• moom
    Äldre 15 Jun 14:08
    340635 visningar
    694 svar
    694
    340635

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 21 Mar 03:33
    emmakbg skrev 2015-03-20 21:40:53 följande:

    Hjälp!

    Någon som vet (konkret) var jag kan hitta såna här boxar? Har dammsugit Google för skulle gärna komma ner lite i pris :) frakten är dyr

    www.razzledazzlerose.co.uk/a5-brown-kraft-card-box-x28-pack-of-10x29-687-p.asp


    Jag vet att jag sett andra som köpt sådana på ebay, har du kollat där?
    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 21 Mar 08:55
    CamillaForsgren skrev 2015-03-21 03:33:53 följande:

    Jag vet att jag sett andra som köpt sådana på ebay, har du kollat där?


    Japp, hittar inte något bra. Verkar vara storleken som är största problemet. Tycker att det borde finnas att få tag på, både online och här hemma i swe.
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 21 Mar 19:11
    emmakbg skrev 2015-03-21 08:55:20 följande:
    Japp, hittar inte något bra. Verkar vara storleken som är största problemet. Tycker att det borde finnas att få tag på, både online och här hemma i swe.
    Jamen precis! Vilken storlek är det du är ute efter? 
    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 21 Mar 23:46
    CamillaForsgren skrev 2015-03-21 19:11:12 följande:

    Jamen precis! Vilken storlek är det du är ute efter? 


    Lagom stort till A5, så innermått strax över 148 x 105 mm
  • Äldre 21 Mar 23:50

    148 x 210 mm menar jag förstås :)

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 22 Mar 15:55
    emmakbg skrev 2015-03-21 23:50:38 följande:

    148 x 210 mm menar jag förstås :)


    Ah precis så som jag vill ha det också. Du får säga till om du råkar komma över sådana i lagom pris så gör jag det också :)
    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 28 Mar 08:57
    CamillaForsgren skrev 2015-03-22 15:55:37 följande:

    Ah precis så som jag vill ha det också. Du får säga till om du råkar komma över sådana i lagom pris så gör jag det också :)


    Hittar inget...får nog bli dem trots allt.

    Om du till skillnad från mig kan tänka dig vita boxar hittade jag väldigt prisvärda boxar här www.papperskungen.se/ladamedlocka5235x165x44mmvit25stfp-p-34871.html

    Jag mailade och frågade om man kunde vika dem ut och in (bruna sidan utåt). De trodde det, men vågade inte lova... :)
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 30 Mar 02:10
    emmakbg skrev 2015-03-28 08:57:33 följande:

    Hittar inget...får nog bli dem trots allt.

    Om du till skillnad från mig kan tänka dig vita boxar hittade jag väldigt prisvärda boxar här www.papperskungen.se/ladamedlocka5235x165x44mmvit25stfp-p-34871.html

    Jag mailade och frågade om man kunde vika dem ut och in (bruna sidan utåt). De trodde det, men vågade inte lova... :)


    Tack! Jo jag var ju som ute efter vita, blir inte så himla mycket dyrare än lite finare kuvert så får fundera på det lite mer. Men troligtvis blir det dem och tack igen.
    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 31 Mar 19:40
    +1

    Så här ser våra ut. Postade för några veckor sedan. =)

  • Äldre 23 Apr 22:05
    +1
    CamillaForsgren skrev 2015-03-30 02:10:20 följande:
    Tack! Jo jag var ju som ute efter vita, blir inte så himla mycket dyrare än lite finare kuvert så får fundera på det lite mer. Men troligtvis blir det dem och tack igen.
    Såhär blev det till slut :)
    Egen design i photshop/indesign, men tryckte på tryckeri istället för egen skrivare. blev inte mycket dyrare än att köpa fint papper och printa själv, dessutom slapp vi jobbet med att klippa/skära pappret.

    De är i A5, två blad dubbelsidigt. Brunt läderband runt om för att få ett ytterligare "öppningsmoment" och ett litet läderband i hörnet ifall man vill hänga upp inbjudan på kylskåpet eller så.

    Letade med ljus och lykta efter en lite billigare lösning på askarna, men beställde till slut dessa från Razzle Dazzle Rose i brunt återvunnet papper. Sen fyllde vi lådan med torkat gräs som inbjudan fick vila på och förslöt lådan med en etikett (utskriven i vanlig skrivare) med vårt "emblem".

    Vi gifter oss i Italien, på landet, så tanken är att den ska passa in i det temat. Jag är lite nördig med just design och tryckmaterial, så har lagt mycket tid på designen..är sällan nöjd med sånt jag skapar eftersom bilden i huvudet alltid har en förmåga att vara vackrare...men denna gången är jag faktiskt nöjd! Har fått mycket komplimanger och den var sååå kul att göra. Nu väntar vi bara på OSA :D

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 29 Apr 22:33
    emmakbg skrev 2015-04-23 22:05:53 följande:

    Såhär blev det till slut :)

    Egen design i photshop/indesign, men tryckte på tryckeri istället för egen skrivare. blev inte mycket dyrare än att köpa fint papper och printa själv, dessutom slapp vi jobbet med att klippa/skära pappret.

    De är i A5, två blad dubbelsidigt. Brunt läderband runt om för att få ett ytterligare "öppningsmoment" och ett litet läderband i hörnet ifall man vill hänga upp inbjudan på kylskåpet eller så.

    Letade med ljus och lykta efter en lite billigare lösning på askarna, men beställde till slut dessa från Razzle Dazzle Rose i brunt återvunnet papper. Sen fyllde vi lådan med torkat gräs som inbjudan fick vila på och förslöt lådan med en etikett (utskriven i vanlig skrivare) med vårt "emblem".

    Vi gifter oss i Italien, på landet, så tanken är att den ska passa in i det temat. Jag är lite nördig med just design och tryckmaterial, så har lagt mycket tid på designen..är sällan nöjd med sånt jag skapar eftersom bilden i huvudet alltid har en förmåga att vara vackrare...men denna gången är jag faktiskt nöjd! Har fått mycket komplimanger och den var sååå kul att göra. Nu väntar vi bara på OSA :D


    Blev ju superfint!
    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 4 May 14:48

    Här är våra,beställda från Etsy.com Glad

  • Äldre 4 May 15:49
    BlivandeFruNilsson skrev 2015-05-04 14:48:17 följande:

    Här är våra,beställda från Etsy.com Glad


    Hej, Vad snygg den var! Vad var kostnaden?

    Undrar också hur de blir med texten. Kan dem göra å ä ö? Blir iofs en utmaning att försöka skriva en text utan :)
Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut