• Äldre 3 Aug 10:19
    111396 visningar
    258 svar
    258
    111396

    Placeringskort - idébomba här och visa bilder!

    Ett enkelt vikt papper på tallriken? Ett hjärta eller ett blad på vinglasets kant? Det finns lika många placeringskort som det finns bröllop.

    Lägg in en bild på de placeringskort ni ska ha på bröllopet! Eller visa andra kort du tycker är fina eller extra kreativa.

    Placeringskort - idébomba här och visa bilder!

  • Svar på tråden Placeringskort - idébomba här och visa bilder!
  • Äldre 18 Feb 15:31
    filibustern skrev 2014-02-18 13:05:55 följande:
    jo, men grönt å grönt.. de blir ju som ingen "pop"-effekt, om du förstår vad jag menar. :P men känner mig nöjd med att ha ministubbar som placeringskorthållare ^^ ok blå är ju snyggt:) mörkblå eller BLÅ? :P 
    Det kanske du har rätt i :) Det blir en mörkare blå, men inte marinblå. Tror det kallas royal blue på engelska :) Ministubbar är ju jättegulligt!
  • Äldre 18 Feb 15:32
    Fluff skrev 2014-02-18 15:05:23 följande:
    Ja men de e bra, man ska inte nöja sig! Glad

    Vi har "någonting blått" så det är bara fantasin som kan sätta gränser. Det ska bli kul att se alla gäster med va de väljer för något blått.
    Mitt blåa är inte helt klart ännu, de måste ju vara något som man kan visa.
    Sant, strumpeband är väl uteslutet då :P Något smycke kanske?
  • Äldre 18 Feb 15:32
    Kalejdoskop skrev 2014-02-18 15:31:13 följande:
    Det kanske du har rätt i :) Det blir en mörkare blå, men inte marinblå. Tror det kallas royal blue på engelska :) Ministubbar är ju jättegulligt!
    nice :D  jo jag tycker det skulle vara snyggt, och så är det ju så lätt att fixa, bara att ta från stugan, skära i lagom höjd, en liten skåra, och en bit kartongpapper eller nåt med namn. 
     
  • Äldre 18 Feb 15:54
    20 juli 2013 skrev 2013-08-19 18:47:54 följande:
    sorry för alla stavfel...
    Var beställde du dem?
  • Äldre 19 Feb 20:53
    stormhelen skrev 2013-11-02 14:47:48 följande:

    Så här såg våra bordsplaceringskort ut som jag själv gjorde. Köpte allt material på Panduro och skrev ut på vår skrivare.


     



     


    Jag blev jätte nöjd med resultatet, och fick många komplimanger frö dem. =)


    Det som inte syns på bilden är att det vita (pärlmofärgat) pappret skimmrade. =P


     


     


    WOW! Dom här tyckte jag verkligen om! 
  • Äldre 20 Feb 17:51

    Hej Carola. Vi beställde dem på; http://www.directsourceuk.com/ och fick dem leverarde till Stockholm for ca 500 sek.


    carola78 skrev 2014-02-18 15:54:45 följande:
    Var beställde du dem?
  • Äldre 21 Feb 14:55

    Jag gjorde mina själv. Gratis är gott Flört fyllde i alla namn i ett excell-ark tillsammans med vår "bröllops-logga", skrev ut på tjockt glansigt papper och skar till. Lite jobb men jag är jätte nöjd! och som sagt, produktionskostnad 0kr! Glad


  • Äldre 21 Feb 20:16

    Har tänkt bara ha enkla tags att knyta till servetten. Men då vi ska ha musiktema på bröllopet fick jag idag idén att skriva ut olika kasettband och skriva namn i dem, antingen färgglada (då blir de olika stora) som ser ut såhär:
    www.pinterest.com/pin/569775790328326076/

    eller svart-vita (kan ju vara på ett färgat papper då!) som ser ut såhär:
    www.pinterest.com/pin/286541595015891756/

    vad tror ni? Kan det bli snyggt? :) 

  • Äldre 21 Feb 21:56
    frkmaria skrev 2014-02-21 20:16:16 följande:
    Har tänkt bara ha enkla tags att knyta till servetten. Men då vi ska ha musiktema på bröllopet fick jag idag idén att skriva ut olika kasettband och skriva namn i dem, antingen färgglada (då blir de olika stora) som ser ut såhär:
    www.pinterest.com/pin/569775790328326076/

    eller svart-vita (kan ju vara på ett färgat papper då!) som ser ut såhär:
    www.pinterest.com/pin/286541595015891756/

    vad tror ni? Kan det bli snyggt? :) 
    Oj, de där är ju en smaksak.. Vad passar er bäst? Hur ni vill mixxa och matcha.
  • Äldre 21 Feb 22:02
    Fluff skrev 2014-02-21 21:56:37 följande:
    Oj, de där är ju en smaksak.. Vad passar er bäst? Hur ni vill mixxa och matcha.
    Haha. Jag förstår på ditt "oj" att det inte är din smak? ;) 

    Vi ska ju har färgstarkt och musik som tema. :)

    Vi båda är musiker och jag älskar starka färger.  
  • Äldre 21 Feb 22:05
    frkmaria skrev 2014-02-21 20:16:16 följande:
    Har tänkt bara ha enkla tags att knyta till servetten. Men då vi ska ha musiktema på bröllopet fick jag idag idén att skriva ut olika kasettband och skriva namn i dem, antingen färgglada (då blir de olika stora) som ser ut såhär:
    www.pinterest.com/pin/569775790328326076/

    eller svart-vita (kan ju vara på ett färgat papper då!) som ser ut såhär:
    www.pinterest.com/pin/286541595015891756/

    vad tror ni? Kan det bli snyggt? :) 
    Jag tror det blir skitsnyggt med de färgade! Älskar färg.. 
  • Äldre 21 Feb 22:37
    frkmaria skrev 2014-02-21 22:02:16 följande:
    Haha. Jag förstår på ditt "oj" att det inte är din smak? ;) 

    Vi ska ju har färgstarkt och musik som tema. :)

    Vi båda är musiker och jag älskar starka färger.  
    Nej jag menade absolut inte så! Verkligen en rolig ide och passade till ert tema!  Mer att det va ju ganska stor skillnad mellan dom :)
    Men jag tycker nästan att du svarade på din fråga själv där, så jag tycker verkligen att du ska köra på de färgade!

    Ni skulle ju kunna testa att "leka" med de svart-vita och fylla dom med olika färger om ni vill ha större tags och så kan ni göra dom mer färgstarka!
  • Äldre 21 Feb 23:17

    Gött! Då ska jag bara inflika denna idé till sambon sen... ;) 


    snowstars skrev 2014-02-21 22:05:47 följande:
    Jag tror det blir skitsnyggt med de färgade! Älskar färg.. 
    Men vad jag tänker är att de svart-vita är i samma storlek och lite mer clean till dukningen (det kommer vara mycket färg ändå!! :) ) och man kan ju som sagt skriva ut på ett lila papper eller nåt. Ja. Vi får se. Tycker det hade varit lite roligt iaf. :) Kanske plasta in och göra hål i så man kan hänga runt glaset typ. Så man vet vems glas som är vems sen i vimlet! :) 
    Fluff skrev 2014-02-21 22:37:17 följande:
    Nej jag menade absolut inte så! Verkligen en rolig ide och passade till ert tema!  Mer att det va ju ganska stor skillnad mellan dom :)
    Men jag tycker nästan att du svarade på din fråga själv där, så jag tycker verkligen att du ska köra på de färgade!

    Ni skulle ju kunna testa att "leka" med de svart-vita och fylla dom med olika färger om ni vill ha större tags och så kan ni göra dom mer färgstarka!
  • Äldre 21 Feb 23:45
    frkmaria skrev 2014-02-21 23:17:30 följande:
    Men vad jag tänker är att de svart-vita är i samma storlek och lite mer clean till dukningen (det kommer vara mycket färg ändå!! :) ) och man kan ju som sagt skriva ut på ett lila papper eller nåt. Ja. Vi får se. Tycker det hade varit lite roligt iaf. :) Kanske plasta in och göra hål i så man kan hänga runt glaset typ. Så man vet vems glas som är vems sen i vimlet! :) 
    Att plasta in och ha på glaset kan ju va en rolig grej, då kan ju alla spara dom sen med om de vill efteråt, eller om ni kanske vill göra ett collage med alla.
    Kan kanske va ett roligt minne
  • Äldre 22 Feb 21:51
    Felician skrev 2014-02-21 14:55:08 följande:
    Jag gjorde mina själv. Gratis är gott Flört fyllde i alla namn i ett excell-ark tillsammans med vår "bröllops-logga", skrev ut på tjockt glansigt papper och skar till. Lite jobb men jag är jätte nöjd! och som sagt, produktionskostnad 0kr! Glad


    Dom blev jättefina! :)
  • Äldre 22 Feb 22:14
    Fluff skrev 2014-02-21 23:45:44 följande:
    Att plasta in och ha på glaset kan ju va en rolig grej, då kan ju alla spara dom sen med om de vill efteråt, eller om ni kanske vill göra ett collage med alla.
    Kan kanske va ett roligt minne
    Precis så jag tänkte! Tåls att tänka på lite iaf. Det jag är mest pepp på hittills. Men ja. Sambon var inte jätteentusiastisk - men å andra sidan är han inte det om något. Han är helt enkelt inte intresserad av planerandet för han tycker jag kan det bättre och är mer insatt! :) 
  • Äldre 17 Sep 13:25


    Jag gjorde våra placeringskort och festprogram själv. Samma tema och färger som på inbjudningskorten. Jag tyckte även att det var snyggt med lite större stående placeringskort :)
  • Äldre 24 Sep 15:57
    Såhär blev våra placeringskort. Glad
    7 juni 2014
Svar på tråden Placeringskort - idébomba här och visa bilder!