• moom
    Äldre 15 Jun 14:08
    340638 visningar
    694 svar
    694
    340638

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • Äldre 9 Apr 10:37
    a ring on my finger skrev 2014-04-07 14:11:17 följande:
    Åh vad fina!
    Vilket program har du använt dig av?
    Vi gjorde allt i Adobe Indesign som man kan ladda ner en månad utan att betala :) Eftersom allt vi gjort är att skriva text och placera ut vissa streck så är det egentligen väldigt enkelt gjort, man måste bara ha en plan på hur man vill att det skall se ut och självklart hitta fina teckensnitt.
    Den blåa mappen som är av ett lite tjockare papp har tryckeriet tagit fram speciellt för oss och allt är utskuret i ett stycke, det ser man tex på själva fickan som vi bara behövt vika upp och limma fast, minimalt med skarvar alltså..
    På baksidan av kuvertet har vi använt en personlig stämpel som man enkelt beställer på Ebay ;)
  • Äldre 10 Apr 06:48
  • stormh­elen
    Äldre 22 Apr 23:28
    Nutten skrev 2014-04-10 06:48:40 följande:
    Snyggt kort! 
  • Äldre 23 Apr 08:50
    +1


    Såhär ser våra inbjudningskort ut =)

    Det lilla kortet som följer med hänvisar till vår hemsida där gästerna kan hitta mer information och lite så.
  • Äldre 25 Apr 21:14

    Dessa knåpade vi ihop under påskhelgen och skickade ut i måndags. Jättenöjd!

  • Äldre 26 Apr 11:01

    Vi gjorde våra själva, ca 50st. Då vi båda är ingenjörer och inte esteter blev det mer fokus på formuleringarna i den långa texten som fanns inuti inbjudan än att göra de vackraste korten. Tyvärr blev inbjudningarna och kuverten tillsammans lite för tunga då de var stora så det blev dubbelt porto :P 

  • Äldre 28 Apr 21:37
    +1

    Tror det blir typ såhär

    Tänkte skicka ut dem i juni, så jag har lång tid kvar att ändra mig

  • Äldre 29 Apr 09:01
    Fru Lindau skrev 2014-04-28 21:37:32 följande:

    Tror det blir typ såhär

    Tänkte skicka ut dem i juni, så jag har lång tid kvar att ändra mig


    men så fint!! :D 
  • Äldre 1 May 15:02

    Nu är våra inbjudningar klara och postades igårförmiddag! Hoppas på att de flesta kommer fram under morgondagen då det är precis 3 månader innan vigseln :)

    Färdiga kort men lite pyssel också :)

  • Äldre 3 May 17:53

    Här är våra inbjudningskort som jag har designat själv :) Jag satte sedan ett guld-skimrande papper emellan, så att det blev som en ram på ca 1 cm. Har tyvärr ingen bild på detta.

    Framsida:

    Baksida:

Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut