• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Noli
    Krissymakrill skrev 2013-06-08 11:49:26 följande:
    Ja, väldigt gärna!! =) När gifter du dig?
    Jag kan lägga upp här i tråden! Jag gifter mig i mitten på augusti så det börjar närma sig. Jag har redan köpt en kinaklänning som jag fått hem, den är jättefin men passar inte helt klockrent och jag tänkte därför att jag chansar med denna också. Denna klänning känns mer "jag", hoppas bara den är fint sydd och sitter OK. Har mailat en del med säljaren och de är snabba på att svara och trevliga så jag hoppas på det bästa.

    Har du tänkt något på accessoarer osv om det blir denna klänning? Jag blev lite inspirerad av deras bild och har börjat fundera på flor, någon liten diskret variant i så fall. Hade redan planerat att ha utsläpp lockigt hår och tyckte det såg ganska fint ut :)
  • airamo

    Nu har min klänning som jag beställt från Dino kommit. 
    Jag mailade bilder och mina mått till dom och frågade hur lång tid det skulle ta för dom att göra den och fick tillsvar att det skulle ta 2 veckor, 20 maj betalade jag och i måndags kom den hem till mig. 
    Jag är imponerad, jag hade räknat med att det skulle ta minst två veckor innan de skulle skicka den. 

    Jag är nöjd med klänningen men jag funderar på om den passar och om den är allt jag vill ha..
    Kanske kräver den en underkjol för att komma till sin rätt? 




  • daniiel
    airamo skrev 2013-06-08 22:41:34 följande:

    Nu har min klänning som jag beställt från Dino kommit. 
    Jag mailade bilder och mina mått till dom och frågade hur lång tid det skulle ta för dom att göra den och fick tillsvar att det skulle ta 2 veckor, 20 maj betalade jag och i måndags kom den hem till mig. 
    Jag är imponerad, jag hade räknat med att det skulle ta minst två veckor innan de skulle skicka den. 

    Jag är nöjd med klänningen men jag funderar på om den passar och om den är allt jag vill ha..
    Kanske kräver den en underkjol för att komma till sin rätt?


     


    Åh, så fin! Den ser ut att passa dig väldigt bra :) Hur såg originalet ut? Och ja, en underkjol kan göra susen :)
  • Krissymakrill
    Noli skrev 2013-06-08 11:59:36 följande:
    Jag kan lägga upp här i tråden! Jag gifter mig i mitten på augusti så det börjar närma sig. Jag har redan köpt en kinaklänning som jag fått hem, den är jättefin men passar inte helt klockrent och jag tänkte därför att jag chansar med denna också. Denna klänning känns mer "jag", hoppas bara den är fint sydd och sitter OK. Har mailat en del med säljaren och de är snabba på att svara och trevliga så jag hoppas på det bästa.

    Har du tänkt något på accessoarer osv om det blir denna klänning? Jag blev lite inspirerad av deras bild och har börjat fundera på flor, någon liten diskret variant i så fall. Hade redan planerat att ha utsläpp lockigt hår och tyckte det såg ganska fint ut :)
    Åh, det är ju snart gifter dig! =) För mig är det först om ett år. Men vi är redan i full gång med förberedelserna, då vi har tänkt att göra så mycket som möjligt själva.

    Jag har funderat lite på ett pärlhalsband och någon hårdekoration. Vet inte hur stor än, kanske som hon på bilden en lite större blomma eller nåt. Hade tänkt ha uppsatt, men har inte alls bestämt mig  om håret är (är så kass själv på håruppsättningar =) )
  • airamo
    daniiel skrev 2013-06-09 02:16:04 följande:
    Åh, så fin! Den ser ut att passa dig väldigt bra :) Hur såg originalet ut? Och ja, en underkjol kan göra susen :)
    Orginalet en blandning men basen är den här med en del ändringar, bla över bysten och över rumpan. Jag ville inte ha mermaid-modell.. 

    www.dinobridals.com/discount-store-2012-wholesale-deep-v-neckline-slinky-waist-balloon-with-lace-lwd022-p-1524.html 

    Visst är det i den andra tråden du tipsar om underkjolar?  
  • daniiel
    airamo skrev 2013-06-09 10:36:10 följande:
    Orginalet en blandning men basen är den här med en del ändringar, bla över bysten och över rumpan. Jag ville inte ha mermaid-modell.. 

    www.dinobridals.com/discount-store-2012-whole... 

    Visst är det i den andra tråden du tipsar om underkjolar?  
    Ahaa, på det viset :) Jag tycker slutresultatet blev väldigt bra faktiskt, av bilderna att döma :)

    Hehe ja, jag tipsar om underkjolar lite överallt ;) Den stora frågan är ju som alltid, vilken siluett vill du ha? Hur mkt vidd vill du ha? Vill du ha med eller utan ringar?
  • airamo

    Ja på så sätt kan jag inte vara missnöjd, den är precis som jag tänkt mig :) 
    Men sen kommer det till när jag har på mig den, om det blev som jag tänkt - men jag tror det.
    Jag är mer jeans och t--shirt tjej och har kanske haft klänning max 10 ggr i mitt vuxnaliv (och långklänning, 2 delad, 1 gång) så det känns lite konstigt och nästan obekvämt. Men det är  såklart en vanesak. 
    Sen vet jag inte om det är modellen för mig, haha vad jag tvivlar nu. 
    Men som sagt jag är inte van klänningar utan körde bara på vad jag tyckte var fint på bilder och att den inte skulle vara axelbandslös för det trivs jag inte alls i..

    Jag har försökt att läsa på lite om underkjolar och för en ovan klänningsbärare som mig är det som en djungel.
    Med ringar, visst kommer klänningen lite längre från benen då? Jag är rädd för att snubbla på den ;)  
    Och jag vill nog ha lite mer vidd, åhhh det är så svårt :)  

  • ewaulrica

    Hej tjejer! Jag letar och letar, vet att jag sett en bild, för ca 2 år sedan, på en klänning i genombruten spets, det var liksom spets över hela, med tyg under. 1700-tal, du kanske minns? För det var inte din klänning, va?

  • daniiel
    airamo skrev 2013-06-09 10:55:30 följande:
    Haha det låter som jag. Före mitt bröllop hade jag nog inte haft klänning på minst 15år. Det var första gången maken såg mig i klänning tror jag. Kjol hade jag haft på någon julafton något år, men inte mer än så :P Jag är verkligen sån tjej, som gillar klänningar och krimskrams. Det är ofta jeans och, ja inte t-shirt, men tröja :P Jag älskade dock brudklänningarna och är helt fast! :D Men det är klart att det kändes ovant i början. Att se sig själv i en klänning.

    Har du varit och prövat klänningar? Det kan ju vara så att det finns någon annan modell som du skulle känna dig mer bekväm i.

    Ja, har man åtminstone en ring, så får man inte tyget sådär slingrat runt benen och det blir lite enklare att gå i den då :) Jag ska ge några tips nedan på underkjolar som jag tror kan passa.

    Vi börjar med en A-linje med några lager tyll och en ring längst ner. Den ger ganska bra med vitt, en klassisk rak A-linje siluett och ringen nertill är ställbar, så vidden kan man anpassa själv.
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-2-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p165640.html

    En till A-linje med en ring längst ner, men som brukar ge ett lite mjukare intryck till kjolen. Även här är ringen ställbar, så man kan pröva sig fram till vilken vidd man gillar bäst.
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-1-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67705.html

    En A-linje möter sjöjungfru, med vad som står två ringar. Den här ger lite mindre vidd än dom två ovan, men ett lite mjukare fall med tanke på volangen i nederkant. Ringarna är ställbara.
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-klanning-2-tier-golv-langd-slip-style-brollop-petticoats_p557164.html

    En slätare variant av underkjolen ovan.
    www.lightinthebox.com/sv/underbara-nylon-medelstora-fullhet-slip-golv-langd-kvinnor-brollop-underkjolar_p384023.html

    Sedan går ju ringarna på alla underkjolar att plocka bort också, ifall man får hem en underkjol med ringar och tycker att det inte blev bra. Det går också klippa bort lager eller om man är lite händig, sy fast fler lager :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!