• moom

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • drömmer
    ThedaywesayIdo skrev 2012-08-01 21:03:14 följande:


    Här är en prototyp på hur våra inbjudningskort ska se ut, den har fått en liten fläck på vänster sida och rosetterna ska knytas finare. Annars är det som det ska:)


    Underbart fina!! Vart har du köpt pappret? Har du stämplat kanten? Vart har du isf köpt stämpeln? .
  • ThedaywesayIdo
    drömmer skrev 2012-08-01 23:15:17 följande:
    Underbart fina!! Vart har du köpt pappret? Har du stämplat kanten? Vart har du isf köpt stämpeln? .

    Tack! Alltid roligt att få positiv respons:)


    Pappret är köpt i en affär i Borås, Magnolia. Kostade 12:- st.
    Kanten har jag stansat med en border punch från www.scrapfabriken.se.


    Rätt namn är Heart Lace Edger Punch - Martha Stewart

  • Nettis1985

    Vilka vackra kort ni alla gjort, man blir riktigt inspirerad och favoriten här inne, blev den söta boken om hur ni träffades :)


    Kommer fortsätta följa denna då jag älskar att se era underbara kreativiteter.


     

  • Burre

    Hej girls!!

     Sitter o bli jätte inspirerad av era fina kort, har en fråga om storleken på de flesta kort ( de fyrkantiga)

    Hur stora är korten i centimeter ???
    Sen till Er skrivit ut egen text och sen klistrat in... Vilken storlek har ni skrivit i???

    Ex:


    Arepa skrev 2012-02-24 08:49:59 följande:

    Så här blev våra inbjudningar till slut.



     


     


     

  • Vingilot

    Våra kvadratiska kort var ca 15x15 cm och det är ett standardmått. (14-16 cm.) Inuti hade vi text (Lucinda calligraphy) i strl 11. Det var lite smått, men det gick.

  • Nettis1985

    Vill fråga er tjejer om råd....


    Jag håller just nu på med mina kort men har inte riktigt fått till en detalj på korten. Därför behövs er hjälp nu *skrattar*


    På bilden finns två alternativ, vilken av dom är snyggast?

  • Burre
    Vingilot skrev 2012-08-06 00:02:15 följande:
    Våra kvadratiska kort var ca 15x15 cm och det är ett standardmått. (14-16 cm.) Inuti hade vi text (Lucinda calligraphy) i strl 11. Det var lite smått, men det gick.
    Tack =)
  • lordoz
    Nettis1985 skrev 2012-08-06 10:23:03 följande:

     


    Nu fick jag till det *skrattar*


     


    Det med &-tecknet tycker jag!
Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut