• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • hjgs
    Millan1984 skrev 2012-03-11 18:30:25 följande:

    Oj vad dagarna har gått. Fullt upp hela veckan.


    Förutom att inbjudningskorten håller på att tillverkas så känns det som om att man har fastnat. Ska fixa med en önskelista den här veckan. men annars är jag lite fast. Drömmer mardrömmar om att man ska gifta sig men ingenting är klart :p Hur går det för er andra??


    haha jag känner igen det, drömmer om massa olika saker som går snett. men tänker att man kanske betar av det då och slipper det på riktigt sen


     


    hur ska inbjudningskorten se ut?


     


    vi skickade iväg hindersprövningen i fredags kändes "på riktigt" då. Sen försöker vi börja spåa på inköps litsa för alkoholen, ska till Tyskland i påsk. väntar på att få hem pyssel till glasmarkörer annars står det rätt still här med. Hur långt innan har ni tänkt träffa fotografen och stämma av?


     

  • hjgs
    alfonso skrev 2012-03-05 22:46:41 följande:
    Jag tar gärna en titt på dina bilder! :)
    har du nån mail så kan jag maila i stället för att bomba tråden
  • Millan1984

    hjgs: tycker jag drömmer mer och mer om sådana drömmar :p måtte det bli augusti snart får min del haha..det är vita kvadratiska kort, som jag klippt ut grönt papper på insidan, skrivit text på datorn och klippt ut och klistrat på den gröna biten. Ska börja med framsidan imorrn, och när det är utskickat tar jag och lägger ut en bild på resultatet Ska nån av er byta efternamn?? Jag ska ta hans efternamn men kan inte bestämma mig om jag dumpar mitt eller behåller det som mellannamn, men hur blir det när man ska skriva på papper? Måste man skriva ut hela namnet (då ena efternamnet skulle bli ett mellannamn)...

  • hjgs
    Millan1984 skrev 2012-03-11 20:19:10 följande:
    hjgs: tycker jag drömmer mer och mer om sådana drömmar :p måtte det bli augusti snart får min del haha..det är vita kvadratiska kort, som jag klippt ut grönt papper på insidan, skrivit text på datorn och klippt ut och klistrat på den gröna biten. Ska börja med framsidan imorrn, och när det är utskickat tar jag och lägger ut en bild på resultatet Ska nån av er byta efternamn?? Jag ska ta hans efternamn men kan inte bestämma mig om jag dumpar mitt eller behåller det som mellannamn, men hur blir det när man ska skriva på papper? Måste man skriva ut hela namnet (då ena efternamnet skulle bli ett mellannamn)...

    Låter fint, ja lägg gärna ut bild sen.


     


    Det blev så att sambon tog mitt, han släpper sitt helt. Tror att det som är mellannamnet behöver man inte skriva ut men jag är inte helt hundra.


    Vi har gjort en tabbe vi ska ut och resa i augusti och bokade biljetterna i hans nya namn för vi tyckte att det var så mkt tid kvar och att allt skulle hinna ordnas innan dess. Men är väldigt tveksam till att namnbyte och nytt pass hinner bli klart från den 30 juni till 5 aug.

  • Millan1984

    hjgss: Ja jag hoppas att slutresultatet blir bra det var lite väl pillrigt att klippa ut den gröna då det var ett sånt tunt papper och man vill ju få ut så mycket som möjligt (köpte 1½ meter på rulle) Ajdå, jag tror att man annars ska kunna åka med sitt gamla pass eftersom namnändringen oftast inte hunnit bli klar om man åker ganska direkt efter bröllopet.

  • hjgs
    Millan1984 skrev 2012-03-11 20:39:45 följande:
    hjgss: Ja jag hoppas att slutresultatet blir bra det var lite väl pillrigt att klippa ut den gröna då det var ett sånt tunt papper och man vill ju få ut så mycket som möjligt (köpte 1½ meter på rulle) Ajdå, jag tror att man annars ska kunna åka med sitt gamla pass eftersom namnändringen oftast inte hunnit bli klar om man åker ganska direkt efter bröllopet.
    Kollade för nån vecka sen flygbolaget kräver att passet och biljetten har samma namn vi får ändra namn på 3 biljetter 300 per ändring. men det gick att vänta tills en halvtimme före avgång så vi får se hur gör väntar nog så länge det går tänkte ringa till skatteverket och "killa dom under hakan " och hoppas på det bästa
  • AnnLi

    Vi har postat hindersprövning och efternamnslappen. Jag kommer byta till hans namn. Nästa steg är väl att boka vigselförrättare. Är det någon som har erfarenhet av någon av dem?

  • hjgs
    AnnLi skrev 2012-03-12 00:17:07 följande:
    Vi har postat hindersprövning och efternamnslappen. Jag kommer byta till hans namn. Nästa steg är väl att boka vigselförrättare. Är det någon som har erfarenhet av någon av dem?
    Jag var på en vigsel där de hade en man kommer inte ihåg vad han heter men minns att han va museiintendent ifrån Övik. Han va bra han gjorde det varmt och personligt.
  • Millan1984
    hjgs skrev 2012-03-11 21:02:52 följande:
    Kollade för nån vecka sen flygbolaget kräver att passet och biljetten har samma namn vi får ändra namn på 3 biljetter 300 per ändring. men det gick att vänta tills en halvtimme före avgång så vi får se hur gör väntar nog så länge det går tänkte ringa till skatteverket och "killa dom under hakan " och hoppas på det bästa

    Ahaa på så vis var är dte ni skulle nånstans??


     


     

  • Millan1984
    AnnLi skrev 2012-03-12 00:17:07 följande:
    Vi har postat hindersprövning och efternamnslappen. Jag kommer byta till hans namn. Nästa steg är väl att boka vigselförrättare. Är det någon som har erfarenhet av någon av dem?
    Gifter ni er borgerligt?
Svar på tråden Öviksbrudar 2012