• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Italia08
    pulmonate skrev 2012-02-27 16:54:01 följande:
    Klarar du av att skicka ut dom tidigare kanske det är lika bra. Gästerna vill kanske ordna med boende, att sammåka, semester, mm. 
    1 månad tidigare är ju det vanligare. Vi ville ha det lite tidigare så att vi hinner fixa allting innan.  
    Håller med. Är allt redan bestämt och korten ändå är klara tidigare så varför inte skicka på en gång? Så tänkte vi.
    Vi postade nämligen våra precis, för en timme sedan ungefär. *wiiiiiii*  Solig
    Och vi har fem månader kvar tills det är dags. Satte osa sex veckor innan.
  • liva
    Italia08 skrev 2012-02-27 18:04:11 följande:
    Håller med. Är allt redan bestämt och korten ändå är klara tidigare så varför inte skicka på en gång? Så tänkte vi.
    Vi postade nämligen våra precis, för en timme sedan ungefär. *wiiiiiii*  Solig
    Och vi har fem månader kvar tills det är dags. Satte osa sex veckor innan.
    Så kul att få iväg inbjudningarna.
    Hoppas dina gäster är bättre än vad jag råkade göra häromåret.... Fick inbjudan många månader i förväg och blev väldigt glad, satte mig för att maila svar och precis när jag skulle skicka det så hände nått, månaderna gick och plötsligt får jag en försynt fråga från min vän hurvida vi tänker komma, var nån vecka kvar på osa tiden men vi var de enda som inte svarat väldigt tidigt... Kollar i mailen och där ligger meddelandet i drafts Skäms Var helt säker på att jag skickat det.
  • 1700tal
    Italia08 skrev 2012-02-27 18:04:11 följande:
    Håller med. Är allt redan bestämt och korten ändå är klara tidigare så varför inte skicka på en gång? Så tänkte vi..

    Jo, men det är ju den där lilla detaljen med att jag och blivanden var särbo några mån i höstas som spökar i våra huvuden. Vi vill gärna dra ut på det så länge det går så vi "etablerar" hos släkt och vänner att vi är ett par precis som vanligt igen. Jag träffade hans släkt igen för första gången igår (sen i somras) och det gick väldigt bra men ändå, det är det som ligger och spökar...


     


    Men kul att ni fick i väg era! Tror ni att ni får många reaktioner eller vet er omgivning redan om planerna?

  • liva
    1700tal skrev 2012-02-27 18:57:23 följande:

    Jo, men det är ju den där lilla detaljen med att jag och blivanden var särbo några mån i höstas som spökar i våra huvuden. Vi vill gärna dra ut på det så länge det går så vi "etablerar" hos släkt och vänner att vi är ett par precis som vanligt igen. Jag träffade hans släkt igen för första gången igår (sen i somras) och det gick väldigt bra men ändå, det är det som ligger och spökar..


    Vi planerar festen i slutet på aug och kommer skicka inbjudan i början på juni, är inte längre varsel än vad ni kommer att ha. Men vi har vägt nackdelen med att meddela "kort" före mot att allt riskerar att bli så väldigt stort om vi skickar långt i förväg, och vi har ingen aning om hur jag mår i sommar. Så hellre missa några gäster än bjuda in nu och sedan behöva ställa in.

    Och jag måste säga att det är bättre att vara särbo innan bröllopet och komma på att man ändå vill gifta sig än att inse efter bröllopet att det var en dum ide.
  • 1700tal
    liva skrev 2012-02-27 19:12:44 följande:
    Vi planerar festen i slutet på aug och kommer skicka inbjudan i början på juni, är inte längre varsel än vad ni kommer att ha. Men vi har vägt nackdelen med att meddela "kort" före mot att allt riskerar att bli så väldigt stort om vi skickar långt i förväg, och vi har ingen aning om hur jag mår i sommar. Så hellre missa några gäster än bjuda in nu och sedan behöva ställa in.

    Och jag måste säga att det är bättre att vara särbo innan bröllopet och komma på att man ändå vill gifta sig än att inse efter bröllopet att det var en dum ide.

    Är så ofint är fråga om hur det kommer sig att du kanske inte mår bra i sommar.. Men lite känns det igen, även om det kanske inte är av samma skäl. Lite så har jag tänkt också, "tänk om" jag inte fixar alltihop. Men just nu känns det ok.


     


    Och som du säger, definitivt bättre att ställt allt på sin spets innan bröllopet än efter. Men vi är lite rädda att släkten inte förstår. De kanske ser det som att vi inte kan/borde gå vidare med bröllopsplanerna PGA av vad vi gjorde. Vi ser det snarare som att först NU, efter det här, kan vi gå vidare med bröllopsplanerna! Jaja, hursom. Det blir nog bra. Skönt att ha den här tråden som ventil ibland. Det behövs!

  • Italia08
    1700tal skrev 2012-02-27 18:57:23 följande:

    Jo, men det är ju den där lilla detaljen med att jag och blivanden var särbo några mån i höstas som spökar i våra huvuden. Vi vill gärna dra ut på det så länge det går så vi "etablerar" hos släkt och vänner att vi är ett par precis som vanligt igen. Jag träffade hans släkt igen för första gången igår (sen i somras) och det gick väldigt bra men ändå, det är det som ligger och spökar...


     


    Men kul att ni fick i väg era! Tror ni att ni får många reaktioner eller vet er omgivning redan om planerna?


    Just det, det tänkte jag inte på. Men då förstår jag och det är väl bra att låta det "sjunka in" hos släkten igen. Så hade jag också gjort om jag varit i samma sits.

    Ja, det känns jättebra! Vi har ju gjort dem själva och slitit en hel del så det är skönt att slippa tänka på dem mer. De flesta vet faktiskt om det, men det är några som kommer att bli överraskade, vilket ska bli kul.
  • Anny

    urk. inbjudningar har jag inte ens börjat fundera på.

    fick bilder på en liten matsal på den herrgård vi vill ha middagen med vänner. de har en liten som rymmer ca 20 personer. Blir lite intimt och mysigt tycker jag.

    Vill ni se??



     
  • EmelieA


    Vad tror ni, kan det här vara tydligt nog? Eller tips på bättre sätt att skriva?
  • 1700tal

    Anny - vilken mysig lokal!


     


    AmelieA - Ja, fast jag skulle nog skriva "underneath" istället för "beneath". I Sverige använder vi ju samma ord för båda men på engelska finns nog risken att "beneath" här tolkas som vertikalt "under", dvs under kjolfållen. Att tyllen ska sticka ut "beneath the skirt" (för det hade du väl inte tänkt) istället för att ligga "underneath the skirt" i lager på lager... Annars var det tydligt och bra.

  • Sommarbrud

    1700: det finns ju två scandic hotell i Linköping i centrum. Är båda bra vet du ngt om det ? Hotell elite har vi bott på förut så tänkte att scandic blir det nog

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!