt så behöver vara med här jag också. Gifter mig troligtvis i slutet på november så har lite halvbråttom nu haha(ska gifta oss hemligt på Arlanda i samband med en utlandsresa och vill vara så fin jag kan i kroppen. Har ca 18 kg att bli av med, kommer ju inte hinna det tills november men så mycket som möjligt iallafall. Jag tänker sluta med i princip allt socker samt vit pasta, ris och vitt bröd. Frukt efter träning nån gång ibland men inte för mycket frukt då det triggar mitt sötsug.

  • Pinkgrape

    Härligt att det är så många som klarat första dagen bra :)

    alexandra01 - Jag kan inte annat än hålla med Fröken iller. Imorgon är en ny dag och nya tag :)

    Ankis88 och lykkesmamma - Välkomna :D Ju fler, desto roligare :)

    Nu är dagen snart slut för min del, ska krypa till sängs alldeles strax. Jag har fikat vitt bröd (ve och fasa ;P) till kvällsfika ihop med apelsinjuice (oh, no! ;P) men jag är inte det minsta sugen på en godisbit :) Det är för min del en seger i sig, att inte känna suget efter en cokladbit. Choklad är min stora, stota last. Jag längtar verkligen efter imorgon :)

    Godnatt, ni är alla så duktiga! :D


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

    Listan blir längre och längre, det är verkligen kul :)

    Pinkgrape
     - Sötsaker, läsk, snacks och dylikt.
    bellalicious - sötsaker, läsk, pasta +bröd (eftersom det triggar igång socker sug)
    förlovadflicka- Choklad, godis, läsk, friterade saker, vitt bröd.
    Red - Godis, läsk och kakor!
    MagicBride - godis, läsk, snacks, kakor och dylikt
    Pernillaaa - Godis, läsk, snacks och fikatillbehör.
    Fröken iller- Godis, kakor, sötad dryck och alkohol
    Gamila - Godis, kakor, läsk, chips
    hermelinus - Choklad, läsk, godis
    Ponduss - GODIS!, glass, läsk och alla födelsedagsfika
    alexandra01 -
    Hardaei - Godis, läsk, chips, choklad, kolhydrater
    Bettina -
    Sahu -
    Ankis88 - (skrev upp dig iaf, ber om ursäkt ifall du inte ville vara med)
    lykkesmamma -


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • izredam

    jag och sambo hakar också på - idag gick dock sådär, vi bestämde att vi gemensamt skulle äta upp glassen vi hade kvar innan vi började. Problemet med glassen var att det var äcklig GB-glass (big pack, light vanilj) köpt för att göra milkshakes tidigare i sommar, enda sättet att äta upp den var löjligt mycket kolasås.

    Jag har inga egentliga problem med godis och så, men chips däremot. Så jag säger till er här att jag inte ska äta chips på en månad, och så undvika godis, men sötsakerna blir jobbiga då det både är bröllop och min födelsedag i helgen och sen väntar ett par födelesdagar till den här månaden och i vår umgängeskrets så säger man inte nej tyvärr... Jag ska försöka protestera, men det kan bli svårt är jag rädd..

    Vågar dock inte säga till sambo att jag skippar chipsen i en månad, han kan ju se mig och bryr sig mer om jag misslyckas :/


  • bellalicious

    God Morgon!


     


    Blir så glad av att höra att första dagen gick bra för er :D Min första dag gick också bra - vi åt visserligen pankakor men med färska jordgubbar istället för sylt. Det var en stund på dagen då tanken av godis ploppa upp och vattnades i min mun men då tänkte jag på er och poff så försvann det mer eller mindre.


    Idag är jag ännu mer pepp än igår :D Vi kommer att fixa det här galant! :D


     


     

Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?