• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Italia08
    Imke1977 skrev 2012-01-19 11:05:32 följande:
    Hmm... Försöker bjuda på den men varje gång jag confirm a bid så står det på en gång att jag blivit outbid av samma person :-/
    Säljaren vill säkert locka med ett lågt (sjukt lågt!) pris och sen få upp priset till en viss nivå innan budet godkänns? Det är någon som "fejkbjuder" mot dig kanske?
  • Jane
    Minuz skrev 2012-01-19 10:42:01 följande:
    Tack!

    Hur många fina som helst där ju. Till tokbilliga priser.
    Tog hon bara $9 i frakt?
    ja , hon verkar ha 9 $ i frakt på alla klänningar, men sen vet jag inte om man får betala tull eller inte. Jag vet inte när man brukar få betala tull eller inte.
    Imke1977 skrev 2012-01-19 11:05:32 följande:
    Hmm... Försöker bjuda på den men varje gång jag confirm a bid så står det på en gång att jag blivit outbid av samma person :-/
    Det brukar vara så att där man fyller i "Bid" alltså hur mycket man vill bjuda, där fyller man i hur mycket man kan tänka sig att bjuda som mest, alltså sätter man ett tak. Vilket det verkar som att den andra personen har gjort på objektet du bjuder på. Om varan t.ex. för tillfället kostar 20 $ så kan du sätta ett tak på ett belopp som passar dig, ex. 100 $. När någon då bjuder 25 $ på samma vara så kommer ditt bud automatiskt bli infört med 26 $ osv. Lite krångligt.....
  • Sara 120707

    i sådana auktioner så brukar man kunna lägga ett maxbud och sedan finns där en automatisk funktion som bjuder åt dig upp till ditt maxbud.


    Det är alltså troligtvis någon som har lagt ett högre maxbud.

  • Jane
    Italia08 skrev 2012-01-19 11:13:12 följande:
    Säljaren vill säkert locka med ett lågt (sjukt lågt!) pris och sen få upp priset till en viss nivå innan budet godkänns? Det är någon som "fejkbjuder" mot dig kanske?
    Njaa, kanske men det tror jag inte. Min klänning jag just köpte av samma säljare (som klänningen Imke1977 tittar på) kostade 35 $ när jag lade mitt första bud, men någon hade lagt ett tak på upp till 60 $ så när jag satte ett tak på 100 $, så vann jag klänningen för 64 $, men då var det bara 4 timmar kvar på auktionen.

    Nu är det ju 3 d 12 h kvar på Imke1977's klänning så det är nog bästa att vänta med att bjuda tills sista dagen eller några timmar innan auktionen är över.
  • daniiel
    Jane skrev 2012-01-19 11:14:14 följande:
    ja , hon verkar ha 9 $ i frakt på alla klänningar, men sen vet jag inte om man får betala tull eller inte. Jag vet inte när man brukar få betala tull eller inte.
    Imke1977 skrev 2012-01-19 11:05:32 följande:
    Hmm... Försöker bjuda på den men varje gång jag confirm a bid så står det på en gång att jag blivit outbid av samma person :-/
    Tex kläder är tullfria om värdet på varan (inkl frakt) är under 1400kr. Trots det, om man har otur och paketet fastnar i tullen, så måste man betala moms och en administrationsavgift som brukar ligga på någon hundralapp.

    Kort och gott, om paketet fastnar i tullen:

    Värde under 1400kr: Man betalar moms, 25% av värdet (inkl frakt) + administrationsavgift
    Värde över 1400kr: Man betalar tull, 12% av värdet (inkl frakt) + moms, 25% + administrationsavgift

    Om det står "gift" på paketet, så kan man slippa undan tullen, men man kan behöva betala ändå. Om paketet hamnar i tullen då och de misstänker att det inte är en gåva, så måste man kunna bevisa att man inte betalat för det.

    Jag har beställt 4 brudklänningar, 2 tärnklänningar, 1 underkjol, 1 bolero samt buketter från länder utanför EU och fick betala moms + administraionsavgift på underkjolen (blev ca 120kr). Allt annat slank igenom :)
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-01-19 11:24:56 följande:
    Jag har beställt 4 brudklänningar, 2 tärnklänningar, 1 underkjol, 1 bolero samt buketter från länder utanför EU och fick betala moms + administraionsavgift på underkjolen (blev ca 120kr). Allt annat slank igenom :)
    Varför har alla andra tur utom jag ..? *snyft*
  • Jane
    daniiel skrev 2012-01-19 11:24:56 följande:
    Tex kläder är tullfria om värdet på varan (inkl frakt) är under 1400kr. Trots det, om man har otur och paketet fastnar i tullen, så måste man betala moms och en administrationsavgift som brukar ligga på någon hundralapp.

    Kort och gott, om paketet fastnar i tullen:

    Värde under 1400kr: Man betalar moms, 25% av värdet (inkl frakt) + administrationsavgift
    Värde över 1400kr: Man betalar tull, 12% av värdet (inkl frakt) + moms, 25% + administrationsavgift

    Om det står "gift" på paketet, så kan man slippa undan tullen, men man kan behöva betala ändå. Om paketet hamnar i tullen då och de misstänker att det inte är en gåva, så måste man kunna bevisa att man inte betalat för det.

    Jag har beställt 4 brudklänningar, 2 tärnklänningar, 1 underkjol, 1 bolero samt buketter från länder utanför EU och fick betala moms + administraionsavgift på underkjolen (blev ca 120kr). Allt annat slank igenom :)
    Okeeej, då förstår jag... Glad Min klänning gick ju på 74 $ inkl frakt, så alltså under 1400 kr, alltså borde den inte fastna i tullen, men om den gör det så betalar jag bara moms 25% av värdet + administrationsavgift?
    Ja det blir nog inte dyrt ändå, om den nu skulle hamna i tullen....
  • daniiel
    Jane skrev 2012-01-19 11:35:17 följande:
    Okeeej, då förstår jag... Glad Min klänning gick ju på 74 $ inkl frakt, så alltså under 1400 kr, alltså borde den inte fastna i tullen, men om den gör det så betalar jag bara moms 25% av värdet + administrationsavgift?
    Ja det blir nog inte dyrt ändå, om den nu skulle hamna i tullen....
    Det är lika stor chans att den fastnar i tullen oavsett om den kostar $7 eller $700. Men ja, om den skulle hamna i tullen, så betalar du bara momsen och administrationsavgiften :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!