• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Millan1984

    Vad hade ni för er på midsommar? Själv var vi i min familjs sommarstuga och kom hem igår eftermiddag

  • Millan1984

    Och idag träffade vi prästen. Jag började gråta haha...tagen av stunden helt enkelt, och sambon blev tårögd han med :p Har ni gjort klart era vigselprogram som man kan få se??

  • hjgs
    Millan1984 skrev 2012-06-27 18:14:45 följande:
    Och idag träffade vi prästen. Jag började gråta haha...tagen av stunden helt enkelt, och sambon blev tårögd han med :p Har ni gjort klart era vigselprogram som man kan få se??
    jag ska se om jag kan ordna nån bild
  • lilja
    Millan1984 skrev 2012-06-27 18:14:45 följande:
    Och idag träffade vi prästen. Jag började gråta haha...tagen av stunden helt enkelt, och sambon blev tårögd han med :p Har ni gjort klart era vigselprogram som man kan få se??
    Ja, man blir som tagen. Och det blir så verkligt! Man går runt i en bubbla och tycker allt är så långt fram, men det närmar sig.

    Jag är klar med vårt vigselprogram, ska se om jag kan få fram ngn bild. Har lite fullt upp...
    Har även printat ut alla pärmar till festprogrammet.
    Jag och sonen har suttit ett par kvällar och pysslat bordsplaceringen/favorsaskarna, dvs knytit band och knutit fast en bricka med gästens namn stansat på genomskinliga askar som ska fyllas med godis.
    Bokade nyss annons i ÖA under vigsel med adress om ngn vill skicka en hälsning.
    Fyndade en fotobok på Åhlens som vi ska ha som gästbok, röd pärm och svarta sidor i. Köpte silverpennor som de får skriva med.

    Funderar på hur jag ska göra bordsplaceringskartan. Hur gör ni??

    Nu ska jag sätta mig och försöka få till mitt flor...
    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984
    lilja skrev 2012-06-27 21:40:55 följande:
    Ja, man blir som tagen. Och det blir så verkligt! Man går runt i en bubbla och tycker allt är så långt fram, men det närmar sig.

    Jag är klar med vårt vigselprogram, ska se om jag kan få fram ngn bild. Har lite fullt upp...
    Har även printat ut alla pärmar till festprogrammet.
    Jag och sonen har suttit ett par kvällar och pysslat bordsplaceringen/favorsaskarna, dvs knytit band och knutit fast en bricka med gästens namn stansat på genomskinliga askar som ska fyllas med godis.
    Bokade nyss annons i ÖA under vigsel med adress om ngn vill skicka en hälsning.
    Fyndade en fotobok på Åhlens som vi ska ha som gästbok, röd pärm och svarta sidor i. Köpte silverpennor som de får skriva med.

    Funderar på hur jag ska göra bordsplaceringskartan. Hur gör ni??

    Nu ska jag sätta mig och försöka få till mitt flor...
    * 21 juli 2012 *

    Ja det blev verkligen verkligt Nu går vi och övar på löftena här hemma :p Prästen visade även hur man skulle hålla händerna (för att få rak hållning och ett fast grepp), men av nervositet lär det ju glömmas bort haha.


    Du har hunnit med mycket pyssel du . Jag köpte vår gästbok på Akademibokhandeln, en vit med silverhjärta på framsidan. Tog ett foto på hjärtat och det hjärtat ska återkomma på festhäftet och vigselprogrammet, så det knyter samman.


    Vi kommer nog bara ha ett stort papper av tjockare kvalité och klippa ut borden och ha lappar med namn vid varje stol. Mamma ska hjälpa mig med det då hon har en fin handstil.

  • Hipo1

    Vi träffade prästen igår. Jag hann gråta en skvätt jag med..


    Har gjort ett vigselprogram, men våra solosånger är inte helt spikade än. Beror lite på hur musiken till löser sig.


    Jag var till birsta i onsdags och shoppade loss lite. eller lite.. heh.. Har det vi behöver nu iaf :)


    Hittade ett fint fotoalbum på rea på albrekts guld. Gästbok har vi fått från svärfars sambo. jag pimpade den med lite gröna band. Har suttit ikväll och skrivit vårt monogram på vita blockljus. tror det blev rätt lyckat. ska ställa de i ljuslyktan på bilden (lite vitt grus i botten?) och ha en på varje ände av honnörsbordet tänkte jag.


    bordsplacering kommer jag att göra på textkartong: rita ut borden och skriva siffra vid varje plats och under ha lista med nr och namn. köpte 4 st textkartong a 50x70 cm så det blir stort och tydligt så folk kan läsa på avstånd.


    Funderar på annons i öa: hur länge innan vigseln ska annonsen vara i tidningen?


     


     

  • Millan1984
    Hipo1 skrev 2012-06-30 00:02:06 följande:

    Vi träffade prästen igår. Jag hann gråta en skvätt jag med..


    Har gjort ett vigselprogram, men våra solosånger är inte helt spikade än. Beror lite på hur musiken till löser sig.


    Jag var till birsta i onsdags och shoppade loss lite. eller lite.. heh.. Har det vi behöver nu iaf :)


    Hittade ett fint fotoalbum på rea på albrekts guld. Gästbok har vi fått från svärfars sambo. jag pimpade den med lite gröna band. Har suttit ikväll och skrivit vårt monogram på vita blockljus. tror det blev rätt lyckat. ska ställa de i ljuslyktan på bilden (lite vitt grus i botten?) och ha en på varje ände av honnörsbordet tänkte jag.


    bordsplacering kommer jag att göra på textkartong: rita ut borden och skriva siffra vid varje plats och under ha lista med nr och namn. köpte 4 st textkartong a 50x70 cm så det blir stort och tydligt så folk kan läsa på avstånd.


    Funderar på annons i öa: hur länge innan vigseln ska annonsen vara i tidningen?


     


     


    Tur att man inte var ensam om det :p Men att stå där framme fick en massa känslor att komma fram. A kommer säga sina löften före, så jag vet att jag kommer börja gråta. Hade jag fått säga dem före skulle jag nog kunna kontrollera dem bättre...Vi satt och knåpade ihop vigselprogrammet igår efter pappret vi fick, så det borde bli bra. Men vi vet ännu inte vilken kantor det blir så vi kan inte skriva ut dem än.


    Jag tror att folk annonserar 2 veckor innan vigseln, så det ska vi göra...


     


    Igår fick vi dock veta att han som skulle stlla upp och spela skivor har ångrat sig, så nu blir det endast spotify *trist*...måste prata med kusinen som skulle låna ut sin utrustning till oss. Har själv ingen aning om hur det tekniska kring musiken ser ut...

  • lilja
    Hipo1 skrev 2012-06-30 00:02:06 följande:

    Vi träffade prästen igår. Jag hann gråta en skvätt jag med..


    Har gjort ett vigselprogram, men våra solosånger är inte helt spikade än. Beror lite på hur musiken till löser sig.


    Jag var till birsta i onsdags och shoppade loss lite. eller lite.. heh.. Har det vi behöver nu iaf :)


    Hittade ett fint fotoalbum på rea på albrekts guld. Gästbok har vi fått från svärfars sambo. jag pimpade den med lite gröna band. Har suttit ikväll och skrivit vårt monogram på vita blockljus. tror det blev rätt lyckat. ska ställa de i ljuslyktan på bilden (lite vitt grus i botten?) och ha en på varje ände av honnörsbordet tänkte jag.


    bordsplacering kommer jag att göra på textkartong: rita ut borden och skriva siffra vid varje plats och under ha lista med nr och namn. köpte 4 st textkartong a 50x70 cm så det blir stort och tydligt så folk kan läsa på avstånd.


    Funderar på annons i öa: hur länge innan vigseln ska annonsen vara i tidningen?


     


     


    Jag har satt så annonsen kommer lördag två veckor innan vigsel, dvs nästa lördag.
    Då hinner de som vill skicka e hälsning. En vecka innan tycker jag blir lite tajt.
    * 21 juli 2012 *
  • Hipo1

    idag är det ju hjgs dag! Grattis, nu är du fru :)


    Ok, då kan man ju boka annonsen. två veckor låter ju vettigt. m2b är å jobbar. tror jag ska påbörja den stora bordsplaceringsskylten. har kommit fram till att jag bara behöver använda två ark; en till att rita ut borden och en för listan med namn.

  • Millan1984
    Hipo1 skrev 2012-06-30 22:34:19 följande:

    idag är det ju hjgs dag! Grattis, nu är du fru :)


    Ok, då kan man ju boka annonsen. två veckor låter ju vettigt. m2b är å jobbar. tror jag ska påbörja den stora bordsplaceringsskylten. har kommit fram till att jag bara behöver använda två ark; en till att rita ut borden och en för listan med namn.


    det börjar bockas av för fullt är :p


    Kan ni tipsa om bra party/danslåtar?? Måste fylla ut spotifylistan...har 8 timmar men för säkerhetsskull ska den fyllas på..

Svar på tråden Öviksbrudar 2012