• Fröken Emma
    Äldre 28 Aug 21:14
    32082 visningar
    114 svar
    114
    32082

    Vilket färgtema har du och varför?

    Hur kom du/ni fram till just dom färgerna?
    Har du bilder?

    Följer du färgtemat från inbjudan-dekoration-brudbukett-program-tackkort?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-28 22:19
    Grönt är ju en ganska genusneutral färg. Därför ganska vanlig tyvärr.

    Vadsäger respektive om färgvalet om ex rosa o lila mm?

  • Svar på tråden Vilket färgtema har du och varför?
  • Äldre 17 Jun 07:33

    Vi skulle haft rött och guld i färgtemat men ändrade oss som de färgerna känns så vintrigt och juligt :).

    Så vi har ljus rosa,lila och vitt som vi gifter oss nu i sommar.
    i har vitt i inbjudningskortet men resten kommer vara i de tre färgerna på bröllopet :). 

  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 17 Jun 08:28

    Vi har mörk blått (navy blue) som färgtema.
    Blå safir har med åren blivit mitt sten - hur nu det gick till... och min m2b har ingen speciell färg som han tycker jätte mycket om och han tyckte om kombinationen mörk blått, vitt och lite silver. Min m2b "provisoriska" (för han ville överraska mig, men ändå välja förlovningsringar tillsammans) förlovningsring är en ring med hjärta i blå safir. Så det blev ju ganska naturligt att ha blått som tema då.
    Inbjudningarna är i mörkblått och vitt. Allt annat tryckt kommer vara i samma stil. Dekorationerna kommer vara i olika mörkare nyanser av blått och så vitt och lite silver. Blommorna kommer också vara i vitt och blått. Tårtan kommer ha många mörk blåa dekorationer, men är vit i grunden.

  • Äldre 22 Aug 04:48

    Vårat färg tema är Svart, vitt och rött. och nej våra inbjudnings kort blir inte i dem färgerna. ;)


  • Camill­a837
    Äldre 22 Aug 09:56

     


    Vårt färgtema är vit/cerise/silver. Vi har utgåt ifrån de färger som är vi, har mycket ceriset och vitt i hemmet med inslag av silvrigt då det passade perfekt. Är färger som vi båda älskar. 

    Vi har inbjudningskort,vigselprogram och festhäften som alla är vita i grunden med cerisa och silvriga detaljer.
    Sedan fortsätter de färgerna i allt. Jag ska ha silvriga inslag i min klänning och cerisa skor. Min blivande ska med ha cerisa skor och silvrig väst, cerise näsduk och slips.

    Jag ska ha vita och cerisa blommor i brudbuketten med silvriga inslag.

    Sen har vi hittat  vår drömtårta;) Som med kommer utgå från det vita med silvriga och cerisa blommor.

    Vi ska även ha ett godisbord som ska gå i temafärgerna:)


     











  • Smulan
    Äldre 22 Aug 10:17

    Vi hade vitt, rosa, svart och ja GRÖNT



    Rosa gerbera, grön murgröna, svarta stenar runt svarta och rosa ljuslyktor, lite rosa paljetter.


    Bordsplacerings lappar och servetter rosa och grönt!


    Vår vackra och goda tårta=)


    Min bukett=)


    Och så vi=)
  • Camill­a837
    Äldre 22 Aug 11:54
    Smulan skrev 2012-08-22 10:17:01 följande:
    Vi hade vitt, rosa, svart och ja GRÖNT
    Vilket underbart kort på er!
    Snyggt med rosa gerbia till det gröna.
    Ska med ha rosa gerbia på borde har jag tänkt:) 
  • sessa
    Äldre 22 Aug 12:05

    Vi har valt vitt, silver o lila..

    Tycker de färgerna är så fina..

    kommer ha vita dukar o vita knoppalakan o 2 olika färger på lila  som stolsrosetter. Löparna är silver färg

    Dukning o dekoration blir lila o silver .

    Tärnas kommer ha lilaklänning o mannen o bestman kommer ha fluga o slips i lila..
     

  • Smulan
    Äldre 22 Aug 12:36
    Camilla837 skrev 2012-08-22 11:54:19 följande:
    Vilket underbart kort på er!
    Snyggt med rosa gerbia till det gröna.
    Ska med ha rosa gerbia på borde har jag tänkt:) 
    ÅÅÅHHH Tack gulliga du=) Det är vår absoluta FAVORIT bild.
    Tack vi var väldigt nöjda med vår dekor och vi fick så otroligt mycket beröm för den. Alla tyckte det var super fint
  • Smulan
    Äldre 22 Aug 12:40
    Fröken Emma skrev 2011-08-28 21:14:12 följande:
    Hur kom du/ni fram till just dom färgerna?
    Har du bilder?

    Följer du färgtemat från inbjudan-dekoration-brudbukett-program-tackkort?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-28 22:19
    Grönt är ju en ganska genusneutral färg. Därför ganska vanlig tyvärr.

    Vadsäger respektive om färgvalet om ex rosa o lila mm?
    Glömde ju säga VARFÖR vi valde vitt, rosa, svart och grönt som tema......det bara blev så. När jag beställde min bukett var det dom färgerna som föll mig i smaken och svart är vår favoritfärg så det bara blev så.
  • Äldre 22 Aug 12:54

    Vi kommer att ha vitt, silver o rosa. jag vill gärna ha detaljer i mer gammelrosa ton men är det svårt att få till så kommer vi ha oliak nyanser av rosa.
    Rosa är min absoluta favoritfärg på blomor o inredning o min blivande tyckte inet färgtema spelade så stor roll så :) men vi kommer ändå vara sparsamma med det rosa,mer få in det som färgklickar...

    Just nu ser det ut så här:
    Vita stolsöverdrag m silver stolsrosetter i organza
    Vita dukar
    Vita servetter med servettringar m "diamant" på
    Silvriga bordslöpare i sizoflor
    Rosa blockljus (3 oliak nyanser av rosa...från väldigt ljust rosa till gammelrosa)
    Blommor o små glasskålar...rosa pioner eller gerbera (inte bestämt blommsort ännu)
    Rosa hjärta på vinglaset som placeringskort

    Det är vad vi bestämt hittills :)

  • EmmaT
    Äldre 22 Aug 13:36

    Rosa och orange :) Inte någon mjäkig rosa, utan mer åt det cerisa.
    Glada och pigga färger som passar oss bra!
    Har än så länge bara köpt mina skor som är i cerise mocka med en orange ros på, men pappa har visst följt färgtemat och köpt en orange slips också!

  • Fremm
    Äldre 22 Aug 13:58

    Hade jag valt själv hade det blivit rosa och turkost men nu är vi ju två ;) som tur är... så det blir min favoritfärg rosa (cerise) och min m2bs favoritfärg grönt (limegrönt) tror det blir härliga och glada färger... :) sen blir det förstås lite vitt och silver till det...

  • Milano
    Äldre 22 Aug 14:10

    Vi har vitt och gammelrosa/ljusrosa som färgtema, men det mesta kommer vara vitt.
    Min tärna kommer ha en rosa klänning och M2B's bestman ska ha en rosa ros som corsage så jättenoga med det rosa färgtemat är vi inte.
    Jag har svårt för skrikiga färger överhuvudtaget tyvärr, tycker det är jättefränt med de som vågar ha det men det skulle bara kännas fel om vi skulle försöka ha något sånt, eftersom det inte är vi

  • Elin86
    Äldre 22 Aug 14:51

    Rosa är så fint och behöver absolut inte se "billigt" ut :)

Svar på tråden Vilket färgtema har du och varför?