• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • airamo
    daniiel skrev 2013-06-09 11:30:53 följande:
    Tack för alla länkarna, jag ska sätta mig ikväll när jag har mer tid och kika igenom!

    Jag har provat klänningar men eftersom jag är så ovan klänningar var det svårt med modell eftersom jag kände mig superuppklädd i de flesta, jag tror att jag kommer att satsa på den här, eller tycker du/ni (om det är fler som läser) att den ser helt fel ut?
    När jag provade så var min enda känsla när jag kom därifrån att det inte skulle vara utan axelband för det kände jag mig riktigt obekväm i :)

    Direkt när jag tog på mig den här när den kom hem tänkte jag bara "Yes!" men efter ett par dagar är det lätt att börja tvivla och fundera, men det kanske hör till ;)  
  • daniiel
    airamo skrev 2013-06-09 14:24:28 följande:
    Tack för alla länkarna, jag ska sätta mig ikväll när jag har mer tid och kika igenom!

    Jag har provat klänningar men eftersom jag är så ovan klänningar var det svårt med modell eftersom jag kände mig superuppklädd i de flesta, jag tror att jag kommer att satsa på den här, eller tycker du/ni (om det är fler som läser) att den ser helt fel ut?
    När jag provade så var min enda känsla när jag kom därifrån att det inte skulle vara utan axelband för det kände jag mig riktigt obekväm i :)

    Direkt när jag tog på mig den här när den kom hem tänkte jag bara "Yes!" men efter ett par dagar är det lätt att börja tvivla och fundera, men det kanske hör till ;)  
    Nej, nej, nej.. jag tycker definitivt inte att den ser helt fel ut! Tvärtom, jag tycker den är väldigt fin och ser ut att passa dig bra :) Om du dessutom inte kände mer än så när du prövade klänningar, så har det nog inte med specifikt just den här klänningen att göra, utan att du är ovan att vara så pass uppklädd. Det är nog långt ifrån säkert att du skulle känna något mer om du bytte till en annan klänning.

    Försök hålla fast vid den första känslan du hade och fundera inte så mkt mer på klänningen. Det är en toppenklänning, som dessutom passar dig :)
  • airamo
    daniiel skrev 2013-06-09 14:33:56 följande:
    Tack snälla för stöttning, precis vad jag behövde nu :)  {#emotions_dlg.flower}

    Jag tror att det kommer bli kanon bara jag vänjer mig. Jag har som plan att försöka, notera försöka;) , att använda mer klänning och kjol i sommar så jag vänjer mig lite. Nu känns det mer som att det inte är på riktigt :) 
    Men jag är som sagt nöjd med klänningen i sig. 
    Jag ska kika på underkjolarna i kväll, hoppas att det är ok om jag kommer tillbaka mer mer frågor om jag kör fast i djungeln :D
  • muppen

    Bheöver lite råd... har fått klänning nr två av två nästan likadana, och vet inte vilken jag skall välja, hur jag skall resonera! (Om det nu blir denna modellen...) Kan inte riktigt terorisera mina vänner med detta, de tycker bara jag överanalyserar...

    Klänningarna är samma modell, de är kopior av samma klänning. Det som skiljer sig är pärlbroderierna, som skiljer sig ganska mycket.

    Klänning 1:
    Sitter som en smäck, livet känns genomarbetat och har "bh-knäppning" i ryggen som jag gillar. Pärlorna är dock plastika akryl-pärlimitationer i raka rader med några "paljett-blommor" här och där.



    Klänning 2: Sitter inte lika bra som ettan, men fortfarande bra. Inte lika genomarbetad "insida", inget band som håller uppe den, inte lika stabil korsett. Men pärlorna, som iofs fortfarande är akryl, är mer som jag förväntade mig: Kristallimitation strödda över bysten.

    Frågan är: Vilken av dem bör jag välja? Och om jag väljer ettan för att den sitter lite bättre, skall jag själv ta bort de plastiga pärlorna och sy äkta kristallpärlor (swarovski) på den själv? (Har ett lager pärlor hemma från smyckestillverkning.)

    Hoppas på råd.. :)
  • muppen
    airamo skrev 2013-06-08 22:41:34 följande:

     


    Vilken underbar klänning, ser ut att sitta superfint och ryggen är något extra! Självklart måste det ju kännas bra och som "dig", men det kanske bara är att prova att gå omkring i den - och rätt accessoarer också, så att det inte blir "för mycket" för att du skall känna dig bekväm.
  • daniiel
    airamo skrev 2013-06-09 15:27:21 följande:
    Tack snälla för stöttning, precis vad jag behövde nu :)  {#emotions_dlg.flower}

    Jag tror att det kommer bli kanon bara jag vänjer mig. Jag har som plan att försöka, notera försöka;) , att använda mer klänning och kjol i sommar så jag vänjer mig lite. Nu känns det mer som att det inte är på riktigt :) 
    Men jag är som sagt nöjd med klänningen i sig. 
    Jag ska kika på underkjolarna i kväll, hoppas att det är ok om jag kommer tillbaka mer mer frågor om jag kör fast i djungeln :D
    Så lite så :)

    Haha det låter som en bra plan, hoppas att den ska funka :) Och jag hoppas att du ska känna dig mer bekväm i brudklänningen sen också :)
  • daniiel
    muppen skrev 2013-06-09 21:29:04 följande:
    Hoppas på råd.. :)
    Man kan inte riktigt räkna med annat än plastpärlor om man beställer kinaklänningar ;)

    Har du bilder där du har klänningarna på dig? Lättare att avgöra om man får se helheten. Hm. Men rent generellt sett så skulle jag säga att du bör välja den som du känner dig mest bekväm och vacker i :)
  • muppen
    daniiel skrev 2013-06-09 21:41:50 följande:
    Man kan inte riktigt räkna med annat än plastpärlor om man beställer kinaklänningar ;)

    Har du bilder där du har klänningarna på dig? Lättare att avgöra om man får se helheten. Hm. Men rent generellt sett så skulle jag säga att du bör välja den som du känner dig mest bekväm och vacker i :)
    Nej, jag har förstått det :) Gillar dock att pyssla och sy, så kan absolut tänka mig att ta bort dem och sy på egna!
    Här är lite mer av klänningarna med mig i dem, om det hjälper i rådgivandet.




    Vet själv hur svårt det är att se från en bild dock... En kompis hjälpte mig på med den, och hon tyckte inte det var något problem med att pärlorna låg i raka rader och tyckte inte de såg plastiga ut, så jag vet inte riktigt hur jag skall resonera...
  • daniiel
    muppen skrev 2013-06-09 21:54:43 följande:
    Nej, jag har förstått det :) Gillar dock att pyssla och sy, så kan absolut tänka mig att ta bort dem och sy på egna!
    Här är lite mer av klänningarna med mig i dem, om det hjälper i rådgivandet.

    Vet själv hur svårt det är att se från en bild dock... En kompis hjälpte mig på med den, och hon tyckte inte det var något problem med att pärlorna låg i raka rader och tyckte inte de såg plastiga ut, så jag vet inte riktigt hur jag skall resonera...
    Jag tycker vecken och draperingen i midjan/över höften ser finare ut på den första, och om det även är den som du tycker sitter bäst på, så talar det ännu mer för att jag tycker du bör välja den :) Men. Jag tycker att om du nu tycker om att pyssla och sy, att du ska byta ut pärlorna på överdelen, för jag tycker inte pärlorna som sitter på den var så fina ;)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!