• 1700ta­l
    Äldre 1 Apr 14:31
    11988042 visningar
    24154 svar
    24154
    11988042

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • vallmo­o
    Äldre 28 Feb 19:53
    daniiel skrev 2014-02-28 19:22:46 följande:
    Någon fler som har önskemål på vad en ny tråd om kinaklänningar ska innehålla, om det är något jag ska ta upp i TS till tråden? :)

    Före och efterbilder är alltid mest intressant!


    Kanske en omröstning angående om man är nöjd eller inte med slutprodulkten


    Totala kostnaden med frakt moms och tull

  • Salt
    Äldre 28 Feb 20:27

    Precis, för och efterbilder önskas om man har båda, och vart man köpt klänningen och vad det kostade i slutändan är mycket intessant.

  • Salt
    Äldre 28 Feb 20:28
    daniiel skrev 2014-02-28 19:21:36 följande:
    Här är den. Valde ett svart band till midjan, som var avtagbart, så det är inte med på bilderna. Det är inte heller någon underkjol på bilderna, vilket gör att kjolen inte ser lika puffig ut. Släpet var ca 3m långt och överdelen hade, tyvärr, en hel del paljetter :P Jag beställde en storlek 40 med snörning, men fick en strl 38 utan snörning, så den var för liten. Hann inte åtgärda det före bröllopet, tyvärr.


     


    Men åh vilken söt sak! 
  • Äldre 1 Mar 07:38
    Salt skrev 2014-02-28 20:27:24 följande:
    Precis, för och efterbilder önskas om man har båda, och vart man köpt klänningen och vad det kostade i slutändan är mycket intessant.
    vallmoo skrev 2014-02-28 19:53:11 följande:

    Före och efterbilder är alltid mest intressant!


    Kanske en omröstning angående om man är nöjd eller inte med slutprodulkten


    Totala kostnaden med frakt moms och tull


    Hehe ja, bilder är ju alltid obligatoriskt i kinaklänningstrådar, inte minst den här ;) Men det finns ju rena rescesionstrådar för kinaklänningar också :) Dom är ganska bra, men det var ju ett tag sedan en sådan startades också. Trådar likt den här är mer tänkt att man kan prata lite fritt, om kinaklänningar och allt möjligt annat :) Dock så är det ju som sagt "bildkrav" och vanligtvis brukar dom flesta tala om vart klänningen är köpt och för hur mkt :)
  • Äldre 1 Mar 07:39
    Salt skrev 2014-02-28 20:28:39 följande:
    Men åh vilken söt sak! 
    Ja, jag älskade den och var minst sagt besviken över att inte kunna gifta mig i min drömklänning.
  • Äldre 1 Mar 07:57
    Sådär, då startar vi på ny kula med en ny tråd - www.brollopstorget.se/Forum-16-81/m4369692.html Solig
  • Äldre 1 Mar 11:02
    daniiel skrev 2014-03-01 07:57:06 följande:
    Sådär, då startar vi på ny kula med en ny tråd - www.brollopstorget.se/Forum-16-81/m4369692.ht... Solig
    UPPDATERAT!

    Nya tråden, rätt länk - www.brollopstorget.se/Forum-16-81/m4369730.html

    Som förhoppningsvis har korrekta länkar i TS ;)
  • Äldre 1 Mar 23:18

    Tack snälla Daniiel, fantastiskt klänning :) synd att de blev fel strl.

  • Äldre 20 May 21:30


    Tänkte bara visa hur fin min Kina klänning blev till mitt bröllop förra året :)
  • Himla
    Äldre 20 Jun 08:31
    Smulanj skrev 2014-05-20 21:30:21 följande:
    Tänkte bara visa hur fin min Kina klänning blev till mitt bröllop förra året :)
    Jättefin :)

    Någon som beställt från abby? Då min blivande velar ang att gifta sig i Sverige eller rymma till Italien så ska jag nu leta klänning till Italien. Vill inte lägga en förmögenhet på den då den första kostar en del. Funderar på denna :
    www.abbydress.com/wedding-dresses-cyh81090.html

  • Äldre 28 Jun 17:10
    daniiel skrev 2014-02-28 13:19:11 följande:
    Ja, jag kan starta en ny tråd, med en länk till den här gamla så den går lätt att hitta också (ifall någon skulle vilja bläddra igenom), så kan vi börja på ny kula och jag hoppas att det ska gafflas lika mkt i den som det har gjorts i den här :D

    Allmän fråga då, ska jag lägga in länkar till olika sidor i TS? Vad vill vi ha med i TS?
    Har du startat en ny tråd? Har inte sett nån länk :)
  • Äldre 30 Jun 11:17
    AbbiesMamma skrev 2014-06-28 17:10:52 följande:
    Har du startat en ny tråd? Har inte sett nån länk :)
    Jopp, länken ligger bara ett par inlägg upp :)
    daniiel skrev 2014-03-01 11:02:34 följande:
    UPPDATERAT!

    Nya tråden, rätt länk - www.brollopstorget.se/Forum-16-81/m4369730.html

    Som förhoppningsvis har korrekta länkar i TS ;)
    Lägger in den igen :)

    www.brollopstorget.se/forum/thread/4369730-nya-traden-kinaklanningar-och-gaffel-daremellan
  • Äldre 15 Sep 20:17

    Jag tycker Pnina tornai har så fina klänningar, men sjukt dyra för mig.
    Någon som vet nå liknande från kina exempel?

  • Äldre 24 Jan 19:37

    Hej allihopa!

    Är sugen på att beställa denna klänning:

    www.landybridal.co/trumpet-mermaid-straps-dropped-court-train-tulle-sleeveless-open-back-wedding-dress-beading-pleating-lwat16001.html

    Men jag har en 70F i kupa och klarar mig inte utan BH. Är deras klänningar så bra sydda att man kan strunta i BH eller är det för risky att beställa denna? Hade eg. behövt en med lack up i ryggen...

    Vad tror ni==

  • Äldre 29 Jan 09:27

    Hej!
    Någon som köpt sin brudklänning på bridesire.se??
    Någon som vet något om den sidan?

  • C21
    Äldre 1 Feb 12:41

    Dopklänning var kan jag beställa en sån? Har hittat en jättefin från next, men den går inte att få tag på...

  • Äldre 29 Mar 18:43

    Idag kom min klänning från jjshouse hem. Alltså, det kan vara det bästa snålköp jag någonsin gjort. Den är i kvalitet som dem jag provat i affär, inte riktigt lika hårt tyg runt livet dock, men med egen korsett under så borde den bli perfekt. Underkjol, klänning, tiara och slöja för 3000. Så fint! Bild kommer!


    Bride to be July 2016
  • Äldre 31 Mar 18:31

    Jag fick hem min igår från Lightinthebox men är inte helt nöjd då den inte e riktigt bra rynt bysten/midjan. någon som vet en bra sömmerska i gbg området?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!