• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • PimPim83



    Ursäkta dåliga mobilbilder, men här är jag i mina två klänningar från Landy. Ingen av dem kan användas utan att fixas hos sömmerska först.

    Det lutar åt att jag kommer att använda klänningen på den undra bilden. Där måste bara överdelen fixas till, urringningen ska göras djupare med mera (om sömmerskan bedömmer att det går). Klänningen är rätt genomskinlig så den måste fodras eller något.

    Den övre klänningen är det ännu fler saker som behöver fixas på, exempelvis ta bort släpet, korta livet, ta ur en inbyggd bh, lägga upp klänningen osv. Dessutom är det en fladdrig tygbit som bara hänger mitt fram på magen. Störande.

    Jag gillar överdelen på den första och underdelen på den andra. Jag känner dock att min kroppsform kommer mer till sin rätt i den andra klänningen. Jag beställde klänningarna i färdiga storlekar, så de är alltså inte måttbeställda.

    Jag ska till sömmerskan imorgon och hoppas att hon kan hjälpa mig!
  • Längtandsfull

    Nu måste jag ha hjälp !!! Tärnornas klänningar kom hem idag och dom var superfina men färgen är inte riktigt rätt =( Funderar på att beställa hem tygprover från jenjenhouse men om man läste sidan på engelska så står det free shipping på tygprover men det står det inte om man läser på svenska. Är det gratis frakt?? Snälla svara så snart ni kan för jag måste beställa men det blir ju lite dyrt om jag skall betala frakt också.

  • Längtandsfull

    Skulle även vilja veta om det är någon som vet hur det går till att skicka tillbaka klänningarna man fått hem och sen beställa hem samma klänning fast i annan färg. Får jag betala frakt både för att skicka dit dom och sen öven för att få hem nya?? Så alltså frakt för båda vägarna

  • muppen
    Popaulolinona skrev 2013-05-30 17:02:24 följande:
    Hej! Jag hoppar in här i tråden.
    Igår beställde jag klänning från Ali express, om två ynka veckor ska det vara levererad så det är bara till å hålla tummarna ;)
    Beställde även skor därifrån men fick idag ett meddelande om att dom inte hade min storlek- Då blev det krångligt värre. Eftersom Ali express är en mellanhand som man betalar till så var det ett jäkla meck men att få tillbaka pengarna som man betalar vid beställningen. Så nu efter massa messande (SUPERBRA kontakt med säljaren) har jag bestämt mej för att köpa skorna ändå (Inte ens 100 och fila fötterna riktigt riktigt noga ;)

    Någon mer som beställt klänning från Ali?
    Förstår att detta är irriterande, men jag skulle inte oroa mig. Jag har själv beställt mycket saker (inte bara bröllopsrelaterat) från AliExpress. Om säljaren inte skickar dina varor inom utsatt tid kommer du automatiskt få tillbaka pengarna - dock kan säljaren ibland ha upp till 2 månader på sig att skicka sakerna, så det tar tid. Men de kommer tillbaka, helt säkert, jag har varit med om det flera gånger av oika anledningar.

    Faktiskt just med skor också... har magnifika storleken 41-42 på fötter, så inte ofta man hittar en säljare där som gör så stora skor! ;)
  • muppen
    Längtandsfull skrev 2013-05-30 21:56:48 följande:
    Skulle även vilja veta om det är någon som vet hur det går till att skicka tillbaka klänningarna man fått hem och sen beställa hem samma klänning fast i annan färg. Får jag betala frakt både för att skicka dit dom och sen öven för att få hem nya?? Så alltså frakt för båda vägarna
    Längtansfull,
    vad synd att det inte blev rätt färg. Jag kanske kan hjälpa dig lite, eftersom jag har ett tygprov från JenJenHouse här hemma, med satin-tyget. Om du säger vilken färg det är du är ute efter kan jag tex fotografera den färgen i lite olika ljus, så kanske det blir en bättre referens än de små färg-fyrkanterna på webben i alla fall?
  • NinaH

    Hej! Den 20 maj beställde jag två måttbeställda klänningar. En från JenJen och en från Dino. Den från Dino gjorde jag lite ändringar på. Inatt hade jag fått mail från JenJen att klänningen skickats, och i morse ringde det på dörren och där var Dinoklänningen. Ska bli sååå spännande att prova dem och se hur de sitter!

  • Längtandsfull

    Muppen: jag har beställt hem en folder med tygprover i det tyg klänningen är gjord av. Hoppas det går fort att skicka den. Men tack endå =) Någon som vet hur mycket frakt jag får betala om ja vill skicka tillbaka och byta färg?? Får jag betala för att skicka tillbaka det samt att få hem 2 nya?

  • Asal
    muppen skrev 2013-05-31 08:40:15 följande:
    Förstår att detta är irriterande, men jag skulle inte oroa mig. Jag har själv beställt mycket saker (inte bara bröllopsrelaterat) från AliExpress. Om säljaren inte skickar dina varor inom utsatt tid kommer du automatiskt få tillbaka pengarna - dock kan säljaren ibland ha upp till 2 månader på sig att skicka sakerna, så det tar tid. Men de kommer tillbaka, helt säkert, jag har varit med om det flera gånger av oika anledningar.

    Faktiskt just med skor också... har magnifika storleken 41-42 på fötter, så inte ofta man hittar en säljare där som gör så stora skor! ;)
    Kan du tipsa om bra försäljare inom brölllopsdelen då från AliExpress?
  • Popaulolinona
    muppen skrev 2013-05-31 08:40:15 följande:
    Förstår att detta är irriterande, men jag skulle inte oroa mig. Jag har själv beställt mycket saker (inte bara bröllopsrelaterat) från AliExpress. Om säljaren inte skickar dina varor inom utsatt tid kommer du automatiskt få tillbaka pengarna - dock kan säljaren ibland ha upp till 2 månader på sig att skicka sakerna, så det tar tid. Men de kommer tillbaka, helt säkert, jag har varit med om det flera gånger av oika anledningar.

    Faktiskt just med skor också... har magnifika storleken 41-42 på fötter, så inte ofta man hittar en säljare där som gör så stora skor! ;)
    Ja, jag har enligt deras mått storlek 40. Men jag måste bara säga: WOW! Vilken service jag fick när jag mailade försäljaren, han satte sej själv och gick igenom alla skor och hittade ett par nästan exakt lika i rätt storlek, dock beklagade han så heeeemskt mycket för att priset ökade (Med 30 och hoppades att jag ändå skulle vara nöjd :) Jag är skitnöjd hittills, nu är det bara att vänta... och vänta... :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!