• meah20­00
    Äldre 22 May 19:20
    1112726 visningar
    1249 svar
    1249
    1112726

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Äldre 20 Aug 16:18


    Här är buketten jag beställde från Iris blomsterhandel i Visby. Jättebra service och de uppfyllde alla mina önskemål. Buketten kostade 1000kr och blomsterkransen för håret 500kr. 

    Den skulle gå i lantlig stil med blommor i pastellfärgerna rosa, vit,  gul och lime. då mina favoritblommor är Gerbera ville jag ha sådana med. Eftersom vigseln var i slutet av juli kunde jag inte få pioner eller liljekonvalj.
    Buketten innehöll: Avalacherosor, phlox, nejlikor, gerbera, talipsi (de gröna små kvistarna)  mm.
    Kransen: Gerbera, talipsa och kvistrosor ( tror jag de små rosorna heter?)

    Lycka till med bukettvalen!
  • Äldre 22 Aug 18:28

    Min var enkel och klassisk och kostade 850:-

  • Äldre 24 Aug 16:38

    Min brudbukett.

    Jag betalade 2000 kr totalt för brudbukett, corsage och hårblommor. Då bidrog jag själv med huvuddelen av brudorkidéerna, såväl som all luktärt. Annars hade det blivit ännu dyrare.

  • Äldre 25 Aug 09:52

    Ca 300 för den här buketten, räknar jag in blombindarkursen, sekatören och övningsbuketterna kommer vi upp i tusenlappen (men övningsblommorna har vi ju njutit av, och sekatören och kunskapen finns ju kvar, så de tog vi inte med i bröllopsbudgeten).

    Tyvärr har jag bara några bilder alldeles i slutet av festen, i samband med bukettkastningen. De sista två bilderna tog singeltjejen som fångade den (då hade den både rullat på marken och slitits i av ivriga fångare, därav de vissnande bladen).  

  • Äldre 5 Sep 10:47

    Min bukett med blå riddarsporrar kostade 1500kr hos Blomsterliv i Rättvik.



  • Kattug­glan
    Äldre 10 Sep 12:49

    Min och tärnans bukett. De två, två corsage och lite brudslöja till dukningen gick på drygt 1000 kr. Hjärtana är för våra nära och kära som inte kunde vara med oss.

  • Rin
    Äldre 3 Oct 19:56

    Min bukett bestod av vita rosor, två typer, lavendel, murgröna och eukalyptus.
    Jag betalade 700 kr för den hos Ros & Kvist i Hjärup. Supernöjd.

  • Äldre 4 Oct 08:31

    Jag betalde 790 kr för min bukett och var mer än nöjd. Den var verkligen superfin. Jag gav floristen helt fria händer.

  • Äldre 4 Oct 14:59
    +1

    här är min bukett. Gjorde den själv med blandat köpta blommor och blommor från trädgården. Betalade 1000:- för alla blommor totalt- min och dotterns bukett, 3 corsage, blommor till alla bord.

  • Äldre 4 Oct 21:39
    +2


    Solrosor, någon slags blå blomma och lite grönt. 800 för den och då ingick mannens corsage :)
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!