• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • MrsSilfverblad2b




    Här kommer några bilder på min pionbukett! Första bilden är från dagen efter.
    12-05-12
  • augustesen

    Vi gifter oss i augusti och tanken var att jag skulle haft en bukett med pioner men nu ångrade jag mig och ska ha denna bukett istället. Ska lägga till lite brudslöja också :) Kommer kosta 1000:-

    I love it!!!



  • LillaC

    Såhär såg min bukett ut som jag hade i lördags <3. I den fanns pioner, prärieklockor, kvistrosor, stjärngräs samt någon sorts bär som jag inte vet namnet på. 1000 kr kostade den och jag blev så nöjd, önskade mig en busig, charmig och lite stökig bukett och det tycker jag att jag fick . Pryder just nu sin plats på vardagsrumsbordet, några av pionerna är gigantiska nu .




    En bild med buketten in action så att säga .
  • BlåAugustibröllop
    malli716 skrev 2012-05-12 11:38:06 följande:
    Här är buketten som jag gjorde till min mamma. ( Jag är utbildad florist men jobbar inte som det längre) Vi hade turen att kunna beställa direkt från grossisten via min mammas mans företag. Rosorna gick då på 5-6kr st (20 st) + 2 hortensia 15kr st + murgröna  25kr (i kruka) grönt plus pälor och ståltråd ca 40 kr. Allt som allt ca 150 kr för buketten. Dock får man ju inte beställa 1 kruka med murgröna utan vi beställde 12 till dekoration i matsalen och kyrkan. Hortensia måste man beställa minst 5 samt att vi gjorde en näbb-bukett och två corsage (ett i nödfall) Rosen heter Aqua och är av klass I.

    Alla som har företag brukar kunna bli kund hos en grossist utan problem även om man bara beställer en gång. Nu har ju min mammas man en affär så han beställer ju regelbundet varje vecka. Men har man någon i sin familj som har eget företag kan man ju alltid fråga Skrattande


    Har några av blomgrossister hemsidor? Beställde ni till din mans företags adress, eller kunde ni ange annan adress?
  • malli716
    BlåAugustibröllop skrev 2012-05-23 13:28:36 följande:
    Har några av blomgrossister hemsidor? Beställde ni till din mans företags adress, eller kunde ni ange annan adress?
    Jag vet ju bara vem som levererar i Östergötland (ÖTH),  det skiljer sig ju vart man bor. Men fråga i din närmaste floristaffär varifrån de beställer sina blommor. Kontakta sedan dem för att först bli kunder och sedan beställa. Lättast skulle väl vara att gå dit. Min mammas man var redan kund innan eftersom han har en bensinstation och beställer både blommor till försäljning men även till sina kunder. Vi hämtade blommorna på plats eftersom vi skulle göra buketten hemma men man kan säkert få dem levererade också till företaget, mot en avgift =)
    Lycka till!
  • BlåAugustibröllop
    malli716 skrev 2012-05-23 13:38:22 följande:
    Jag vet ju bara vem som levererar i Östergötland (ÖTH),  det skiljer sig ju vart man bor. Men fråga i din närmaste floristaffär varifrån de beställer sina blommor. Kontakta sedan dem för att först bli kunder och sedan beställa. Lättast skulle väl vara att gå dit. Min mammas man var redan kund innan eftersom han har en bensinstation och beställer både blommor till försäljning men även till sina kunder. Vi hämtade blommorna på plats eftersom vi skulle göra buketten hemma men man kan säkert få dem levererade också till företaget, mot en avgift =)
    Lycka till!
    Jag fortsätter bombardera dig med lite frågor. Hur vet man vad blommorna heter? Får man en katalog eller ska man "veta" sånt? Om man ska ha en viss längd av mygröna - hur vet man då hur många krukor man behöver och så?
  • thewhytehouse
    niriel skrev 2012-05-16 09:23:10 följande:


    Jag ska ha ungefär den här, men utan de vita orkidéerna, utan pärlorna och med murgröna inblandat. Den kommer att kosta cirka 1500 kr, lite beroende på hur säsongen är för blåklint (tydligen kunde det vara svårt att få tag på i slutet av juli, med lite tur har de blommat om).

     


    hmm. mysko. Buketten innehåller Delphinium och inte blåklint. Delphinium är dessutom i högsäsong då. Hör med floristen igen. .
  • Sia

    Om du tittar lite närmare ser du att det är både delphinium och blåklint. ;)

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!