• RiNa

    Malmö brudar 2011/2012

    Hejsan!
    Någon mer i Malmö som gifter 2011/2012?  Kunde vara skoj att ha en tråd för oss så vi kan utbyta lite tips och ideér med varandra.
    Hoppas på många svar =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:05
    Freakie, 28 år, inga barn än, gifter oss borgerligt 30:e Juli på Malmöhus slott, festen hålls på Wega Restaurang

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:06
    Theka, tjugotio år. Har en 20 månader gammal dotter. Gifter oss i St Pauli-kyrkan den 9 juli. Festen hålls på Holmåkra Loge.

    RiNa: 24 år. Inga barn än, får se vad som händer efter bröllopet ;). Gifter oss i St:Pauli 4 feb och har bröllopsfesten på Hamn&Peppar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-23 08:18
    Ninen, 33 år, Son 2 år snart, gifter oss 28 maj i St Pauli, middag på Gränden restaurang.=)

    Mikaela86, 24 år gammal med en son på 1 år den 31 maj, gifter mig i S:t Pauli kyrka den 27 augusti och har festen på Söderbloms Lounge & Grill =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-24 19:38
    1995 11 17, 32 år, dotter 14 år, dotter 10 år, son 8 år, gifter mig borgerligt 2012-11-17, var vet vi inte än.

    Syrinx, 24 år, inga barn, gifter mig med min prins 26 maj 2012 utanför Vadstena. Men jag bor ju i Malmö!

  • Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012
  • Bride2Be12

    Tänkte höra med er om ni har några tips på dekorering och liknande? Jag har nämligen tänkt påbörja inhandling av dekorering ganska snart, mest för att jag älska r sånt, men jag har inte direkt några idéer själv. Vårt färgtema är vinrött och champagne. Dekoration har vi inte bara tänkt att ha på borden men också å¨väggar och i själva lokalen. Någon här inne som har tips?

  • Nikkita
    Bride2Be12 skrev 2011-09-16 09:00:25 följande:
    Tänkte höra med er om ni har några tips på dekorering och liknande? Jag har nämligen tänkt påbörja inhandling av dekorering ganska snart, mest för att jag älska r sånt, men jag har inte direkt några idéer själv. Vårt färgtema är vinrött och champagne. Dekoration har vi inte bara tänkt att ha på borden men också å¨väggar och i själva lokalen. Någon här inne som har tips?
    Foto
     
    Här kom lite vanliga dekorations tips, sen är det ju bara att hitta i rätt färger Glad Champagne är svårt att hitta tycker jag kanske kan hitta servetter i rätt färg.. En massa ljus tycker jag är fint & höjer mysfaktorn! Sen går det ju att göra vimplar & festhäften som passar till dekoren.
     
    Kanske kan vara till lite hjälp på traven iaf. 
  • mikaela86

    Hej hej igen, då var man gift Skrattande sen 3 veckor tillbaka!! Och allt blev precis som vi ville ha oss, nästan!! Jo men i det stora hela iallafall!!
    Vi beställde också tårtan från tårtrummet helt gudomlig, mycket myket trevlig är Maria och rekomenderar det verkligen till alla!!
    Beställde blommor från Gouteva på davidhallstorg och var mindre nöjd där, tänkte som så att om man nu beställer av ett kändare ställe så kan det ju inte bli misslyckat, men blommorna vi fick dagen innan till dekoration av lokal var inte jätte fina och jag fick ta bort väldigt många blad för att de skulle bli bra, och min bukett hade många blommor med ``fula´´blad (lite bruna och skadade) plus att jag tyckte att det var inte den bukett som vi kommit över ens om... Känndes lite som om de hade tagit på sig ett bröllop för mycket den dagen och att vårat blev lidandes.. inte så kul men vi överlevde...
    Vi hade Jenny Bäcklin som fotograf och är väldigt nöjd med resultatet, helt underbara foton (ska lägga upp så fort jag får dem) rekomenderar även henne starkt.
    Annars var allt helt fantastiskt och vi var jätte nöjda, maten var helt suverän alla talen, musik... ja jag vill helt enkelt göra om det ( utan all stress sista veckan då Förvånad)
    rekomenderar även er andra som det snart är dags för att ta en extra natt på hotell för det var verkligen pricken över i:et att kunna ventilera och njuta fullt ut med bara sin nyblivna man helt för sig själv!! 

  • RiNa

    Är det någon som kan rekommendera något bra ställe som gör nagelpåbyggnad? Tack!

  • Doris

    Mikaela86: Stort grattis! Det låter som att er dag blev lyckad.
    Hur blev ditt hår och smink? Kan du inte berätta lite om din upplevelse av Wellness room? Såg att du skrivit att du var där och gjorde provuppsättning. Får jag fråga vad du fick betala? Vad ingick i priset? Är hon som gör håruppsättningen frisör? Har du några bilder? Tacksam för all hjälp jag kan få.

    Jag är på jakt efter någon som kan göra mitt hår och smik men det är jättesvårt.....rena djungeln :)

  • Nikkita
    Mikaela 86: GRATTIS, va kul att höra att dagen blev lyckad & du nu är en glad fru Glad Bilder vill vi ju givetvis se sen när du har fått dem Flört 
    Som Doris frågade skulle jag oxå vilja veta vad du tyckte om Wellness room?  Har du någon hemsida till Jenny Bäcklin så man kan kolla in hennes bilder & så? Massa frågor nu, men det är ju såå bra att få tips från er som redan har erfarenhet från olika saker inför den stora dagen Solig  Än en gång stort grattis till er!!!
  • Doris

    Usch....kostnaderna bara drar iväg hur vi än försöker hålla dem nere. Har ni några bra tips på hur ni gör för att hålla kostnaderna nere och vad har ni för budget?

  • Doris

    Hej på er!

    Har inte hört något på länge. Hur går det med er planering, hur långt har ni kommit?
    Vi håller just nu på med tårtan :) Ska åka och prova i helgen!

  • knyttan

    Hej malmöbrudar!
    Är det någon som har/ska göra sin vigselring hos guldsmed och har rekomendationer att dela med sig av?
    Skulle gärna vilja höra lite åsikter, och gärna bilder om det är någon som fått sina ringar!

Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012