• Äldre 27 Jun 22:25
    77867 visningar
    293 svar
    293
    77867

    Medeltidsveckan och andra medeltidsevenemang

    Nu är det snart dags för årets medeltidsvecka igen.

    Och vi hinner inte åka i år Obestämd 

    Men nu var det inte därför jag startade denna tråd. Jag tänkte helt enkelt att det kunde vara kul att ha en tråd för oss som gillar medeltidsveckan eller andra medeltidsarrangemang att byta tips, idéer och eventuellt bestämma träff om det är några som ska på samma evenemang.

    Här pratar vi om allt mellan näbbskor till surcot och allt runtomkring...
    Staden eller landet, vilka blir årets vinnare när Tornamentum kör igång... 
    Vilka fyller Jauvets stora skor? Och blir det något gästabud för Kung Birger?...

    Och vart är nya innestället att äta på när Clematis ju gick i graven? 

  • Svar på tråden Medeltidsveckan och andra medeltidsevenemang
  • Äldre 28 Jul 17:14

    Förra året gifte sig min bror så i år åker vi på mtv :D Jag har beställt en jättefin krog på etsy (eller ja min m2b gav den till mig). 

    En kompis till oss som bor på Gotland ska sy vra kläder. Jag kände att det var dags med något nytt då den klänning jag hade har jag haft sen jag var 20 och jag är 26 nu.

    Jag har varit på mtv sen jag var 13 år gammal förutom vissa undantag då och då. Nu är det första gången för min kille så det blir kul. Dessutom kommer vi ha lite vänner med oss.

    Jag funderar om vi ska boka biljetter till Kung Birgers Gästabud kanske. Någon mer som ska det? 

    Saknar munkfotbollen lite men det finns ju mycket annat skoj. Loke får man inte missa ;)

    Finns inte ord för hur underbart det ska bli med 2 veckor semester på Gotland! 


  • Äldre 28 Jul 18:51

    Ska ni gå på Kung Birger så gå som adel i alla fall. Det är extremt stor skillnad på maten man får (eller har i alla fall varit tidigare år). Vi kommer nog inte gå på det i år, det passar inte in riktigt med alla andra saker vi vill göra. Men det blir givetvis ett besök på Bistra Haren i alla fall Glad

  • Äldre 28 Jul 22:58
    Chicita skrev 2013-07-28 18:51:19 följande:
    Ska ni gå på Kung Birger så gå som adel i alla fall. Det är extremt stor skillnad på maten man får (eller har i alla fall varit tidigare år). Vi kommer nog inte gå på det i år, det passar inte in riktigt med alla andra saker vi vill göra. Men det blir givetvis ett besök på Bistra Haren i alla fall Glad
    Tack för tipset! Men våra kläder är inte direkt Adel. Går det ändå? Bistra haren är ju nästan ett bäste ;) 
  • Äldre 29 Jul 08:18

    Hej! Jag hoppar in här :) Jag och min sambo ska för första gången åka på medeltidsveckan :) Vi ska åka med vänner som har varit där många gånger och vi har även sytt kläder ihop med dem. Medeltidsveckan blir vår semester ihop den här sommaren så vi ser verkligen fram emot det! :)

  • Äldre 29 Jul 17:01
    Luci skrev 2013-07-28 22:58:01 följande:
    Tack för tipset! Men våra kläder är inte direkt Adel. Går det ändå? Bistra haren är ju nästan ett bäste ;) 
    Det kommer att vara allt från vanligt klädda människor till folk med alvöron som sitter vid adelsbordet misstänker jag om det är som tidigare år Flört
  • Äldre 29 Jul 17:03
    pnufs skrev 2013-07-29 08:18:49 följande:
    Hej! Jag hoppar in här :) Jag och min sambo ska för första gången åka på medeltidsveckan :) Vi ska åka med vänner som har varit där många gånger och vi har även sytt kläder ihop med dem. Medeltidsveckan blir vår semester ihop den här sommaren så vi ser verkligen fram emot det! :)
    Välkommen Glad
    Ni kommer att ha det helt underbart Glad Och glöm inte att lägga bort mobilen och ta av klockan. 
    Ok det kan vara bra att ha en klocka med sig (men i en påse eller nåt) ifall man har en tid att passa. Annars äter man när man är hungrig, kollar på de uppträdanden man råkar vara i närheten av och bara njuuuuter av den kravlösa- stressfria miljön Solig
  • Äldre 30 Jul 09:30

    Det låter verkligen härligt! :)

  • Äldre 30 Jul 11:13
    pnufs skrev 2013-07-30 09:30:20 följande:
    Det låter verkligen härligt! :)
    Det blir ju vad man gör det till...
    I år har vi bestämt att vi ska delta i lite mer saker än vi gjort förr. Så vi kommer behöva passa lite mer tider. Men bara vissa dagar Glad 
    Och så har vi hela onsdagen då det i princip bara blir att sitta och vakta sin plats i Nordegravar så man kan se TRiX på kvällen sen Skrattande 
  • Äldre 1 Aug 12:22

    Våra kläder komme rinte vara klara till mtv :(


  • Äldre 1 Aug 14:53

    Jag har precis fållat en klänning, pressat sömmar på en annan och lagat en tredje klänning, så nu är vi snart redo :)

  • Äldre 1 Aug 22:12
    Luci skrev 2013-08-01 12:22:45 följande:
    Våra kläder komme rinte vara klara till mtv :(
    En linnesärk går snabbt att slänga ihop och den har man ändå nytta av senare också. Så om du inte redan har särkarna klara så släng ihop ett par - så är ni i alla fall klädda Glad
    Annars - fokusera på att sy ihop dom så att dom är hela. Att fixa till fållar mm kan man göra senare. Och dekorband är inte heller hela världen om det saknas.
    Ni har ju hela båtresan på er att sy om inte annat Flört 
    pnufs skrev 2013-08-01 14:53:41 följande:
    Jag har precis fållat en klänning, pressat sömmar på en annan och lagat en tredje klänning, så nu är vi snart redo :)
     Härligt.
    Jag var helt klar i går. Men sen såg jag en spillbit och insåg att jag ville ha en ny täckduk till min korg, så nu håller jag på med den Tungan ute 
  • Äldre 2 Aug 07:14

    Sambons kläder var visst inte helt klara heller, så idag blir det fix med det medan han är på jobbet.. :)

  • Äldre 2 Aug 10:27

    Vilken tur man har att man känner lajvare. Jag kan ha kläder jag redan har och min fästman kan låna av en kompis till mig :D

    Får bli nya kläder nästa år istället.

     


Svar på tråden Medeltidsveckan och andra medeltidsevenemang