• Dolphi­n
    Äldre 17 Sep 01:06
    1385 visningar
    6 svar
    6
    1385

    Vart ska man åka i vinter??

    Hej,
    Som många kanske redan vet så blev våran bröllopsresa i augusti till Bulgarien en STOR besvikelse. Så vi har därför bestämt att försöka åka någonstanns i vinter istället. Men vi vet inte vart.

    Först hade vi tänkt någon av kanarieöarna, men sen hörde jag att det var jätte dyrt att leva där. Thailand är ju billigt att leva i, men jätte dyrt att åka till, dessutom ska det ju vara otroligt varmt. (är lite känslig om det är föööör varmt).

    Vi vill verkligen åka någon stanns så vi kan få en lyckad andra bröllopsresa, men gärna också någon stanns där man vet vad man får. Det bästa vore antagligen att vänta till i vår eller sommar, men det är sååååå lååååångt dit!!

    Kan nån hjälpa oss med lite tips skulle vi bli jätte glada!!!

    Kramar Mickis och David

  • Svar på tråden Vart ska man åka i vinter??
  • jessli­n*fru*
    Äldre 17 Sep 07:37
    #0

    Brasilien kanske? Fast det kostar väl en slant att komma dit med. Men det ska vara billigt att leva där. Maracko, Tunisien eller egypten kan nog vara ok vid den tidpunkten.
    Hoppas det ordnar sig.

  • Ejnie
    Äldre 17 Sep 07:44
    #0

    Dofin,

    läste om din bröllopsresa, så tråkigt att det itne blev lyckat.

    Beskriv lite mer vad ni vill göra, vad det får kosta, lagom värme osv.

    Marocko är INTE speciellt mysigt på vintern, det är ett sommarresmål. Egypten däremot måste man till på vintern eftersom det blir så varmt annars. Tunisien vet jag inte. Alla dessa tre är arabiska/muslimska länder - kommer ni att trivas med det eller vill ni ha ett "enklare" resmål i betydelsen mindre kulturkrock?

  • Dolphi­n
    Äldre 17 Sep 17:51
    #0

    Hej!

    Ejnie!

    Vart det är spelar ingen större roll. Men det bör helst inte vara över 30 grader varmt helst lite mindre, får så lätt solsting. Skulle kanske kunna tänka mig åka till någon fin stad också.
    Vi hade väl tänkt oss runt 20.000. Helst inte mer än så. Det kommer ju kosta på plats också, vart man än åker... Därför tyckte jag Thailand lät bra för resan kostar ju men inte att leva där. Men det ska tydligen vara olidligt varmt där om man är känslig...

    Tack alla som orkar hjälpa oss!

  • Ejnie
    Äldre 17 Sep 19:19
    #0

    Är du bad och solmänniska eller titta på kultur eller vad?
    Kan ni tänka er en skidsemester? Eller ska det vara varmt?

    Hur lång tid?
    Man kan ju tänka sig New York och så också... Annars kan man ju resa i norra Thailand som inte är lika varmt.

  • Mrs. Lovee
    Äldre 17 Sep 21:04
    #0

    Italien ?

    Kostar ca 10,000 för två pers..
    Kolla på ving

    Lycka Till !!

  • Pocaho­ntas
    Äldre 18 Sep 22:08
    #0

    Hej Dolphin

    Det finns ju många vackra och mysiga städer i Europa. Visst allt är säkert mysigast på våren med ute serveringar etc men all kultur finns ju även där på vintern :) Vi hade själva en superhärlig vecka i Paris i februari.

    Lycka till, Pocahontas

Svar på tråden Vart ska man åka i vinter??