• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miss M
    daniiel skrev 2013-05-28 17:35:08 följande:
    Om det är så att du ligger mellan två storlekar, så skulle jag rekommendera dig (till skillnad från ovan) att ta den större storleken. Varför? Jo, pga modellen på klänningen. Du vill absolut inte ha en klänning som blir så snäv över låren, rumpan och ibland ner över knäna att du inte kan sitta i den.
    Till Asal:

    Bra råd! Jag talar av egen erfarenhet, då jag fick hem en sjöjungfruklänning som var för snäv över rumpan/låren. Min klänning var måttbeställd, men de bad ju inte om något stussmått, bara höft, och det var längre ner min blev för snäv. Det gick att ordna hos en sömmerska, så nu kan jag sitta i den, men man kan ju inte räkna med att det finns massa sömsmån att ta ut.
  • Matilda907

    Efter mycket om och men har jag fått tag på en sömmerska som ska försöka att fixa klänningen, som ni sagt ska hon försöka att få till snörning där bak. Jag lägger upp bild på klänningen så fort jag får tillbaka den :)

  • Blanchen

    Tack för alla synpunkter och hjälp, daniiel! Det är faktiskt lite lockande att beställa den med prickig tyll och se om det går att få en spetsöverdel. Tror du att det kan funka bra ihop? Eller funderar jag på att beställa en bolero till den. Men ska man köra på spets då eller satin?

  • muppen

    Lite off-topic, men är det någon här som vet vart man kan vända sig för att kontakta kinesiska posten? Har ett rek med kristall-droppar jag tänkt ha till bordsdekoration, som postades den 29 mars i Kina, och när jag söker på paketets REK-nr (RE-en-massa-siffror-CN) är den senaste händelsen  den 3 maj... Men vet inte vart jag skall vända mig för att fråga vad som hänt! 

  • Madicken

    OMG. Beställde precis en klänning. Väldigt billig, så nu får det bära eller brista!!!


  • trolldocka
    daniiel skrev 2013-05-28 10:36:06 följande:
    Hej och välkommen hit :)

    Vilken fin klänning du kikat på! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av dom där två sidorna, har inte hört något om dom. Det betyder ju dock inte att man inte kan få en väldigt fin klänning av dom eller att det inte är seriösa sidor. Men, eftersom jag inte vet något om dom, så tipsar jag (som alltid) om att höra med några mer vanliga sidor (åtminstone här på BT) om vad dom skulle vilja ha för att sy upp klänningen. Hör med tex Landy, Dino och kanske Milly och Jenjen :)
    lenuz skrev 2013-05-28 11:54:45 följande:

    Jag har ingen erfarenhet av de sidor du nämner, men är däremot väldigt nöjd med jenjenhouse.com. Det var där jag köpte min klänning och många med mig. Det är en av de större firmorna på "kinaklänningar". Jag hittade din drömklänning där.


    www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Sweetheart-Chap...


    tack så hemst mycket för tipsen och hjälpen, nu har jag fått mycket mer att fundera på :). tror att jag skippar dayweddingdressföretaget helt, deras hemsida gav helt enkelt inte ett lika seriöst intryck som dresslande och jenjen....

     förlåt om jag är tjatig men jag har ytterligare en fundering jag har ang att köpa klänning och hoppas att ni som uppenbarligen är mycket mer erfarna kan hjälpa mig med den... jag är relativt slank, har vanligtvis storlek 34-36 upptill och 36-38 nertill, och jag kommer be att få klänningen figursydd men klänningen jag har tittat på verkar nästan kräva en enorm byst, tror ni att det spelar någon roll om man figursyr den eller kan de ta in den så att det inte ser konstigt ut?

    tack på förhand trolldocka
     
  • daniiel
    Blanchen skrev 2013-05-28 21:47:34 följande:
    Tack för alla synpunkter och hjälp, daniiel! Det är faktiskt lite lockande att beställa den med prickig tyll och se om det går att få en spetsöverdel. Tror du att det kan funka bra ihop? Eller funderar jag på att beställa en bolero till den. Men ska man köra på spets då eller satin?
    Jaja, jag tror att det skulle bli väldigt fint tillsammans :) Jag tror däremot att om du tänkt ha en bolero till, så blir det finast att ha den i spets och då kan det vara lika så bra att ha en slät satinöverdel :)
  • daniiel
    muppen skrev 2013-05-28 22:29:39 följande:
    Lite off-topic, men är det någon här som vet vart man kan vända sig för att kontakta kinesiska posten? Har ett rek med kristall-droppar jag tänkt ha till bordsdekoration, som postades den 29 mars i Kina, och när jag söker på paketets REK-nr (RE-en-massa-siffror-CN) är den senaste händelsen  den 3 maj... Men vet inte vart jag skall vända mig för att fråga vad som hänt! 
    Har du kontaktat företaget som du beställt ifrån? Vilket fraktbolag använde dom sig av och har du kontaktat det fraktbolaget?
  • daniiel
    trolldocka skrev 2013-05-29 01:13:11 följande:
    lenuz skrev 2013-05-28 11:54:45 följande:

    Jag har ingen erfarenhet av de sidor du nämner, men är däremot väldigt nöjd med jenjenhouse.com. Det var där jag köpte min klänning och många med mig. Det är en av de större firmorna på "kinaklänningar". Jag hittade din drömklänning där.


    www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Sweetheart-Chap...


    tack så hemst mycket för tipsen och hjälpen, nu har jag fått mycket mer att fundera på :). tror att jag skippar dayweddingdressföretaget helt, deras hemsida gav helt enkelt inte ett lika seriöst intryck som dresslande och jenjen....

     förlåt om jag är tjatig men jag har ytterligare en fundering jag har ang att köpa klänning och hoppas att ni som uppenbarligen är mycket mer erfarna kan hjälpa mig med den... jag är relativt slank, har vanligtvis storlek 34-36 upptill och 36-38 nertill, och jag kommer be att få klänningen figursydd men klänningen jag har tittat på verkar nästan kräva en enorm byst, tror ni att det spelar någon roll om man figursyr den eller kan de ta in den så att det inte ser konstigt ut?

    tack på förhand trolldocka
    Om jag var du, så skulle jag kolla storlekstabellen och kolla vilken storlek du ligger närmast över bysten, om det är en strl 34 eller 36 och sedan beställa klänningen i den storleken och med snörning då såklart. Chansen är väldigt stor att klänningen kommer passa bra då. Att höftmåttet är större gör inte så mkt i den här modellen av klänning, om det inte är flera flera storlekar större än bystmåttet. Skiljer det bara någon storlek, så går det bra :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!