• meah20­00
    Äldre 22 May 19:20
    1113870 visningar
    1249 svar
    1249
    1113870

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Äldre 5 Oct 19:40
    +1


    Min bukett bestod av vita pioner samt vit fresia. Tärnornas var gjorda av brudslöja och något grönt till. Priset på min bukett låg kring 80 euro (om jag inte minns helt fel).
  • Äldre 6 Oct 21:26
    +1

    Om jag minns rätt så betalade jag 2400 kronor för min bukett, tärnans, två corsager och 12 rosor + granris till borden. Jag visade upp inspirationsbilder för floristen, och sedan fick hon göra vad hon ville med detta. Jag blev supernöjd med min enkla och vintriga bukett! I buketten satt ett litet hänge med en liten bild på min mamma som tyvärr inte längre är i livet.

  • Äldre 7 Oct 12:18

    Min "bukett" och två av tärnornas, samt en corsage. Jag betalade 730 kr för buketten, tre tärnbuketter, fem corsager och 30 röda rosor till borden. En väninna gjorde alla blommorna. Det är en mörklila/svart kalla, med steelgrass kring. En bukett som verkligen är jag. Vi höll buketterna i den delen som det är band kring. Buketterna var väldigt vindkänsliga, men höll fint hela dagen.
    (vet inte varför bilderna hamnar på sned trots att jag vänt dem)

  • Äldre 7 Oct 17:31

    Vilket fint hänge!! Sånt skulle jag vilja ha med min älskade pappa.. vart fick du tag i det?

  • Äldre 8 Oct 06:28

    @frujuni2015 jag köpte den på etsy: www.etsy.com/shop/YourCharmedWedding

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 4 Nov 06:04

    Här är min bukett:

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 4 Nov 06:06

    Skickade för snabbt där.
    Här är den:


    Betalade 900 kr för den och för tärnbuketten(hade dock 10 % rabatt)+bensin iom att det var ett par mil, men ändå billigare än från en florist närmare :)

  • Vanilj­bullen
    Äldre 28 Dec 14:26
    Selmabus skrev 2014-10-06 21:26:10 följande:

    Om jag minns rätt så betalade jag 2400 kronor för min bukett, tärnans, två corsager och 12 rosor + granris till borden. Jag visade upp inspirationsbilder för floristen, och sedan fick hon göra vad hon ville med detta. Jag blev supernöjd med min enkla och vintriga bukett! I buketten satt ett litet hänge med en liten bild på min mamma som tyvärr inte längre är i livet.


    Men åååh vilken vacker bukett! Superfin alltså  
  • Äldre 4 Jan 15:37

    Här är min brudbukett samt min systers tärnbukett. Jag blev så otroligt nöjd med båda två. Det bev väldigt fin effekt då jag hade vit klänning och (mestadels) röd bukett, och min syster röd klänning och vit bukett. Temat var vitt och vinrött.


    Lilla buketten består av endast vota rosor och vita prärieklockor (samt lite vita pärlor).


    Stora buketten består av röda rosor, vinröda kallor, orkidéer och nejlikor samt vita prärieklockor.


    Tillsammans kostade dem 3000 (2500 för min brudbukett och 500 för tärnbuketten) och de är gjorda av de underbart duktiga florsiterna på Trend Florister i Uppsala.


  • Äldre 8 Feb 20:41

    här är min bukett. jag ä

    r utb florist men jobbar inte som det, Men gjorde min bukett själv. Blommorna gick på 800-900 :)

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!